Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Heb de Omd nu een week of 3 , kom van een Nikon D90 en ben er gewoon tevreden over. Even wat tijd er in steken om alles qua instellingen intestellen en vinden, maar dan gaat alles top. Heb er een grip bij, en vind het handig dat je die grip in "2en" kan delen.

    Verstuurd van mijn GT-N8010 met Tapatalk

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      idd ... de OMD is een geweldige camera en ik wacht ook wel op zo'n snelle telelens.. een 200 2.8 zou me wel bekoren
      Same here. Een snelle telelens is eigenlijk het enige wat ik nog mis aan mijn OM-D set.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Enig idee waar ik in Belgie/Nederland een paraattas kan aanschaffen?

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          bedoel je met paraattas zoiets ?
          http://www.leicatime.com/a000-CasesOlympusOMD.htm

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
            bedoel je met paraattas zoiets ?
            http://www.leicatime.com/a000-CasesOlympusOMD.htm
            Ja die..ben ze hier nog niet tegen gekomen..

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              hier is dan het nadeel van verwisselbare lenzen .. je gaat moeilijk eentje vinden die gaat passen voor al je lenzen ...

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Ik heb er deze 14-150 bijgekocht.
                Ik zie die regelmatig op het internet in twee versies staan, R of M & ED waarbij in M-uitvoering altijd iets beterkoop is. Iemand die mij kan uitleggen waar het verschil in zit? (buiten de prijs natuurlijk). Alvast, THx
                Last edited by Pythagoras; 15 juli 2013, 01:36.

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Ik zou het niet weten waar die letters voor staan.
                  Heb er nog niet bij stilgestaan. Het enige dat ik weet dat dit toch wel een goed objectief is.
                  Ik ben nu op vakantie in Duitsland en de set OMD/14-150 is gewoonweg heel handig en nog eens goed van beeldkwaliteit, zeker in het bereik van 14-100 en best goed bruikbaar op 5.6 bij 150 mm in het centrum. ( bij 150 minder scherp in de hoeken en minder contrast).
                  Voor op vakantie ideaal ( maar ook daarbuiten).
                  Ik had vroeger een Nikon D200 met 18-200 die tweemaal groter is en het dubbele weegt dan de OMD 14-150 set. Dus waarom nog meer gewicht meesleuren ?

                  Onlangs gezien bij K.E. voor een spotprijs.

                  Ik heb de mijne daar destijds ook gekocht en het enige dat ik kan zeggen is dat ze daar het goedkoopst was maar verpakt in een gewoon karton zonder origineel doosje.
                  Bulk versie ?
                  Bij K.E nu 420 euro
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Ik zou het niet weten waar die letters voor staan.
                    Heb er nog niet bij stilgestaan. Het enige dat ik weet dat dit toch wel een goed objectief is.
                    Ik ben nu op vakantie in Duitsland en de set OMD/14-150 is gewoonweg heel handig en nog eens goed van beeldkwaliteit, zeker in het bereik van 14-100 en best goed bruikbaar op 5.6 bij 150 mm in het centrum. ( bij 150 minder scherp in de hoeken en minder contrast).
                    Voor op vakantie ideaal ( maar ook daarbuiten).
                    Ik had vroeger een Nikon D200 met 18-200 die tweemaal groter is en het dubbele weegt dan de OMD 14-150 set. Dus waarom nog meer gewicht meesleuren ?

                    Onlangs gezien bij K.E. voor een spotprijs.

                    Ik heb de mijne daar destijds ook gekocht en het enige dat ik kan zeggen is dat ze daar het goedkoopst was maar verpakt in een gewoon karton zonder origineel doosje.
                    Bulk versie ?
                    Bij K.E nu 420 euro
                    Bedankt Mario,
                    Ik heb een nieuw draadje gestart in het objectieven topic.
                    K.E is in mijn voortuin. Vind hem nog wat prijzig t.o.v. de andere twee kandidaten.

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Niet meer van toepassing
                      Last edited by MartinB; 29 juli 2013, 08:23.
                      Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Bij K.E nu 420 euro
                        En bij cameranu.nl de bulkversie zelfs aan 299!

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Zijn er mensen die ervaring met polarisatiefilters? En dan met name het afstellen op donker en licht. Met de EVF zie je eigenlijk nauwelijks/geen verschil. Voor mijn vakantie in september naar Italië wil ik graag een polarisatiefilter hebben voor de 12 en 17mm. Misschien nog een ND erbij.

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Oorspronkelijk geplaatst door G'tje Bekijk bericht
                            Zijn er mensen die ervaring met polarisatiefilters? En dan met name het afstellen op donker en licht. Met de EVF zie je eigenlijk nauwelijks/geen verschil. Voor mijn vakantie in september naar Italië wil ik graag een polarisatiefilter hebben voor de 12 en 17mm. Misschien nog een ND erbij.
                            Ik heb zelf geen ervaring met polarisatiefilter, best dat je die vraag even stelt aan Marcfoto.. volgens mij is hij de juiste persoon die op jouw vraag een antwoord kan geven. Je kan hem eventueel een bericht sturen klik http://forum.belgiumdigital.com/member.php?u=3621
                            Een B&W ND filter heb ik op mijn 75 mm. Soms wel nodig op 1.8 bij veel licht wegens iso die maar tot 200 gaat in combinatie met 1/4000.
                            Last edited by Funcky; 12 augustus 2013, 08:38.
                            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Een ;polarisatiefilter kun je niet afstellen op donker en licht. Een combinatie van 2 lineaire pol-filters wel.
                              Wil je gewoon een polarisatie-effect dan werken op M43 toestellen alle filters, zowel lineair als circulair op de normale manier. Het resultaat is in de zoeker al duidelijk te beoordelen.
                              Een ND filter heb ik zelf altijd bij me voor op de lichtsterkste lenzen voor als je ze vol open wilt gebruiken bij helder weer.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Dank jullie voor de reactie. Ik bedoelde ook een circulair polarisatiefilter en ik heb een Tiffen die past op de 12-50. Maar als ik die verdraai dan zie ik eigenlijk weinig tot niets gebeuren.
                                Vandaar mijn vraag. Ik weet wel hoe een circ.pol filter werkt want op mijn 5DII gebruikte ik er ook een en daar zie je duidelijk iets gebeuren.
                                Welke sterkte ND filter raden jullie aan, of gebruiken jullie zelf?

                                Comment

                                Working...
                                X