Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Niemand?
    http://forum.belgiumdigital.com/f9/o...ml#post3786451
    Liefst in het desbetreffende topic graag.

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
      Niet mee eens. Ik gebruik nu een Billingham f/2.8, en vind hem kwasie perfect: onopvallend, klasse, uitstekende kwaliteit van de materialen, klein maar toch nog ruim genoeg voor OM-D met 4 of 5 objectieven en andere prularia. Ik wou eerst de Hadley, maar die was toen ik de f/2.8 kocht niet beschikbaar. De Hadley heeft nog een handvat en pinnen onderaan de tas (zodat ie niet vuil wordt als je hem ergens neerzet.) In elk geval: ik zweer bij Bilingham, veel geld maar je krijgt er wat voor!
      Bruikbare informatie, ik ga dit zeker eens bekijken. Dat ziet er mooi gerief uit.
      Prijs is voor mij geen bezwaar als het een kwaliteitsproduct is.
      Bedankt voor de info
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Bruikbare informatie, ik ga dit zeker eens bekijken. Dat ziet er mooi gerief uit.
        Prijs is voor mij geen bezwaar als het een kwaliteitsproduct is.
        Bedankt voor de info
        Ik heb de Billingham L2 (Alice). Al mijn M43 materiaal past daar net niet in, maar body met 4/6 lenzen gaat prima. Hier en daar nog wat vakjes om een filtertje tussen te steken en een voorvak waar nog een en ander in past, zoals een SEMA-1, een flitsertje en als het moet een klein lunchpakketje.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Voor nu stop ik mijn OM-D gerief (body, het bijgeleverde flitsertje, m'n 12mm, 45mm en vanaf morgen tevens de Pana-Leica 25mm ) in een Naneu Pro Echo tas. Voor mee naar m'n werk voldoet dit op zich wel aangezien ik mijn lunchpakket in het bovenste vak goed kwijt kan. Maar voor het foto-apparatuur is 'ie eigenlijk veel te groot.

          Ik zou er graag een schoudertasje bij willen hebben waar ik de body, 4 lensjes (wil de 60macro er op een later moment nog graag bij hebben), het flitsertje, extra accu en wat filtertjes in kwijt kan. 't Liefst moet de tas niet opvallen als een "fototas" dus bijv. geen Lowepro ofzo. De Think Tank Retrospective 5 lijkt mij wel geschikt, of anders een Domke F-5XB. Hoewel ik bij de Domke al twijfels heb of dit allemaal zou passen? Maar goed, ik vind deze tassen toch beide best wel duur en ik ben op het moment behoorlijk door 't budget heen

          Iemand ervaring met deze tassen of vergelijkbare tassen? (liefst goedkoper )
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Voor nu stop ik mijn OM-D gerief (body, het bijgeleverde flitsertje, m'n 12mm, 45mm en vanaf morgen tevens de Pana-Leica 25mm ) in een Naneu Pro Echo tas. Voor mee naar m'n werk voldoet dit op zich wel aangezien ik mijn lunchpakket in het bovenste vak goed kwijt kan. Maar voor het foto-apparatuur is 'ie eigenlijk veel te groot.
            Ziet er goed uit, alleen ben je waarschijnlijk wel even in de weer als je van lens wilt verwisselen of zo...

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Ik zou er graag een schoudertasje bij willen hebben waar ik de body, 4 lensjes (wil de 60macro er op een later moment nog graag bij hebben), het flitsertje, extra accu en wat filtertjes in kwijt kan. 't Liefst moet de tas niet opvallen als een "fototas" dus bijv. geen Lowepro ofzo. De Think Tank Retrospective 5 lijkt mij wel geschikt, of anders een Domke F-5XB. Hoewel ik bij de Domke al twijfels heb of dit allemaal zou passen? Maar goed, ik vind deze tassen toch beide best wel duur en ik ben op het moment behoorlijk door 't budget heen

            Iemand ervaring met deze tassen of vergelijkbare tassen? (liefst goedkoper )
            De Domke heb ik nog niet gezien, daar kan ik weinig over vertellen. Ishpuini hier van het forum heeft de Retrospective waar hij heel tevreden over is (gekocht bij Foto Grobet, dacht ik.) Daar kan best wel wat in (hij gebruikt het voor een K-5 met nog wat lenzen en stuf.) Wat hij heel hard kan waarderen zijn de elvendertig zijzakjes waar alle soorten accessoires in kunnen. Wat ik een nadeel vind (en waarom ik hem zelf niet heb gekocht) zijn net de elvendertig zakjes: iets nodig? Hmmmm, waar heb ik het gestopt? Dat en het overvloedig gebruik van velcro (waardoor je ook niet meer niet gehoord zult worden) zijn voor mij afknappers. De retrospective is ook niet zo goedkoop, zodanig dat ik vind (maar dit is volledig mij idee - hoeft niet die van iemand anders te zijn) dat je beter kan doorsparen voor een Billingham.

            't Is een bom geld, maar een f/2.8 (zoals ik die zelf heb) of een Hadley Pro (zoals ik die had gewild) zijn hun geld echt wel waard. Je kan het pas appreciëren als je ze eens in het echt ziet: de afwerking is super, de gebruikte materialen excellent, ze zijn waterdicht (getest en goedbevonden - het zijn ook de enige die geen water doorlaten zonder een extra regenkapje, wat het supergemakkelijk maakt in druilregen te fotograferen en toch je materiaal droog te houden), de snelsluitingen van leder zijn een Godsgeschenk (niets dat het in snelheid en gemak zal halen), en ze zijn heel goed doordacht. Bij mijn f/2.8 mis ik de metalen rustpinnen onderaan die de Hadley wel heeft en waardoor je niet moet uitkijken waar je je tas neerzet zonder hem vuil te maken en ik mis ook het handvat van de Hadley. (Je hoort het al, als ik ooit verander wordt het de Hadley Pro. ) Daarenboven, ik ken geen enkele andere tas die zo weinig de aandacht trekt als de Billingham (ik neem hem elke dag mee naar het werk en verschillende collega's hebben mij al gevraagd waarom dat ik dat 'onnozel taske' bij heb. Tot ze zien wat er in zit!) maar tegelijkertijd zo een kwaliteit heeft en toch klasse uitstraalt. Ik heb hem nu een half jaar en supertevreden...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              ik heb een Golla tasje erbij gekocht, perfect afgewerkt, niet zo opvalled en precies ruim genoeg voor de OM-D plus 12, 45 en eventueel de 25 mm, plus een AW 200 rugtasje van Lowe-Pro, erg handig, beneden de cameraspullen (OM-D plus grip, 12 mm, 20 mm, 100-300, FL50, 30 mm, kaartjes enz..) en boven nog een ruimte voor boterhammetjes, water enz..

              Kijk eens op marktplaats, zo heb ik daar laatst een perfect tasje voor de OM-D gescoord voor 10,- nooit gebruikt (label hing er nog aan), een Lowe-Pro hipster, erg mooi schouder/heuptasje, genoeg ruimte voor alle OM-D spullen, vooral op MP vind je nogal wat kleinere tasjes doordat mensen doorgroeien en de tassen te klein worden.

              Vind wel dat er een behoorlijke markt nog open ligt voor dit, veel tassen zijn welliswaar niet al te groot, maar qua vakverdelingen nog steeds gebaseerd op de wat grotere body's en lenzen.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Ik heb de Billingham L2 (Alice). Al mijn M43 materiaal past daar net niet in, maar body met 4/6 lenzen gaat prima. Hier en daar nog wat vakjes om een filtertje tussen te steken en een voorvak waar nog een en ander in past, zoals een SEMA-1, een flitsertje en als het moet een klein lunchpakketje.
                Dat lijkt me ook interessant. Blijkbaar zit ik in de verkeerde winkels te neuzen.
                Volgend weekend eens uitkijken.
                Voorkeur winkel ???
                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                  Vind wel dat er een behoorlijke markt nog open ligt voor dit, veel tassen zijn welliswaar niet al te groot, maar qua vakverdelingen nog steeds gebaseerd op de wat grotere body's en lenzen.
                  Dat bedoel ik nu juist, tassen zijn er in alle maten en vormen en kleuren maar veel teveel DSLR gericht.
                  Vakken zijn inderdaad te groot en ik heb nog geen enkele tas gezien die echt op maat van een systeemcamera gemaakt is.
                  Ik zoek ook een tas die voorzien is voor 2 Body's te plaatsen ... en dat mag gerust een tas zijn die eruitziet als fototas ... maakt niet uit voor mij.
                  Ik blijf erbij dat dit nog een gat in de markt is.
                  Een tas kiezen is ook weer heel persoonlijk vind ik.
                  Wat voor de één handig en mooi lijkt, is misschien voor de andere niet interessant genoeg.
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    ...
                    Wat voor de één handig en mooi lijkt, is misschien voor de andere niet interessant genoeg.
                    Klopt... Zo vind ik die Billingham f2.8 tassen echt heul lelijk.... (in ieder geval in die khaki kleur op die foto's)
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      Bruikbare informatie, ik ga dit zeker eens bekijken. Dat ziet er mooi gerief uit.
                      Prijs is voor mij geen bezwaar als het een kwaliteitsproduct is.
                      Bedankt voor de info
                      Kijk eens bij ARTISAN & ARTIST, MONOCHROM, ONABAGS of de Think Tank Retrospective 5. Allemaal gericht op de Leica M markt maar uiterst moduleerbaar en dus ook zeer praktisch voor M43. Ik heb zelf het rondje gedaan en sindsdien dagelijks op stap met de ONA Messenger Bag (al dan niet met fotomateriaal erin). De Billingham F 2,8 hoort hier ook in het rijtje thuis, maar de andere tassen zijn net iets smaller.

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        interessante topic over tassen voor systeemcamera's.
                        die tassen van Think Tank retrospective 5 ( of 8) spraken me ook wel aan,
                        maar eigenlijk is het crazy om veel moeite te doen ( en concessies te doen over sensorformaat) om een licht en compact systeem te hebben
                        en daarvoor dan een tas te gebruiken die meer weegt dan je camera en lenzen

                        een tasje van The North Face schoudertas, ev als heuptas te gebruiken, bevalt me prima : is degelijk van kwaliteit, weegt maar
                        een paar 100 gram en ziet er niet uit als een cameratas ( want is er geen)
                        plaats in voor GF1 met extra zoeker ( de olympus zal gelijkaardig zijn), 45mm, 9-18mm, 45-200mm, tafelstatief, zonnebril, portefeuille enz
                        lenzen in eenvoudige stoffen zakjes.

                        werkt prima zowel op citytrips als wandelingen.

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          maar dan heb je dus feitelijk tasjes in een tas. Niet erg handig tijdens het verwisselen van lenzen lijkt me....
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Wat 60mm macro pics

                            Een serie met de 60 mm macro op 2.8 1/125, zo uit het toestel









                            Last edited by MantaRay; 8 maart 2013, 13:06.

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Ziet er goed uit. Ik kan niet wachten tot ik deze 60mm macro ook kan gaan halen
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Ik heb ze ook... heel tevreden van... maar ja dat geld eigenlijk voor alle snelle prime's van Olympus... er zit geen enkele slechte tussen
                                Alleen de 17 1.8 heb ik nog niet.. daar kan ik nog niets van zeggen.
                                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                                Comment

                                Working...
                                X