Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus Pen E-PL5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Olympus Pen E-PL5

    Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
    ....... Er wordt daarin vermeld dat de EPL5 niet de snelste is onder de systeemcamera's, maar welke is dan wel de snelste, want dat wordt nergens vermeld.
    de DMC-G3
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Olympus Pen E-PL5

      Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
      In het magazine van de sponsor staat er nu een testverslag van in. Er wordt daarin vermeld dat de EPL5 niet de snelste is onder de systeemcamera's, maar welke is dan wel de snelste, want dat wordt nergens vermeld.
      Ik zou me niet zo direct durven uitspreken over de snelste camera.
      Volgens dat ik al gelezen heb zou de G3 idd heel snel opstarten (je kan onmiddellijk foto's nemen) en AF zou ook heel snel zijn.
      Ik heb verleden week wel een G5 een paar minuutjes mogen proberen in een winkel waar een vertegenwoordiger van Panasonic aanwezig was.
      AF van dat toestel vond ik toch snel .. maar de camera is groter dan de vorige (G3). De EVF was zeker ok en groter dan de OMD..
      Voor de rest kan ik er niet veel van zeggen op die 5 minuten dat ik hem in handen gekregen heb.

      Af hangt natuurlijk af van .. aanwezige licht, lengte brandpunt..
      Resultaten op mijn OMD zijn 1. Zuiko 12mm 2.0
      2. Zuiko 45mm 1.8
      3. Zuiko 60mm 2.0 macro ( in de stand van 40 cm tot oneindig gelijkaardig of sneller dan de 45 1.8)
      5. Zuiko 75mm 1.8 (de traagste van de 4 maar nog altijd snel en zeker niet traag)

      De EPL5 5 heb ik nog altijd niet geprobeerd maar volgens vergelijking van verschillende reviews zou dit dezelfde resultaten moeten opleveren

      Misschien ligt er een EPL5 onder de kerstboom voor jou ... voel eens aan de pakjes
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Olympus Pen E-PL5

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        de DMC-G3
        grt,bouk.
        GH3 ;-)

        klein verschil

        Comment


        • #19
          Re: Olympus Pen E-PL5

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          de DMC-G3
          grt,bouk.
          Start misschien wel snel op maar zou een minder snelle AF hebben dan de Pen's.

          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          GH3 ;-)

          klein verschil
          Tja, dan spreken we ook over een "klein prijsverschil" :-) Heeft ook meer alle goede eigenschappen van een filmcamera dan van voor een fotocamera denk ik.
          Mij valt het ook op dat bijna alle Pana's (op de GH3 na dan misschien) het moeten afleggen met hun sensors tegen Olympus volgens de diverse reviews.

          Comment


          • #20
            Re: Olympus Pen E-PL5

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Ik zou me niet zo direct durven uitspreken over de snelste camera.
            Volgens dat ik al gelezen heb zou de G3 idd heel snel opstarten (je kan onmiddellijk foto's nemen) en AF zou ook heel snel zijn.
            Ik heb verleden week wel een G5 een paar minuutjes mogen proberen in een winkel waar een vertegenwoordiger van Panasonic aanwezig was.
            AF van dat toestel vond ik toch snel .. maar de camera is groter dan de vorige (G3). De EVF was zeker ok en groter dan de OMD..
            Voor de rest kan ik er niet veel van zeggen op die 5 minuten dat ik hem in handen gekregen heb.

            Af hangt natuurlijk af van .. aanwezige licht, lengte brandpunt..
            Resultaten op mijn OMD zijn 1. Zuiko 12mm 2.0
            2. Zuiko 45mm 1.8
            3. Zuiko 60mm 2.0 macro ( in de stand van 40 cm tot oneindig gelijkaardig of sneller dan de 45 1.8)
            5. Zuiko 75mm 1.8 (de traagste van de 4 maar nog altijd snel en zeker niet traag)

            De EPL5 5 heb ik nog altijd niet geprobeerd maar volgens vergelijking van verschillende reviews zou dit dezelfde resultaten moeten opleveren

            Misschien ligt er een EPL5 onder de kerstboom voor jou ... voel eens aan de pakjes
            Er ligt wel een pakje, maar dat zal zeker geen nieuwe camera zijn. Heb nu al veel moeite moeten doen om de stap hiernaar te mogen/kunnen zetten. Wat me voor het ogenblik nog even tegenhoud is dat de body nog steeds niet apart te verkrijgen is. Ik weet niet goed of ik de kitlens wel wil/nodig heb. Naar het schijnt is ze niet zo slecht maar zie hier liever een Zuiko 45mm 1.8 verschijnen op de body.

            Comment


            • #21
              Re: Olympus Pen E-PL5

              Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
              Er ligt wel een pakje, maar dat zal zeker geen nieuwe camera zijn. Heb nu al veel moeite moeten doen om de stap hiernaar te mogen/kunnen zetten. Wat me voor het ogenblik nog even tegenhoud is dat de body nog steeds niet apart te verkrijgen is. Ik weet niet goed of ik de kitlens wel wil/nodig heb. Naar het schijnt is ze niet zo slecht maar zie hier liever een Zuiko 45mm 1.8 verschijnen op de body.
              Hopelijk komt er een kitje voor jou in de vorm van een Epl5 met 45 1.8.. Dat lensje is echt wel heel goed.. Alle primes zijn heel goed van Oly, maar voor het bedrag dat je voor de 45 mm moet neertellen maakt dit de lens een "must have".
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Olympus Pen E-PL5

                Eén van de dagen kan ik de E-PL5 gaan afhalen, zal voorlopig enkel het kitmodel worden. Nu sta ik weer in twijfel van de kleur, vrouwtje wil zwart, mijn voorkeur gaat echter uit naar zilver, er zit dan wel een zwarte handgreep op...

                Comment


                • #23
                  Re: Olympus Pen E-PL5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                  Eén van de dagen kan ik de E-PL5 gaan afhalen, zal voorlopig enkel het kitmodel worden. Nu sta ik weer in twijfel van de kleur, vrouwtje wil zwart, mijn voorkeur gaat echter uit naar zilver, er zit dan wel een zwarte handgreep op...
                  Gewoon 2 halen.......
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Olympus Pen E-PL5

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Gewoon 2 halen.......
                    Jij kent gelukkig mijn vrouw niet...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Olympus Pen E-PL5

                      gelukkig voor wie?
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Olympus Pen E-PL5

                        Zo, we hebben hem eindelijk in huis!!! Wat voelt hij solide aan zeg, nooit gedacht!
                        Gisteren diverse instellingen aan het uitzoeken geweest, pffffffff wat een mogelijkheden zeg!
                        Misschien zijn er hier nog geen EPL 5 gebruikers maar de OM-D E-M5 gebruikers zullen alvast weten wat ik bedoel.
                        Wat is het verschil tussen de ruisfilter en ruisonderdrukking? Staat dit bij jullie beiden op uit?
                        In de M-stand heb je bij het instelbaar menu G (pixel-instelling/kleur/wb) diverse mogelijkheden, hoe stellen jullie de pixel instelling feitelijk in?
                        Hier heb ik het volgende ingesteld 1: L/SF - 2: L/F - 3: M/SF - 4: S/SF maar feitelijk weet ik helemaal niet het doel van deze instellingen/veranderingen.
                        Ook heb ik de schaduw compressie aangezet. Wat doen jullie hiermee?
                        Ben benieuwd.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Olympus Pen E-PL5

                          Echt niemand van de om-d e-m5 (is toch zelfde sensor) bezitters die hier kan op antwoorden?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Olympus Pen E-PL5

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                            Zo, we hebben hem eindelijk in huis!!! Wat voelt hij solide aan zeg, nooit gedacht!
                            Gisteren diverse instellingen aan het uitzoeken geweest, pffffffff wat een mogelijkheden zeg!
                            Misschien zijn er hier nog geen EPL 5 gebruikers maar de OM-D E-M5 gebruikers zullen alvast weten wat ik bedoel.
                            Wat is het verschil tussen de ruisfilter en ruisonderdrukking? Staat dit bij jullie beiden op uit?
                            In de M-stand heb je bij het instelbaar menu G (pixel-instelling/kleur/wb) diverse mogelijkheden, hoe stellen jullie de pixel instelling feitelijk in?
                            Hier heb ik het volgende ingesteld 1: L/SF - 2: L/F - 3: M/SF - 4: S/SF maar feitelijk weet ik helemaal niet het doel van deze instellingen/veranderingen.
                            Ook heb ik de schaduw compressie aangezet. Wat doen jullie hiermee?
                            Ben benieuwd.


                            Het antwoord op al je vragen staat op bladzijde 52, 75 en 76. Zo eenvoudig is dat.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Olympus Pen E-PL5

                              Oorspronkelijk geplaatst door yoeri82 Bekijk bericht
                              http://www.olympus.co.jp/en/support/...man_epl5_e.pdf

                              Het antwoord op al je vragen staat op bladzijde 52, 75 en 76. Zo eenvoudig is dat.
                              Ja hartelijk dank die hebben we hier ook in het nederlands al bij de favorieten staan.
                              Ik zou graag weten hoe jullie jullie instellingen hebben.
                              Ik bots namelijk op een probleem om de pixel aantallen op L (4608 x 3456) te kunnen zetten. Enkel middle (3200 x 2400) en small (1280 x 960) mogelijkheid.
                              Iemand/niemand?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Olympus Pen E-PL5

                                Er is een nieuwe Firmware update voor men camera (ook voor de OM-D blijkbaar). Nu wil ik de Digital Camera Updater installeren op een MBP met OSX 10.8.4, blijkt deze al aan een te hoge versie te zitten. De DCU zou maar werken met OSX 10.8.1 of lager . En nu?.... hulp=

                                Comment

                                Working...
                                X