Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Eeuuh Adrie, niet dat ik nu zo thuis ben in het m43 gebeuren maar ik dacht dat juist het ruime aanbod van zeer goede en lichtsterke lenzen hun sterkste punt waren:
    Ik noem er een paar op, zal er zeker nog vergeten:
    Olympus 12mm f2, 45mm f1.8, binnenkort de 75mm f1.8 (komt met je canon FF overeen met 150mm)
    Panasonic 7-14mm f4, (leica) 25mm f1.4, Samyang 7.5mm f3.5

    En als dat nog allemaal niet lichtsterk genoeg is: Voigtlander Nokton 25mm f0.95 of de 17.5mm f0.95

    Bovenstaande lenzen allemaal zonder adapter. Dus weet niet welke lenzen je juist zoekt maar denk dat het m43 gamma zeer divers is...

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Ja, maar een 12-50/3.5-6.3 kan je verre van lichtsterk noemen. Maar een lichtsterke zoomlens kan niet anders dan zwaar, groter en duurder zijn dan zo'n 12-50. Eigenlijk hebben ze een 24-70/2.8 of 16-50/2.8 equivalent nodig.

      Dat is er gewoonweg niet. Lichtsterke telezoomlenzen evenmin...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Ja, maar een 12-50/3.5-6.3 kan je verre van lichtsterk noemen. Maar een lichtsterke zoomlens kan niet anders dan zwaar, groter en duurder zijn dan zo'n 12-50. Eigenlijk hebben ze een 24-70/2.8 of 16-50/2.8 equivalent nodig.

        Dat is er gewoonweg niet. Lichtsterke telezoomlenzen evenmin...
        Welke systeemcamera heeft kitlenzen met vaste 2.8??

        De kitlens is heel goed voor buiten en heeft zelfs een macro functie (45mm)

        Als het moeilijker wordt of kleine DOF nodig is zijn er de primes van Olympus & jawel ook Panasonic (die werken ook op deze camera)

        Olympus M.Zuiko 12mm f/2
        Panasonic 20mm f/1.7 3,5
        Olympus M.ZUIKO DIGITAL 45mm f/1.8
        Panasonic Lumix G 7-14mm f/4

        p.s: de lenzen hierboven krijgen allemaal minimum 3,5~4 op 5 bij photozone.de (dat is dus echt wel dik in orde)

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Geen enkele. Het hoeven uiteraard geen kitlenzen te zijn...Maar een lichtsterke zoom (al was het 'maar' f/4) met een handig bereik (geen 7-14) zou welkom zijn.

          Die kleine sensor maakt het er niet makkelijker op om een kleine scherptediepte te verkrijgen natuurlijk, maar dat is nu eenmaal Micro Four Thirds...

          Soit, we wijken af van het eigenlijke onderwerp .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Geen enkele. Het hoeven uiteraard geen kitlenzen te zijn...Maar een lichtsterke zoom (al was het 'maar' f/4) met een handig bereik (geen 7-14) zou welkom zijn.
            Volledig akkoord
            Hopeljk komt die er nog...

            Normaal zou de review één van de dagen op dpreview moeten verschijnen

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Volledig akkoord
              Hopeljk komt die er nog...

              Normaal zou de review één van de dagen op dpreview moeten verschijnen
              De review staat online: http://www.dpreview.com/reviews/olympusem5

              Problemen met wegende objecten is zowat het enige noemenswaardige minpunt blijkbaar.

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                Goei resultaat enkel IBIS had ik meer van verwacht precies...


                Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                Problemen met wegende objecten is zowat het enige noemenswaardige minpunt blijkbaar.
                Wat bedoel je hiermee?

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Goei resultaat enkel IBIS had ik meer van verwacht precies...




                  Wat bedoel je hiermee?
                  http://www.dpreview.com/reviews/olympusem5/22

                  Citaat in dpreview:
                  Conclusion - Cons
                  Focus tracking distinctly unreliable
                  Image stabilization not effective for continuous shooting

                  en wat verder:

                  Not so good for Photography of moving subjects - the only area where it falls significantly behind a good DSLR.

                  Maar ook:

                  Good for A wide variety of photography, particularly if you spend the time configuring it to your needs.
                  en volgend:
                  The Olympus OM-D E-M5 is certainly the most capable Micro Four Thirds cameras we've reviewed and arguably the most likeable mirrorless model yet. It falls down a little bit on its continuous focusing but we have no absolutely no complaints about the image quality. It's small, attractive and a pleasure to use, and its pictures are equally enjoyable.

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Review van Steve Huff :

                    The Olympus OM-D E-M5 Digital Camera Review by Steve Huff Micro 4/3 finally matures..for real. Well here we are in May of 2012 and Olympus has now released a new line of Micro 4/3 cameras, fittingly called the "OM-D", which is actually a homage to the little "OM" of the film world. The OM series

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Heeft iemand dit toestel al effectief in huis?
                      Weet iemand waar je het toestel even kan vastnemen ergens in een winkel?

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Ik heb het toestel effectief besteld. Maar wanneer ik het zal krijgen, dat is iets anders. De zwarte body is hier en daar verkrijgbaar, maar voor de zilver/zwarte versie is een grote backlog... O ja, heb ook de 12 2.0, 25 1.4 en 45 1.8 in bestelling.
                        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                        Uit: Apocrief

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door andydeglorie Bekijk bericht
                          Heeft iemand dit toestel al effectief in huis?
                          Weet iemand waar je het toestel even kan vastnemen ergens in een winkel?
                          Daar heb ik nog wel een verhaaltje over
                          Paar weken geleden naar Foka gereden (Rotterdam) want ik zag dat die ze op voorraad hadden
                          Daar aan gekomen wilde de bediende hem mij niet laten zien omdat hij gesealed was
                          Heb de volgende dag een mail gestuurd naar Foka en excuses gekregen
                          Maar mij zien ze daar niet meer
                          Wat betreft winkels die ze hebben , in Nederland zijn nu een stuk of tien adressen als ik de Kieskeurig site bekijk die ze op voorraad hebben
                          Zal ik belgie inmiddels ook wel zo zijn

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            @Ballistic: waar heb je dit alles besteld? Ik zie dat je van Waregem bent, ik woon in Ingelmunster.

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Bij Olympus zelf via de webshop. Heb gisteren bericht gekregen dat ze niet exact weten wanneer ze de zwart/zilver kits ontvangen. Maar ze hebben wel zwarte body's in voorraad. Ik mocht onmiddellijk mijn bestelling wijzigen als ik dat wilde... Maar ik wacht op de zwart/zilver body. Lenzen zijn besteld bij Pixmania Pro. Als ik de website van Olympus bekijk, zie ik dat foto Robert de main dealer is, maar of die iets in voorraad heeft...
                              "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                              Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                              Uit: Apocrief

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                                Heb zijn review ook helemaal gelezen, staan handige tips bij.
                                Zou wel eens een deftig vergelijk met de Nex 5N willen zien.
                                Dilemma dilemma, waarom moet ie zo duur zijn...

                                Comment

                                Working...
                                X