Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

    In ieder geval denk ik dat deze Olympus Em 5 één van de interessantste kleine systeemcamera's is.
    Een combinatie van goede beeldkwaliteit, goede iso prestaties, compact en zeer snel met daarbij nog eens een uitgebreid lenzenarsenaal.
    Je vergeet nog weather-sealed body en '5-axis' image stabilization...

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Je vergeet nog weather-sealed body en '5-axis' image stabilization...
      Ja idd.. mooi.. en dit alles tegen een aanvaardbare prijs
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Iemand deze review al gezien?

        Olympus, Micro Four Thirds, camera review, OM-D, photography, Malaysia photographer, photography tips, shutter therapy, street photography

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Iemand deze review al gezien?

          Olympus, Micro Four Thirds, camera review, OM-D, photography, Malaysia photographer, photography tips, shutter therapy, street photography


          ja had ik al gezien... zag er allemaal heel goed uit
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Iemand deze review al gezien?

            Olympus, Micro Four Thirds, camera review, OM-D, photography, Malaysia photographer, photography tips, shutter therapy, street photography

            Pfffff voortreffelijke review, zeker deel 3 is prachtig

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              De 12-50 lens als macro-gebruik ook interessant http://robinwong.blogspot.com/2011/1...63-review.html
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Wordt steeds beter... Die Robin Wong doet dat goed

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Eén van de grootste pre-orders voor Olympus sinds lange tijd:



                  Goed nieuws voor Olympus, maar betekent wel dat wij langer zullen moeten wachten...
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Eén van de grootste pre-orders voor Olympus sinds lange tijd:



                    Goed nieuws voor Olympus, maar betekent wel dat wij langer zullen moeten wachten...
                    Wachten ? Bij cameranu.nl is hij toch gewoon te koop ???

                    EDIT : gisteren nog beide varianten op voorraad, vandaag niet meer...

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Van tweeën één: of je hebt verkeerd gekeken, of ze hebben een fout gemaakt op hun website. De E-M5 zou wordt pas leverbaar half april...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        Van tweeën één: of je hebt verkeerd gekeken, of ze hebben een fout gemaakt op hun website. De E-M5 zou wordt pas leverbaar half april...
                        Ik kan vandaag niet meer zien hoe hun website er gisteren uitzag, maar heb er gisteren nog naar gekeken en dacht dat alles op voorraad stond.

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Ik geef toe: een beetje in elkaar geflanst, maar zit wat zonder inspiratie:

                          Dit is de website van Thijs Schouten Fotografie. Boordevol met foto's, reviews en andere fotografietips! Bekijk mijn website als je gek van fotografie bent.


                          Eigenlijk zou het beter zijn om vragen te beantwoorden, dus als je die hebt: vuur af. En eender welke opmerking over wat er geschreven staat is ook welkom!
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Hoi,

                            Marcfoto, met grote interesse heb ik uw veldtest gelezen
                            Alsmede andere tests, reviews en voorbeelden gemaakt met deze Olympus camera.
                            Het design vind ik prachtig, de kwaliteiten (voor zover ík kan beoordelen...) verbluffend.
                            Ik zit in twijfel om voor deze cam te gaan.

                            Marcfoto, mocht ik voor deze camera gaan, dan had ik als rondwandellens de ED 12-60 in gedachten, natuurlijk met een adapterretje d'r tussen.
                            Dit vanwege z'n lichtgevoeligheid.
                            Voor het langere werk een ED 50-200, zijn lichtgevoeligheid bevalt me wel, denk ik.
                            Zijn deze 2 lenzen een goede keuze voor deze body?
                            Zo nee, kan het voor redelijk geld beter?
                            Nog aanraders meer?

                            Ik heb géén ervaring, dus ook geen materiaalkennis, van het merk Olympus.
                            Misschien wordt het tijd...

                            Adrie

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                              Hoi,

                              Marcfoto, met grote interesse heb ik uw veldtest gelezen
                              Alsmede andere tests, reviews en voorbeelden gemaakt met deze Olympus camera.
                              Het design vind ik prachtig, de kwaliteiten (voor zover ík kan beoordelen...) verbluffend.
                              Ik zit in twijfel om voor deze cam te gaan.

                              Marcfoto, mocht ik voor deze camera gaan, dan had ik als rondwandellens de ED 12-60 in gedachten, natuurlijk met een adapterretje d'r tussen.
                              Dit vanwege z'n lichtgevoeligheid.
                              Voor het langere werk een ED 50-200, zijn lichtgevoeligheid bevalt me wel, denk ik.
                              Zijn deze 2 lenzen een goede keuze voor deze body?
                              Zo nee, kan het voor redelijk geld beter?
                              Nog aanraders meer?

                              Ik heb géén ervaring, dus ook geen materiaalkennis, van het merk Olympus.
                              Misschien wordt het tijd...

                              Adrie
                              Wat ik al gelezen heb is de 12-60 een super lens maar is de camera niet geoptimaliseerd voor "phase detection auto-focus" lenzen ( camera gebruikt contrast detection auto-focus)

                              Ben zelf zeer geintresseerd in dit toestel en twijfel ook een klein beetje over de 12-50 (macro zou wel goed zijn) maar een superlens schijnt het niet te zijn...

                              de 45mm prime zou wel schitterend zijn.

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Hoi,
                                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                                Wat ik al gelezen heb is de 12-60 een super lens maar is de camera niet geoptimaliseerd voor "phase detection auto-focus" lenzen ( camera gebruikt contrast detection auto-focus)

                                Ben zelf zeer geintresseerd in dit toestel en twijfel ook een klein beetje over de 12-50 (macro zou wel goed zijn) maar een superlens schijnt het niet te zijn...

                                de 45mm prime zou wel schitterend zijn.
                                Wat het hek (what the hack ) betekend "phase detection auto-focus lenzen"?
                                Moet je daar aparte lenzen voor hebben?
                                Er wordt nogal geschreven dat je alle MicroFourThird als FourThird (met adapter) kunt gebruiken?
                                Zowel Olympus als Panasonic.
                                Maak me wegwijs in deze materie.

                                Thanks
                                Adrie

                                Comment

                                Working...
                                X