Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon service in Duitsland betreffende poetsen CCD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon service in Duitsland betreffende poetsen CCD

    Ben deze voormiddag mijn nieuwe Nikon SB800-flits gaan afhalen bij Topfoto en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om Ingo te vragen hoe het eigenlijk zit met de Nikon service in Duitsland (D100,D70...) betreffende het poetsen van de CCD.

    Ik vertelde hem van de gratis poetsservice van De Beukelaer hier in België en Ingo vertelde me dat Nikon Duitsland dit ook volledig gratis doet.Zij zijn gevestigd te Düsseldorf (een uurke rijden vanuit Düren voor hem,maar voor mij hier vanuit de kempen schat ik het op zo'n anderhalf uur rijden in totaal dus eigenlijk niet veel verder dan Topfoto zelf).Je moet net hetzelfde doen als hier bij De Beukelaer,namelijk op voorhand bellen voor een afspraak (tel 0211/94140) en je kan gratis je CCD gaan laten poetsen.

    Ingo heeft me bovenstaande telefoonnummer opgeschreven maar hij heeft zo'n verschrikkelijke hanepoten dat ik hoop dat ie correct is Draai steeds 00 en landnummer 49 voor het bovenstaand nummer (en waarschijnlijk moet je dan de eerste 0 laten vallen voor de 211/..)

    Er was tegelijkertijd een mijnheer uit Herentals bij Ingo en die beweerde bij hoog en laag dat De Beukelaer ook gratis de CCD's poetst van camera's die in Duitsland gekocht zijn.Hij leek me redelijk goed op de hoogte maar ik weet niet of dit klopt.

    Ingo zei me ook dat men bij Nikon Düsseldorf enkel Duits praat en daarom nog dit conversatievoorbeeld van mij als je belt naar Nikon/Düsseldorf:

    "Gutentag genädiges Fraulein,Sie sprechen mit den André aus Belgien.Ich möchte mahl gerne eine Verabredung mit Ihnen absprechen weil ich gehört habe daB sie gut putzen!Können Sie dann auch mein Auto putzen weil der isst auch richtig smutzig?" Ge ziet het,ik ben ne man van de wereld!
    Danny's Photosite

  • #2
    Hopelijk heeft die heer uit Herentals gelijk en kan ik met mijn D70 bij De Beukelaar terecht...

    Van West-Vlaanderen naar Duitsland is niet zo interessant om 'gewoon' eens je CCD te laten poetsen.

    Heb maandag (08/03) hierover een mailtje gestuurd naar De Beukelaar, maar nog geen reactie gekregen. Ze weten misschien zelf niet goed hoe hierop te reageren?

    Wat gebruikt Nikon eigenlijk om de CCD's te cleanen? Een spuitbus, sensorswab,... En kunnen we dit dan niet in de handel krijgen...

    Natuurlijk meer risico's mee verbonden als je zelf schoonmaakt, maar als we het materiaal respecteren zoals Nikon dat zelf doet kan er volgens mij weinig mislopen.

    Iemand een idee? Wie heeft er zijn CCD al bij De Beukelaar laten schoonmaken? (Niemand trouwens met een 'duitse' D100 dit al laten doen?)
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Voor mij is het eigenlijk geen probleem: ik poets mijn CCD zelf.Ik heb de eclipsevloeistof,de pecpads en sinds eersisteren de sensorswipe die ik in de States besteld heb.Met deze produkten heb ik eergisteren mijn CCD gepoetst en na het gebruik van 3 nieuwe pecpads was er op F29 geen vlekje meer te zien op mijn CCD.Ik had hem vorige week al wel eens gepoetst en viel achterover toen ik zag hoe vuil die al was na 6 maanden.Ik wissel wel veel van lenzen.Nu is hij kraakproper!!

      Ik heb me samen met Sonyke een Nikon EH5-netadapter gekocht om de poetsbeurten nog makkelijker te laten verlopen.We gaan hem gewoon om beurt gebruiken.

      Kan wel zijn dat ik mijn D100 eens per jaar of zo eens binnenbreng voor een algemene poetsbeurt maar dat zien we wel.Ik heb de info maar op BD gezet omdat ik mensen de vraag al had horen stellen ivm in Duitsland aangekochte toestellen.

      Als ik van jou was telefoneerde ik gewoon naar De Beukelaer.Dan weet je het dadelijk hoe het zit.Poetsen gaan ze zeker doen maar of ze iets aanrekenen en hoeveel,dat is de vraag.
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Ik heb naar Duitsland gebeld om m'n CCD te laten poetsen met uw tekstje, maar die dame heeft ingelegd... nu ja... was net voor 12u, misschien sloten ze net. Ik zal maandag nog eens proberen

        Comment


        • #5
          Wat heeft jou doen besluiten een SB800 te kopen ipv een SB600?

          Comment


          • #6
            ik zeg helemaal nix, en ik maak niets meer schoon!
            NACHTmerrie's heb ik van jouw schoonmaak berichten.

            brrrrrrrrrrrrr

            Comment


            • #7
              Originally posted by NataliaNL
              ik zeg helemaal nix, en ik maak niets meer schoon!
              NACHTmerrie's heb ik van jouw schoonmaak berichten.

              brrrrrrrrrrrrr
              Wacht tot je me morgen in 't echt ziet,dan ga je pas nachtmerries hebben
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                Originally posted by Koen_vervoort
                Wat heeft jou doen besluiten een SB800 te kopen ipv een SB600?
                Het extra bereik in mm vooral.En het feit dat ze meer power heeft.Als je dan toch beslist om een nieuwe flits te kopen geef dan die extra 100 Euro uit voor een SB800.En bij de 800 zit er al een omnibouncerkapke standaard bij.Bij de 600 niet dacht ik.Waarschijnlijk koop je zo'n diffusor erbij en dat kost bijna 30 Euro!Prijsverschil met de 800 bedraagt dan nog een 70 Euro!Voor mij is het dan vlug een uitgemaakte zaak.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  ik heb je allang op foto's gezien, RR, dat valt best mee.

                  wat kost die 800, RR?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Koen_vervoort
                    Ik heb naar Duitsland gebeld om m'n CCD te laten poetsen met uw tekstje, maar die dame heeft ingelegd... nu ja... was net voor 12u, misschien sloten ze net. Ik zal maandag nog eens proberen
                    Heb je je uitspraak en intonatie een beetje verzorgd ? Ge moet mijn tekstje met een sensuele stem inspreken.Als je maandag terug probeert,hou dan ook een zakdoek voor de hoorn en fluister zacht...Wedden dat dat lukt??

                    Moesten we je niet meer op BD zien na maandag kan het natuurlijk wel zijn dat je opgepakt bent wegens "hijgpraktijken".
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by NataliaNL
                      ik heb je allang op foto's gezien, RR, dat valt best mee.

                      wat kost die 800, RR?
                      399 Euro bij Topfoto.En ze hebben nu een speciale aktie:koop een SB800 en je krijgt er gratis en voor niks een "Hoe poets ik mijn CCD met een schuurborstelcursus? " bij.

                      En bedankt voor 't complimentje.Ik zal morgen zelfs mijn haar föhnen.Geeft een speciaal effect (op de 11 haren die er nog op mijn kop staan )
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        kun je alvast wat binnentestfoto's met die flits maken? Ik heb hier echt steeds grandioze ruzie met de sb 50dx. Ik flits en krijg onderbelichte foto's.....

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by NataliaNL
                          kun je alvast wat binnentestfoto's met die flits maken? Ik heb hier echt steeds grandioze ruzie met de sb 50dx. Ik flits en krijg onderbelichte foto's.....
                          Ik ben bezig de batterijen op te laden en de eerste keer duurt dat 18 uur (en ik was pas vanmiddag terug van Duitsland) dus ik zal vandaag geen testfoto's kunnen maken.Morgenvoormiddag misschien.Ons Celientje verjaart en momenteel lopen er hier zo'n 15 van die apen door ons huis en verschuil ik me aan mijn PC.Morgenvoormiddag zal ik dan maar helpen om de boel hier weer netjes te maken en om 12.15 komt sonyke en Silim me ophalen om naar Alden Biesen te gaan.Dus veel tijd ga ik niet hebben om ze tegen morgen uit te testen!
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Danny, ik ben ook op zoek naar kuisgerief...
                            Heb je de link van die Amerikanen ?
                            Thx
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Dama
                              Danny, ik ben ook op zoek naar kuisgerief...
                              Heb je de link van die Amerikanen ?
                              Thx
                              Hier is ie: http://www.pbase.com/image/23431905 (jij hebt de 18mm nodig zeker?)Werd me op enkele dagen tijd netjes afgeleverd met volledige uitleg erbij (fotookes en al zoals op de site) en de sensorswipe met een pecpad stofvrij erop geplooid zodat je kan zien hoe het moet.

                              Danny,heb jij een goede lenstip voor me (zie mijn 300mm-topic)???
                              Danny's Photosite

                              Comment

                              Working...
                              X