Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon service in Duitsland betreffende poetsen CCD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Bedankt.
    Je hebt er enkel de SensorSwipe gekocht ?
    Waar heb je pecpads en eclipse gekocht ?

    Ivm die tele... kan je jammer genoeg niet helpen. Ikzelf heb de Sigma EX 70-200 + TC1.4 , maar voor Canon, en heel tevreden van.

    Originally posted by roadrunner
    Originally posted by Dama
    Danny, ik ben ook op zoek naar kuisgerief...
    Heb je de link van die Amerikanen ?
    Thx
    Hier is ie: http://www.pbase.com/image/23431905 (jij hebt de 18mm nodig zeker?)Werd me op enkele dagen tijd netjes afgeleverd met volledige uitleg erbij (fotookes en al zoals op de site) en de sensorswipe met een pecpad stofvrij erop geplooid zodat je kan zien hoe het moet.

    Danny,heb jij een goede lenstip voor me (zie mijn 300mm-topic)???
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #17
      Originally posted by Dama
      Waar heb je pecpads en eclipse gekocht ?

      http://www.cnr.be/photocons/ccdlenscleaners.htm
      Danny's Photosite

      Comment


      • #18
        Bedankt. Tot morgen in Alden-Biesen
        Originally posted by roadrunner
        Originally posted by Dama
        Waar heb je pecpads en eclipse gekocht ?

        http://www.cnr.be/photocons/ccdlenscleaners.htm
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #19
          Hallo
          Qua ervaring met DeBeukelaar
          Zie deze topic: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=37024

          Ondertussen heb ik zelf de producten en doe de tussentijdse cleanings zelf.
          Het vraagt een beetje oefening maar door wekelijks te oefenen ga het al stukken beter.
          - Methanol extra puur (max 0.001% aceton) (1 euro apotheek)
          - PecPad (per 100) (7.48€ besteld bij CNR in Herentals)
          - Spateltje (2€) afgeknipt zoals 'Sensor Swab'
          - Elipse als backup. (13.56€ bij CNR)

          The Sky is the limit. Digital Gigi

          Comment


          • #20
            Originally posted by Gigi
            - Methanol extra puur (max 0.001% aceton) (1 euro apotheek)
            Is de eclipsvloeistof 100% identiek aan de extra pure methanol????
            Danny's Photosite

            Comment


            • #21
              Hopelijk heeft die heer uit Herentals gelijk en kan ik met mijn D70 bij De Beukelaar terecht...

              Van West-Vlaanderen naar Duitsland is niet zo interessant om 'gewoon' eens je CCD te laten poetsen.
              Ik heb zo'n kleine maand geleden naar De Beukelaer gebeld voor een Nederlandstalige handleiding. Die moest ik dan wel via een belgische verkoper bestellen, maar wat het poetsen van de CCD betreft zei de (overigens vriendelijke) dame aan de telefoon dat dit geen enkel probleem is. Ook niet met een toestel dat in Duitsland gekocht is. Ik heb er dus wel het volste vertrouwen in.
              http://www.myricreaties.be

              Comment


              • #22
                Originally posted by roadrunner
                Originally posted by Koen_vervoort
                Wat heeft jou doen besluiten een SB800 te kopen ipv een SB600?
                Het extra bereik in mm vooral.En het feit dat ze meer power heeft.Als je dan toch beslist om een nieuwe flits te kopen geef dan die extra 100 Euro uit voor een SB800.En bij de 800 zit er al een omnibouncerkapke standaard bij.Bij de 600 niet dacht ik.Waarschijnlijk koop je zo'n diffusor erbij en dat kost bijna 30 Euro!Prijsverschil met de 800 bedraagt dan nog een 70 Euro!Voor mij is het dan vlug een uitgemaakte zaak.

                Ik heb een SB600 besteld bij Internetcamerasdirect. Deze is nog niet leverbaar, maar kost 275 euro. Nu dacht ik eraan om in plaats van de Sb600 de SB800 aan te schaffen. Maar deze kost bij dezelfde firma 429 euro. Dat verschil is wel erg groot en ik vraag mij af of het dat waard is.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Rikkie
                  Hopelijk heeft die heer uit Herentals gelijk en kan ik met mijn D70 bij De Beukelaar terecht...

                  Van West-Vlaanderen naar Duitsland is niet zo interessant om 'gewoon' eens je CCD te laten poetsen.
                  Ik heb zo'n kleine maand geleden naar De Beukelaer gebeld voor een Nederlandstalige handleiding. Die moest ik dan wel via een belgische verkoper bestellen, maar wat het poetsen van de CCD betreft zei de (overigens vriendelijke) dame aan de telefoon dat dit geen enkel probleem is. Ook niet met een toestel dat in Duitsland gekocht is. Ik heb er dus wel het volste vertrouwen in.
                  en heb je hem al besteld en zo ja waar dan
                  ik zou er ook ene willen een nederlandstalige handleiding
                  groetjes tweetty
                  bd0379be

                  Comment


                  • #24
                    Ik heb mijn D100 in Duitsland gekocht daar er toen een promotieaktie bezig was (1499 Euro) en heb nadien gratis en voor niks de nederlandstalige handleiding gekregen van de Beukelaer (waarvoor nogmaals dank! ).
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Hermien
                      Nu dacht ik eraan om in plaats van de Sb600 de SB800 aan te schaffen. Maar deze kost bij dezelfde firma 429 euro. Dat verschil is wel erg groot en ik vraag mij af of het dat waard is.

                      Ik ben de flits daarstraks gaan afhalen voor 399 Euro bij Topfoto (taske koffie inbegrepen)
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by roadrunner
                        Originally posted by Hermien
                        Nu dacht ik eraan om in plaats van de Sb600 de SB800 aan te schaffen. Maar deze kost bij dezelfde firma 429 euro. Dat verschil is wel erg groot en ik vraag mij af of het dat waard is.

                        Ik ben de flits daarstraks gaan afhalen voor 399 Euro bij Topfoto (taske koffie inbegrepen)
                        Dat is een prachtige flits RR, doet haar werk prima en geeft bijzonder goede kleuren, werkt prima samen met de witbalans op de camera. Dit is althans het geval met de originele nikon lenzen.
                        Erg snel ook, de vijfde batterij is voor niets nodig.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Sonyke
                          Dat is een prachtige flits RR, doet haar werk prima en geeft bijzonder goede kleuren, werkt prima samen met de witbalans op de camera. Dit is althans het geval met de originele nikon lenzen.
                          Erg snel ook, de vijfde batterij is voor niets nodig.
                          Ik ben ze net aan het uittesten en zelfs met mijn 17 jaar oude 70-210mm werkt de flits volautomatisch!!Lang leve Nikon!
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #28
                            Hallo,

                            Op deze links gebruikt men alleen "methanol"
                            1./ http://www.bythom.com/cleaning.htm
                            2./ http://www.jknights.plus.com/JMK%20P...%20Process.doc
                            3./ http://www.photo.net/equipment/digital/sensorcleaning/
                            You then moisten the end of the "swab" with pure methanol or other high-quality.

                            Eclipse samenstelling
                            Dit vond ik via google:

                            1./
                            Chemical Identity : The specific ingredients are classified as a TRADE SECRET pursuant to 29CFR 1910.1200( i ) and the Massachusetts Department of Public Health’s Trade Secret registration # 99-155-001.

                            2./
                            Chemical Identity : Principle ingredient is Methanol - CAS # 67-56-1
                            The Sky is the limit. Digital Gigi

                            Comment


                            • #29
                              Dankjewel Gigi,voor je opzoekwerk!!Interessante info.Ik ga ook beginnen met die business.Ziet er precies zeeeer lucratief uit.

                              In mijn geval zou er maar 1 ding negatief zijn moest ik met zo'n "cleaning service" beginnen,namelijk mijn reputatie twee linkerhanden te hebben.
                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • #30
                                en heb je hem al besteld en zo ja waar dan
                                ik zou er ook ene willen een nederlandstalige handleiding
                                groetjes tweetty
                                Neen, ik heb hem nog niet besteld. Doe het voorlopig met de engelstalige.
                                http://www.myricreaties.be

                                Comment

                                Working...
                                X