Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw type EVF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuw type EVF

    Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
    De A77 is toch niet compacter dan de A700 hoor.
    De reden daarvoor is het behoud van de Alfa-vatting, wat begrijpelijk is. 't is ook gewoon leuk om een toestel te hebben dat goed in de hand ligt.

    G
    dat klopt voor de a77, maar dat is niet meer het geval voor de nieuwe lens vattingen zoals voor ricoh GXR, panasonic-olympus micro systeem, samsung nx10.. , sony NEX (e-mount).
    de oude lensvattingen dragen dat euvel voor eeuwig (nog een decennia? ) met zich mee als gevolg van die spiegel die nu uiteraard overbodig is geworden

    bvb objectieven voor m-vatting (range finder) zijn ook veel compacter juist door de afwezigheid van opklappende spiegel, is ook een van de redenen dat de breedhoek objectieven voor dit systeem merkelijk beter zijn van DSLR.

    Register afstand bij DSLR zit rond de 46 a 48mm, het is te zeggen voor elk objectief onder de 50mm heb je het flaggen.
    Bij NEX systeem is dit teruggebracht tot 16mm, is ook de reden dat men de 16mm pancake heeft kunnen produceren en dat praktisch alle bestaande objectieven op dit systeem bruikbaar zijn.

    Comment


    • #47
      Re: Nieuw type EVF

      Weer een amusant topic!

      Ik vind OVF leuk om in de natuur dieren te observeren zonder stroom te verbruiken

      Verder laat ik me hier door niemand opjagen

      Comment


      • #48
        Re: Nieuw type EVF

        Oorspronkelijk geplaatst door Seppe_ Bekijk bericht
        Hoop eerder dat het in de richting van hybrid viewfinders zal gaan.
        dat is niet meer nodig, is volgens mij een grote fout die fuji gemaakt heeft, x-pro1 had een veel beter toestel geweest met enkel een goede EVF of OVF (range finder). Nu hebben ze een EVF van matige kwaliteit gecombineerd met een OVF die ook zijn beperkingen heeft.
        2 jaar terug toen de EVF nog niet huidige kwaliteit hadden was dat een goed idee, maar vandaag is dat volledig achterhaald. Is uiteindelijk vis nog vlees.
        Had men daar een EVF in gestopt iets minder van kwaliteit dan deze waar deze topic naar verwijst, had men een zeer mooi toestel gehad en de label pro er kunnen opplakken.


        Bij fotograferen is het raadzaam zoveel mogelijk 2 ogen open te houden, ga je beter kadreren en zien wat er aan de gang is. Raad je aan dat eens te proberen als je dat nog niet zou doen, is een wereld van verschil. Lukt ook zeer goed met goede EVF.

        Comment


        • #49
          Re: Nieuw type EVF

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          Ik weet niet hoe iemand daarbij komt, maar ik kan door mijn optische zoeker turen tot ik van honger en uitputting in elkaar val zonder dat er een micromillinanopicowatt verbruikt is. Lijkt me straf als een EVF dat kan. Ik heb ooit geleerd om mijn camera enkel aan te zetten als ik echt een foto wil maken om die dan onmiddellijk daarna terug af te zetten.
          Lager dan de vorige EVF schermpjes
          Voor mij hoeft een zoeker ook alleen maar de kadrage tonen en voor de rest van de stroom afblijven.
          Last edited by Jefzor; 2 februari 2012, 22:10.

          Comment


          • #50
            Re: Nieuw type EVF

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik vind het leuk om de scene zo te bekijkenb en dan de camera in te stellen.




            Als je zover inzoomt dat je pixels gaat zien, kun je niet meer scherpstellen, want dan zijn alle overgangen scherp of het beeld nu scherp is of niet.
            Pure onzin. Het werkt op het zelfde manier dan je LCD scherm achter de camera.
            Hoeft helemaal niet in te zoomen tot dat je de pixels ziet.
            Of anders gezegd... nu kan je direct op EVF controleren of je foto scherp is door uitvergroting zonder je hoofd van je camera te nemen.. "voor dat je afdrukt"
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #51
              Re: Nieuw type EVF

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Weer een amusant topic!

              Ik vind OVF leuk om in de natuur dieren te observeren zonder stroom te verbruiken

              Verder laat ik me hier door niemand opjagen
              Met EVF kan je nog een beetje korter bij je dieren komen door in te zoomen zoals je dat op de PC zou doen ( met de huidige resolutie's van camera's geen probleem).. dus nog betere observatie.

              EVF's zullen minder en minder stroom verbruiken in de toekomst (is nu al veel beter dan een jaar geleden)
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #52
                Re: Nieuw type EVF

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Met EVF kan je nog een beetje korter bij je dieren komen door in te zoomen zoals je dat op de PC zou doen ( met de huidige resolutie's van camera's geen probleem).. dus nog betere observatie.
                Zo is dat

                Met de focus magnifier kan je van 6x tot 12x inzoomen, dat is heel wat.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuw type EVF

                  Oorspronkelijk geplaatst door Seppe_ Bekijk bericht
                  Hoop eerder dat het in de richting van hybrid viewfinders zal gaan.
                  Totaal niet, hybrid VF is een mislukt concept vind ik.
                  De x100 leuke camera voor wat het is maar hoefde geen mengeling te zijn van twee VF'en.
                  Is gewichtsdoenerij gewoon.
                  x Pro 1 ? een high-end-camera met een matige EVF .. zeker als je ziet wat de camera gaat kosten.
                  Hadden er beter de OVF uitgelaten en een excellente EVF ingestoken.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuw type EVF

                    Heb zelf een 5DMKII. Uitstekende camera die ik waarschijnlijk nog een tijdje in bezit zal hebben.
                    Niettemin is de gebruikte zoeker-techniek meer dan 50 jaar jaar oude rommel van in een tijd dat er (bijna) geen andere goede mogelijkheden of alternatieven waren.

                    Reflexcamera's behoren meest tot de toestellen om correct te fotograferen wat zoeker betreft, waaraan deze hun populariteit te danken hebben door "wat je ziet is wat je krijgt"

                    Waardeerbare opvolger is de Sony Nex 7. Een systeem met steengoede EVF waar ik zeker in geloof als opvolger van de Reflex met zijn ouderwetse pentaprisma en klappende spiegel.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuw type EVF

                      Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                      De A77 is toch niet compacter dan de A700 hoor.
                      De reden daarvoor is het behoud van de Alfa-vatting, wat begrijpelijk is. 't is ook gewoon leuk om een toestel te hebben dat goed in de hand ligt.

                      G
                      Dat klopt ook volledig.
                      Maar door pentaprisma weg te laten is er dan b.v weer meer ruimte voor andere zaken zoals snellere chipset of men zou bij veel huidige reflex-camera's ook een grotere flitser kunnen inbouwen of andere nuttige zaken
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuw type EVF

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        niks met SAR te maken, puur eigen ondervinding en kennis, natuurlijk heb ik het over echte EVF's en niet over datgene wat ze in de fuji x100 en ook in de fuji pro x1 zitten hebben, en dan nog, als je door de OVF van de x100 kijkt zie je de helft van de lens in de zoeker, zekers als je de zonnekap er op plaatst. Voordeel van OVF of nieuwe feature, je ziet onmiddellijk door de zoeker welke lens je erop staan hebt, bij de X100 was dat nu echt niet nodig zit toch met een vaste lens , misschien was dat om die nieuwe functie uit te proberen. :
                        ´mompelt iets over colorshifts bij nex-7 , die de x-pro 1 niet heeft..´

                        ´echte´ EVF maakt dus idd HET grote verschil..nietwaar??

                        die zonnekap in beeld interesseert mij hoegenaamd niet..
                        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuw type EVF

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          so what?
                          Ik vind het reuzeleuk om in de zoeker het licht te zien zoals het er is en niet zoals een of ander electronisch spul verkiest het weer te geven.

                          Ik heb ook al regelmatig dokters horen spreken over nadelige gevolgen van met je ogen dicht bij een klein scherm te zitten. Dat zou veel slechter zijn dan dicht bij een matglas. Mijn ogen zijn mij dierbaar.
                          Dat electronisch spul geeft direct weer hoe de foto er zal uitzien met alle instellingen die je gedaan hebt.
                          In principe zou wel je EVF moeten kunnen calibreren als je dezelfde kleur-standaard wil dan je monitor-printer wat volgens mij niet mogelijk is denk ik.

                          Dat van die dokters das een vreemd verhaal... een beetje uit u duim gezogen.. ah nee ..ik lees het nu "regelmatig dokters HOREN spreken"
                          Waarschijnlijk passeer jij in een kliniek en zijn er daar toevallig altijd dokters die over EVF 's zitten te praten.
                          Of nee .. je hebt verschillende huisdokters waar je met de directe vraag uitpakt.
                          Ja man
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuw type EVF

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            1 ik vind degenen die vernieuwen om te vernieuwen even erg. Er is al wel vaker een stap terug gezet. Kijk maar naar dieselmotoren in schepen. Op vraag van de klanten is daar electronische aansturing grotendeels terug uit verdwenen omdat alles overal ter wereld hersteld moet kunnen worden.

                            2 ik ga ervan uit dat er nog veel zal veranderen en dat er elke keer weerstand zal zijn.

                            3 Ik weet ongeveer wel wat er gebeurt als ik afdruk.

                            4 van mij mogen ze in die electrische wagen een 7000watt geluidsinstallatie steken die dat gebrul nabootst. Vorige week kwam er een electrische wagen geruisloos om de hoek die mij bijna van mijn velo maaide. Een gewone auto zou ik gehoord hebben.

                            5 handleiding?
                            misschien dat je best een topic opent over Dieselmotoren en elektrische wagens
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuw type EVF

                              een veel gehoorde uitspraak is dat je met die oled EVF in het donker nog alles kunt zien.. ik vind dat mooi..je pics in het pikkedonker maken heeft zo zijn charmes... met een oled EVF kun je zelfs je lenscap erop laten zitten en alsnog alles zien... ik wil ook zo´n camera!

                              vraag me toch wel af, wat er gebeurd als je door die EVF kijkt en flink je diafragma gaat knijpen.. naar het schijnt zie je dus met die EVF precies wat je op de pic zult gaan zien, dus mij lijkt het, dat als je de boel flink gaat knijpen, je dit ook in je EVF zult terugzien.. donker beeld in je EVF dus..

                              heb ik met OVF geen last van... (of ik moet het dof knopje op me eos-3 erbij gaan halen, maar die heb ik nooit of te nimmer nodig..)
                              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nieuw type EVF

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Dat van die dokters das een vreemd verhaal... een beetje uit u duim gezogen.. ah nee ..ik lees het nu "regelmatig dokters HOREN spreken"
                                Waarschijnlijk passeer jij in een kliniek en zijn er daar toevallig altijd dokters die over EVF 's zitten te praten.
                                Of nee .. je hebt verschillende huisdokters waar je met de directe vraag uitpakt.
                                Ja man
                                ik heb als kind een accidentje aan mijn oog gehad en met regelmaat van de klok oogontstekingen aan mijn foto-oog. Na ongeveer 20 jaar van oogarts naar oogarts ben ik voorzichtig met mijn ogen en ik heb daar al duizenden keren gehoord schermen te vermijden, ver genoeg van de tv te gaan zitten en een groot pc scherm te kopen zodat ik er niet te dicht bij moet zitten. Dat is bij iedereen zo, maar bij mij zijn de gevolgen van naar een scherm kijken sterker omdat mijn hoornvlies bijna 1 groot litteken is. Ik zie er perfect mee, maar t ontsteekt heel gemakkelijk. t geldt voor klassieke beeldbuisschermen, plasma, TFT, LED,... als t een scherm is.

                                nu content
                                Last edited by putor; 3 februari 2012, 21:27.
                                The Knight That Says Ni...kon

                                Comment

                                Working...
                                X