Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Tamron?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma of Tamron?

Hallo,

Ik ben aan het twijfelen tussen de Sigma 28-200 en de Tamron 28-200. Welke is de beste van kwaliteit?

Groeten,
    Rutger
    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Sigma ...

Comment

Hee Phille kort van antwoord...... (ook wel eens lekker he )

mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Kort maar wel duidelijk ;-)
        Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Ok, bedankt

Groetjes,
          Rutger

Comment

Kan je me ook vertellen waar je dat op baseert, Phille?
            De vele reviews die ik heb gelezen maken de keuze voor de Sigma t.o.v. de Tamron namelijk niet duidelijk.
            En het zal er denk ik ook wel vanaf hangen welke versie het betreft. De nieuwe versie van de Tamron (AF28-200 mm Super Zoom F/3.8-5.6 Asferisch XR [IF] Macro Model A03) schijnt een stuk beter te zijn dan de oude. Maar ja, ik blijf het lastig vinden om uit de vele reviews een objectief oordeel te trekken.
            Nikon D70 links: www.nikond70.nl
            Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

Comment

oeps, zag 80-200 ipv 28-200, mijn excuses, ik herzie mijn mening, of liever, ik weet het niet, geen ervaring met beide lenzen ... sri !

Comment

Ik denk niet dat je veel mensen gaat vinden die deze lenzen gebruiken; zeker niet digitaal (veeleisend, weet je wel...). Als je op de meningen van de luitjes op DPReview mag afgaan (waar staat het zoutvat?) dan zouden de Tamrons in dit bereik (28-x00) beter scoren dan de Sigma's op de kleinere sensors. Voor de 1D moet je bij de "oude" versie van de Sigma 28-300 zijn.

Sigma is de laatste jaren heel sterk in ultra-wide en lange telezooms. Al wat ertussen ligt, zou ik niet als topkwaliteit omschrijven. Tamron lijkt het daar beter te doen.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Als ik zo eens rondkijk, neig ik meer naar de Tamron. Hieronder staan nog wat fotokes voor je, genomen met de Tamron

Zien er helemaal niet slecht uit !
                  Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Hmm, is toch moeilijke keuze eigenlijk hé ... het is voor op de 300D en ik zou graag vrij snelle AF hebben (is voor vliegtuigen te spotten hé) ...

Groeten,
                    Rutger

Comment

Originally posted by Rutger
                      Hmm, is toch moeilijke keuze eigenlijk hé ... het is voor op de 300D en ik zou graag vrij snelle AF hebben (is voor vliegtuigen te spotten hé) ...
                      Je kan niet verwachten dat een lens van 300 euro of minder topprestaties gaat leveren. En dan nog een allrounder met zo een groot bereik...
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Mja, heb net de Canon 55-200 II USM opgemerkt ... is dat een goede? Staat € 279 bij Top Foto ...

Groeten,
                        Rutger

Comment

@Rutger:
                          De Canon 55-200 II USM kost bij Konijnenberg http://www.geengeld.nl/ 2 tientjes minder: €259
                          Sample Photos: http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_55200_45iiu

Mocht er nog iemand een mening over de Tamron AF 28-200mm F/3,8-5,6 XR MACRO hebben......... ik houd me aanbevolen. Bij voorkeur i.c.m. een DSLR Nikon.
                          Nikon D70 links: www.nikond70.nl
                          Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

Comment

Hé, bedankt De foto's zien er echt prachtig uit ... Ik ga toch voor de Canon 55-200 gaan denk ik.

Groeten,
                            Rutger

Comment

Tamron, gebruik de 28-300 tot volle tevredenheid
                              Tamron komt goed uit de tests, ongeveer het zelfde niveau als de sigma, soms iets beter, soms minder.
                              BD schijnt alleen voor sigma te gaan, Tamron is hier no go, uit de reacties lezende.
                              Maar kijk eens in goede fotobladen, tests wijzen anders uit.
                              Alles uiteraard in verhoudig tot de prijs.
                              zie mij website, (of de user foto's -s2) de s2 page is met de tamron gemaakt

rob
                              http:/home.planet.nl/~knegt221

Comment

Working...
                              X