Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krassen op schermpje A70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Krassen op schermpje A70

Mijn canon A70 is meegeweest met mijn vader naar Vietnam. Nu kwam hij terug en had hij die blijkbaar niet in het meegegeven tasje gestoken.
    Nu staan er een aantal krassen op het schermpje aan de achterkant. Kan ik die met iets verminderen of weg krijgen? Dat is een soort van plastieken plaatje waar de krassen opstaan.

Of kan dit vervangen worden?

Bedankt
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

Je kan mss eens proberen met die tubetjes die ze verkopen om krassen van GSM-schermpjes weg te krijgen. Ik heb al een paar foto-zaken gezien waar ze dit verkopen.
    Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

Ik zal dat eens proberen.

Vervangen kan niet zeker?
      Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

Comment

Potje breken is potje betalen, mocht ik in uw plaats zijn dan was uw vader nu eigenaar van een A70, en ik was opzoek naar een nieuwe camera met het geld van vader. Je moet héél erg goed oppassen met geleende spullen en dat geld voor iedereen, vader of geen vader.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Met koperpoets kan je ook krasjes verwijderen. Diepe krassen kan je niet wegtoveren.

Comment

Schijnt geen uitzondering te zijn bij de A70. Een vriendin heeft ook een A70 van begin januari en die heeft ook prijs. Die pasta voor de GSM schermpjes zal deze ondiepe fijne krasjes wel verwijderen. Na de behandeling een beschermingsfilmpje van Hama of zo aanbrengen kan dat scherm wel beschermen.
            Ron
            D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

Comment

Ok, bedankt. Ik zal morgen eens langs de GSM winkel lopen en dan hopen dat ik de meeste krasjes wegkrijg. Waar kan ik die beschermingsfilm kopen?

Comment

Je kan screen-protectors kopen voor een PDA, en die dan op maat snijden. Die dingen zijn ontworpen om op LCD schermen geplakt te worden zonder veel van de kwaliteit af te doen. Deze dingen vind je in elke winkel waar ze PDA's verkopen, zoals bv de FNAC.
                Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

Ok, bedankt.

Comment

Heb mij een tube displex aangekocht en de meeste krasjes zijn al weg. De iets diepere zie je nog maar zijn toch ook al veel verminderd. Bedankt voor de tips allemaal.

Comment

Ik heb vroeger hier ook al van gehoord en schijnbaar is het niet zo moeilijk om het schermpje te laten vervangen...

Is enkel het plastic die voor de echte LCD zit. Misschien eens kijken bij de fotohandelaar of je dit niet kan bestellen tegen een aanvaardbare prijs?

Kan zelfs zijn dat dit nog onder de garantie valt. Er zijn gevallen gekend waar de A60 en A70 een te zachte plastic protector hadden die gemakkelijk krassen kreeg. Gewoon eens informeren en kijken.
                      Nikon D300 & een beetje glas...
                      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Hey Speedy,hoe vallen de lensjes en filters mee.

Mvg.
                        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                        Mijn website.

Comment

@RUMOCOOL: Ze vallen heel goed mee. Heb er enkele foto's mee genomen en ben er echt wel tevreden van. Heb er wel nog niet zo veel mee gewerkt, ben namelijk bezig met mijn eindwerk dat volgende donderdag afgegeven moet worden. Maar ben er tot hiertoe wel tevreden van. Zal binnenkort wel eens een foto posten.

Comment

Working...
                          X