Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over stappen van Sony... of mischien niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

nex7 (zelfde sensor als a77) presteert wat ruis betreft quasi hetzelfde tot 6400 ISO als de nex5 (verbeterde a580 16mp sensor).

natuurlijk is er een verschil, als je op 100% view gaat kijken vertoont de nex7/a77 meer ruis, maar ja dan is het nex7/a77 beeld ook groter. Bij zelfde grote is het verschil beperkt. Maar de 24mp sensor is zekers in het voordeel tot een 1600 ISO.

verschil tussen nex7 (24mp) en nex5 (24mp) is te zien in volgende review
    A comprehensive review of how Fujifilm successfully brought medium format quality to wildlife photography.

denk dat verschil in ruis op hoge ISO tussen A580 en A77 heel beperkt is.

zoeker van de a580 is veel minder dan bvb a700, is volgens mij het zwakste punt van de a580. Maar als je wenst kun je dat zelf ervaren door eens naar de winkel te gaan, dan weet je zo of dat die voldoet aan jou eisen.

Comment

Ik heb in 2005 mijn eerste digitale reflex gekocht, een Olympus E300 met kitlenzen. Begin 2007 kocht ik een Pentax K10. Eind 2008 kocht in een Sony 900 met een Sony 50mm 1.4. Later enkele top klasse Minolta lenzen (die doen het zeer goed) en nog later een Sigma 12-24 en een Tamron 28-75. De full frame van Sony was een dure camera maar wel veel goedkoper dan die van Nikon of Canon. Een extra speler op deze markt, die te veel door twee merken gedomineerd wordt, zeker van het kaliber van Sony, kan ons alleen maar ten goede komen. Heb met de Sony geen enkel probleem gehad. Ben thans net terug van een 6 weekse rondreis Door Nieuw Zeeland waar ik +/- 4.000 foto's met de Sony maakte in alle mogelijke omstandigheden.
      Heb ook een aantal strobist opnamen gemaakt met een cactus systeem via een adapter op de flits schoen. Ook dat gaf bij mij geen problemen.

Is dat allemaal nodig om goede foto's te maken? Nee, dat is het niet. Enkele van mijn beste foto's zijn met de Olympus gemaakt. Maar ook dure auto's, juwelen of kleding zijn niet echt nodig. Maar als je er van houd koop het dan en geniet ervan.

En als er dan iemand beweert dat je beter die andere gekocht had laat die dan maar in zijn mening en ga er niet op in.

Comment

In de reactie van Jivo kan ik mij helemaal vinden!
        Voor Holy Wolve:bekijk eens deze site,in het engels maar zeer interessant:

Inderdaad wat iso betreft is er weinig verschil tussen a580 en a77,ook qua IQ.
        Het enorme verschil is wel de prijs!
        A580 body:529 euro.
        A77 body:1299 euro.
        Succes en wat het ook wordt geniet ervan!
        Guido

Comment

Sorry link was niet correct:

Kijk gewoon op :www.alphamountworld.com en daar zul je een review over de a580 vinden.
          Last edited by loodgieter; 19 januari 2012, 18:27.

Comment

Mjaa de A77 is tog wat te duur voor mij

en helaas worden zowel de A580 en de A700 niet meer verkocht in de speciaal zaken of ketens dus proberen zal er niet meer in zitten.

maar aangezien ik nu met een electronische zoeker werk zal, of het nu pentamirror of pentaprisma is, de zoeker sowieso beter zijn.

Bedankt Jivo, zal ik zeker doen, kheb achteraf bekeken al wel mooie foto's gemaakt met de A33.

de grootste reden waarom ik eigelijk zeker de SLT's afraad is voor die electronische zoeker, het mag dan nog live view zijn maar ik vind het verlies aan kwaliteit als ik vergelijk met een gewone DSLR van een vriend, dus daarom een DSLR als volgende en vermits ik geen reactie krijg van die eigenaar van de A700 ga ik voor de nieuwere, iets beter presterende A580 als de centjes er zijn

later zal er ooit nog wel een DSLR van sony uitkomen zeker? niet?

of zal de kwaliteit van de electronische zoeker over een paar jaar een pak beter zijn denk ik,?

en oja, hier is een site die ik vond tijdens het zoeken en vergelijken van de A580 met andere boddy's: http://snapsort.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
              later zal er ooit nog wel een DSLR van sony uitkomen zeker? niet?
              Denk het niet. De A580 was de laatste dslr van Sony. Ze gaan resoluut voor de SLT's vanaf nu. De voordelen van een EVF wegen ruimschoots op tegen de nadelen.

Ikzelf krijg de A77 binnenkort en kan dus niet oordelen over de zoeker. Maar ik hoor niemand klagen eigenlijk en niks dan lof, ten minste bij de A65/A77/Nex7. Die hebben dan ook een betere OLED viewfinder dan degene in de A33/A35/A55.

Wat stoort je aan de EVF dan ?
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Denk het niet. De A580 was de laatste dslr van Sony. Ze gaan resoluut voor de SLT's vanaf nu. De voordelen van een EVF wegen ruimschoots op tegen de nadelen.

Ikzelf krijg de A77 binnenkort en kan dus niet oordelen over de zoeker. Maar ik hoor niemand klagen eigenlijk en niks dan lof, ten minste bij de A65/A77/Nex7. Die hebben dan ook een betere OLED viewfinder dan degene in de A33/A35/A55.

Wat stoort je aan de EVF dan ?
                als je in een iets donkerdere omgeving zit gaat de kwaliteit van de viewfinder snel naar beneden wat handmatig scherpstellen praktisch onmogelijk maakt, en in die zelfde licht omstandigheden zit de AF ook al gouw te knoeien dus gaat alles ivm scherpstellen een pak langer duren.
                en dan niet te vergeten, die studio problemen he had ik die A33 nu niet gekocht en gewoon voor classice spiegel gegaan had ik dit topic niet eens moeten starten

Comment

als je in een iets donkerdere omgeving zit gaat de kwaliteit van de viewfinder snel naar beneden wat handmatig scherpstellen praktisch onmogelijk maakt, en in die zelfde licht omstandigheden zit de AF ook al gouw te knoeien dus gaat alles ivm scherpstellen een pak langer duren.
                  en dan niet te vergeten, die studio problemen he had ik die A33 nu niet gekocht en gewoon voor classice spiegel gegaan had ik dit topic niet eens moeten starten
                  HolyWolve,

je hebt duidelijk nog geen A77 in je handen gehad, toch niet langer dan 5 minuten én bent er ook nog nooit mee in de studio geweest.

En anders moet je de handleiding er maar eens bijnemen:
                  Live View (89)

Display Sets whether or not to display the effect of a function on the screen, such as the effect of the exposure compensation value.
                  (Setting Effect ON/Setting Effect OFF)
                  Zet dit op OFF en er is geen probleem.

Voor de rest mag voor mij alleen nog de responstijd van het switchen tussen LV en EVF verbeteren. Die fractie van een seconde zwart wanneer je de zoeker aan je oog zet is er toch nog iets teveel aan.

G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

denk dat je wat verwart bent, laat nu juist een van de grootste nadelen van DSLR zijn dat je geen fluit ziet in den donker door de optische zoeker.Als je gewoon DOF controleert via optische zoeker (OVF), en je diafragma wat hoog staat (bvb.f8) wordt je beeld vrij donker en kun je nog heel weinig controleren. Zelfs bij open diafragma is dit al een moeilijke opgave met OVF.
                    Zet een redelijke ND filter op je lens (bvb 8 a 10 stops) en je kunt het vergeten van je OVF nog te gebruiken.
                    Zelfde bij weinig licht, met EVF wordt het beeld opgelicht weliswaar met meer ruis en kwaliteitsverlies, met OVF niets aan te vangen.

scherpstellen met OVF , ik weet niet hoe je dat doet zonder aangepast matglas, zelfs met de beste optische zoekers op FF is dat niet mogelijk met snelle lenzen.

OVF heeft nog een paar nadelen daar niets van, dat zit nog in een begin faze, OVF heeft heel veel nadelen, dat zit in zijn eindfase en zal niet veel meer verbeteren.
                    Maar de paar voordelen van OVF weegt volgens mij niet meer op toz vd talloze nadelen.

maar dat je kiest voor OVF of EVF is iets wat je zelf moet uitmaken.
                    ieder heeft zijn gedacht daarover, ik persoonlijk wens te zien wat en hoe mijn toestel ziet, kan ik direct bijsturen voor ik de opname maak. Hoe dat ik zelf zie, dat zie ik met mijn ogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      denk dat je wat verwart bent, laat nu juist een van de grootste nadelen van DSLR zijn dat je geen fluit ziet in den donker door de optische zoeker.Als je gewoon DOF controleert via optische zoeker (OVF), en je diafragma wat hoog staat (bvb.f8) wordt je beeld vrij donker en kun je nog heel weinig controleren. Zelfs bij open diafragma is dit al een moeilijke opgave met OVF.
                      Ik denk niet dat hij "verward" is, hij schrijft enkel zijn bevinding neer
                      Maar met een OVF is dat inderdaad ook niet per sé beter...maar een OVF produceert geen bergen ruis wat het scherpstellen bemoeilijkt als het pikdonker wordt (je ziet gewoon heel weinig )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                        Ik denk niet dat hij "verward" is, hij schrijft enkel zijn bevinding neer
                        Maar met een OVF is dat inderdaad ook niet per sé beter...maar een OVF produceert geen bergen ruis wat het scherpstellen bemoeilijkt als het pikdonker wordt (je ziet gewoon heel weinig )
                        Manueel scherpstellen kun je sowieso niet met OVF, zelfs niet in vol daglicht zonder aangepast matglas of zonder je te baseren op focus confirmatie, ik kan dat zelfs niet met mijn a900 met het standaard matglas. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
                        Met EVF is dat een "piece of cake" daarbij heb je nog de zogenaamde peaking functie.

als het matig donker wordt zie ik niets meer door OVF, laat staan dat het nog bruikbaar zou zijn voor scherp te stellen dat gaat al niet bij daglicht.

je bent de zaken aan het omdraaien EVF is beter geschikt bij weinig licht dan OVF, je beeld degradeert wel in kwaliteit, maar je hebt tenminste nog beeld.

dat is wat IR hierover schrijft: http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA77/AA77A3.HTM
                        The Sony A77's EVF does an excellent job of gaining-up when the light gets dim. There's no free lunch, in that the trade-offs are that the image gets a bit grainy looking, and the refresh rate drops dramatically, but the net result is I was much more able to see what I was shooting after dark with the A77 than I've ever been with any optical-viewfinder camera I've used in the past.

in het kort schrijven ze:
                        dat A77 EVF zeer goed omgaat met weinig ligt omgeving
                        EVF beeld bevat wel meer ruis en de refresh rate zakt dramatisch bij weinig licht, maar uiteindelijk kon ik veel meer zien met de A77-EVF in donkere omgeving dan met eender welke OVF ooit gebruikt in het verleden (dat is inclusief range-finder)

dat je voor of tegen EVF bent is ieder zijn zaak, maar zaken beginnen om te draaien is een beetje overdreven.

Comment

Manueel scherpstellen kun je sowieso niet met OVF, zelfs niet in vol daglicht zonder aangepast matglas of zonder je te baseren op focus confirmatie, ik kan dat zelfs niet met mijn a900 met het standaard matglas. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
                          Met EVF is dat een "piece of cake" daarbij heb je nog de zogenaamde peaking functie.

dat je voor of tegen EVF bent is ieder zijn zaak, maar zaken beginnen om te draaien is een beetje overdreven.
                          Beetje ironisch dat je mij probeert te overtuigen van EVF...Ik ben bij wijze van spreken EVF's grootste fan, maar met een OVF kan ik nu toevallig wel nog scherpstellen in daglicht...maar ben dan ook jong en heb goede ogen

Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken is dat de TS uit zijn eigen bevinding een statement maakt, hem van het tegendeel overtuigen door te zeggen dat hij verward is, vind ik beetje vreemd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            Beetje ironisch dat je mij probeert te overtuigen van EVF...Ik ben bij wijze van spreken EVF's grootste fan, maar met een OVF kan ik nu toevallig wel nog scherpstellen in daglicht...maar ben dan ook jong en heb goede ogen

Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken is dat de TS uit zijn eigen bevinding een statement maakt, hem van het tegendeel overtuigen door te zeggen dat hij verward is, vind ik beetje vreemd
                            allez voor jou had men dan de specifieke matglas en rangefinder systemen niet moeten ontwikkelen? mij is dat nooit gelukt zonder hulpmiddelen, toch niet bij open diafragma en niet breedhoek objectieven

de TS wil volgens mij overstappen naar ander merk wat zijn volste recht is, hij moet kopen wat hij voor zichzelf het beste vindt, niet wat wij het beste vinden.
                            Hij weet eigenlijk wel wat het beste is maar zit in een tweestrijd, zijn hart zegt iets anders dan zijn verstand. Hij heeft volgens mij nooit een nex7 , a65 of a77 in zijn handen gehad dus zijn bevindingen zijn op los zand gebaseerd.
                            Zoekt drogredenen om zijn beslissing te staven, meer is dat niet.
                            Last edited by puerte; 21 januari 2012, 15:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                              HolyWolve,

je hebt duidelijk nog geen A77 in je handen gehad, toch niet langer dan 5 minuten én bent er ook nog nooit mee in de studio geweest.
                              Idd, die heb ik nog niet veel vast gehad

de TS wil volgens mij overstappen naar ander merk wat zijn volste recht is, hij moet kopen wat hij voor zichzelf het beste vindt, niet wat wij het beste vinden.
                              Hij weet eigenlijk wel wat het beste is maar zit in een tweestrijd, zijn hart zegt iets anders dan zijn verstand. Hij heeft volgens mij nooit een nex7 , a65 of a77 in zijn handen gehad dus zijn bevindingen zijn op los zand gebaseerd.
                              Zoekt drogredenen om zijn beslissing te staven, meer is dat niet.
                              Mjaa de grootste reden waarom ik wil overstappen van MERK is de compatibiliteit en "mischien" ook iets goed koper.
                              MAAR ik heb nu al dat sony grief en verkopen zal dan tog duurder uitkomen.
                              Met daar boven op ben ik super tevreden over de foto kwaliteit.
                              Over de EVF van de A77 heb ik ook nooit iets gezegt, enkel over mijn ervaring met mijn A33.

Nu tkan allemaal wel zijn dat die A77 een goed toestel is maar die is momenteel te duur voor mij.

Kzal nog eens in de winkels gaan kijken en kzal mn buik gevoel dan wel volgen met jullie raad geving in m'n achterhoofd.

Bedankt en tot nog eens in dit forum

Comment

Idd, die heb ik nog niet veel vast gehad

Mjaa de grootste reden waarom ik wil overstappen van MERK is de compatibiliteit en "mischien" ook iets goed koper.
                                MAAR ik heb nu al dat sony grief en verkopen zal dan tog duurder uitkomen.
                                Met daar boven op ben ik super tevreden over de foto kwaliteit.
                                Over de EVF van de A77 heb ik ook nooit iets gezegt, enkel over mijn ervaring met mijn A33.

Nu tkan allemaal wel zijn dat die A77 een goed toestel is maar die is momenteel te duur voor mij.

Kzal nog eens in de winkels gaan kijken en kzal mn buik gevoel dan wel volgen met jullie raad geving in m'n achterhoofd.

Bedankt en tot nog eens in dit forum
                                no prob, ik dacht tussen de regels te kunnen lezen
                                Kijk goed rond, en mocht je Sony verlaten... stuur me een mailtje met je lenzenarsenaal, misschien kan ik iets gebruiken

G
                                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Working...
                                X