Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over stappen van Sony... of mischien niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    Ik ben het helemaal met je eens!

    (Iets minder nadruk op kleurweergave bij mij )

    't enige wat ik oh zo graag wil terugzien is "quick-navi"! Dat was een gouden vondst, en nu vervangen ze die door een 5-reeks achtig menu

    Wat lenzen betreft ben ik HEEL tevreden met wat sony uitbrengt en de kwaliteit dat ze eraan besteden, enkel wat meer SSM- in de lenzen zou mooi zijn (Ook de goedkopere lenzen)
    "Quick-navi"? verduidelijking graag

    @Leontine: wat stelt u dan voor om te doen? want ik heb dit toestel nu dus daar is geen weg terug meer

    Comment


    • #32
      Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      ik schrijf niet dat jij het probleem bent of niet bekwaaam zou zijn, sorry als dit verkeerd is overgekomen , reageer enkel op oracle zijn uitspraken die puur uit de lucht gegrepen zijn.
      how, nene, da bedoelde ik ni hoor, twas een vastelling van mezelf over mezelf datk nog een lange weg moet gaan voor ik niet meer zoon stomiteiten doe

      dus voor alle duidelijkheid, ik neem hier niemand iets kwalijk hoor

      Comment


      • #33
        Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

        Ik denk dat ik gewoon ga voort doen met dit model en flitsen tegen het plafond of eens proberen met die grijs filter over de pop up flits
        sowieso zal ik wel blijven uitkijken naar een andere mogelijkheid zoals boddy of ander merk maar voor nu blijf ik bij sony waar ik tog nog ondanks die problemen tog redelijk tevreden over ben.

        Als er nu van Sony nog een update zou komen die de live view zijn eerlijkheid kan uitschakelen indien nodig of een triggersysteem ontwerpt dat wel herkent word door de A33/35/55 body's dan zou ik nog gelukkiger zijn natuurlijk

        BEDANKT ALLEMAAL voor de overvloedige Info, Tips en ervaringen die jullie wilde delen tot nu toe.

        Comment


        • #34
          Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Ik wel. Kijk op pagina 1 van dit topic. Geert Vanden Broeck.

          Zucht.
          Zucht, zucht...
          Ik ken die niet. Ik schreef IK ken geen... en ik ken er veel.
          Er zullen er zeker nog andere dan Geert Vanden Broeck zijn die met een Sony werken in de studio. Heb je mijn reactie op ... niet begrepen? Anderen wel. Was niet op, over of tegen Sony bedoeld. 'k Heb daar helemaal niets tegen. Wat is dat toch? Als je het woord Sony in een post gebruikt en 't kan negatief verstaan worden, krijg je een ganse litanie van hier tot ginder als reactie. Sorry van op uw tenen getrapt te hebben. 'k Zal het niet meer doen.
          Salut!

          Comment


          • #35
            Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
            "Quick-navi"? verduidelijking graag

            @Leontine: wat stelt u dan voor om te doen? want ik heb dit toestel nu dus daar is geen weg terug meer
            Voor €400 vind je zeker een prima a700. In vergelijking met een a33 heb je dan een écht "goed" toestel (vind ik ), en dan kan je meteen van quick-navi genieten...

            Nee, serieus: de quick-navi-knop (soort "joystick") laat je toe om alles wat je op je lcd-scherm aan settings ziet meteen aan te passen via die ene knop, evt. samen met de draaiwieltjes als je dat wenst, zonder nog via de menu's te passeren.
            Dus flitsinstellingen, AF-punt, WB, iso, DRO, etc... allemaal via die ene knop. Gewoon ongelooflijk handig vind ik.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #36
              Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
              Zucht, zucht...
              Ik ken die niet. Ik schreef IK ken geen... en ik ken er veel.
              Er zullen er zeker nog andere dan Geert Vanden Broeck zijn die met een Sony werken in de studio. Heb je mijn reactie op ... niet begrepen?
              Zucht.

              Als je dit soort discussie niet wil, gooi dan dergelijke veralgemeningen niet in een topic.
              Je zegt het zelf: "ik ken geen...". Wat hebben anderen er nu aan dat jij er geen kent, tenzij ze je persoonlijk kennen en weten dat je een vorm van referentiepunt bent.
              Soit, ik probeer mijn input op een andere manier te geven. Ieder zijn ding hé.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #37
                Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Zucht.

                Als je dit soort discussie niet wil, gooi dan dergelijke veralgemeningen niet in een topic.
                Je zegt het zelf: "ik ken geen...". Wat hebben anderen er nu aan dat jij er geen kent, tenzij ze je persoonlijk kennen en weten dat je een vorm van referentiepunt bent.
                Soit, ik probeer mijn input op een andere manier te geven. Ieder zijn ding hé.
                mmm... ik deel toch in zekere mate fimefreezer's mening hoor!

                ik zie in m'n strobist workshops ongeveer 1 op de 20 met sony werken... Nikon en Canon zijn vrij mooi verdeeld aanwezig voor de rest van de 20... en af en toe, komt er ééns een pentax of een olympus langs... volgende workshop is er trouwens een polaroid fotografe die deelneemt!

                en ik ken Geert wel... *wink* Geert werkt niet alleen met sony... ook analoog... en af en toe hoor ik hem wel eens zeggen: "misschien moet ik maar eens naar Canon of Nikon overstappen"...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #38
                  Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                  Jazeker.
                  Alleen: afhankelijk van hoe je een mening weergeeft, krijg je reactie. Da's aan de toog zo, en op een forum ook .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #39
                    Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                    [QUOTE=HolyWolve;3401069

                    Als er nu van Sony nog een update zou komen die de live view zijn eerlijkheid kan uitschakelen indien nodig of een triggersysteem ontwerpt dat wel herkent word door de A33/35/55 body's dan zou ik nog gelukkiger zijn natuurlijk
                    [/QUOTE]

                    dat zou inderdaad de enige goede oplossing zijn, en waarschijnlijk zelfs nog niet zo moeilijk, maar ik vrees dat ze dit niet gaan doen.


                    daar zijn verschillende top fotografen die sony in studio gebruiken bvb volgende
                    Behind the scenes with Nigel Barker shooting Anusha Dandekar for part of his Raw series. Look out for the final pics coming soon!


                    maar dat doet er allemaal niet toe, daar heb je weinig aan.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                      Nog even om te weten
                      Welk toestel van deze drie is volgens jullie het beste?
                      De A350, A580 of A700?

                      ik kan een A700 met 13.000 clicks, batterij grip en 2x4gb cf carts en alle originele toebehoren erbij kopen voor 400euro, doen? of verder kijken naar een A580 of A350?
                      Last edited by HolyWolve; 12 januari 2012, 14:06.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                        De A350 is een prima camera (heb er zelf nog eentje, in afwachting van betere firmware voor de A77 ), maar de A580 is momenteel de beste van de drie. Alhoewel de A700 natuurlijk Quick Navi heeft en beter gebouwd is (maar de beeldkwaliteit van de A580 is dan weer zo goed dat ik eerder naar de A580 zou neigen).
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          De A350 is een prima camera (heb er zelf nog eentje, in afwachting van betere firmware voor de A77 ), maar de A580 is momenteel de beste van de drie. Alhoewel de A700 natuurlijk Quick Navi heeft en beter gebouwd is (maar de beeldkwaliteit van de A580 is dan weer zo goed dat ik eerder naar de A580 zou neigen).
                          hmm, Oke
                          dus eerder afwachten totk de 580kan betalen? want als ik die A700 zo zie met die batt grip vind ik dat ook niet mis vooral omdat er dan al een batt grip bij is voor die prijs met dan nog die cf kaarten

                          Hoelang is de A580 al uit? want ik meen nog steeds geen 580 in tweedehands gezien te hebben

                          Comment


                          • #43
                            Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                            Die is uit van 24 augustus 2010 dacht ik en is tevens "the last of many" - de laatste der Mohikanen, zeg maar.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Die is uit van 24 augustus 2010 dacht ik en is tevens "the last of many" - de laatste der Mohikanen, zeg maar.
                              Oei, dacht dat die recenter was.
                              En is de A700 dan van die zelfde tijd of is die nog ouder?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                                Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
                                hmm, Oke
                                dus eerder afwachten totk de 580kan betalen? want als ik die A700 zo zie met die batt grip vind ik dat ook niet mis vooral omdat er dan al een batt grip bij is voor die prijs met dan nog die cf kaarten
                                a700 + grip + geheugen voor die prijs is zonder meer spotgoedkoop. Daar kan je nooit een foute aankoop mee doen (tenzij het geen 13.000 maar 130.000 clicks zouden zijn...).

                                En dan puur persoonlijk: ik ben zodanig gesteld op het gebruiksgemak van de 7-klasse, dat ik van een 5-reeks telkens gefrustreerd geraak als ik ermee werk. Quick-navi is op dat vlak maar een van de voordelen. Je hebt ook extra knoppen, wieltje achteraan, oersterke bouw, weerbestendig (kan redelijk wat regen verdragen heb ik ondervonden), en de batterijgrip is in gebruik een perfecte kopie van het toestel zelf. Als het je om foto's maken te doen is, dan zou ik voor deze gaan. De beeldkwaliteit is voor mij trouwens ook dik in orde. Voorwaarde voor goede foto's bij weinig licht is wel dat je heel goed de verschillende mogelijkheden qua instelling van je toestel leert kennen.
                                Wil je live-view, kantel-lcd, nog betere sensor, dan kan je inderdaad beter naar die a580.

                                edit: a700 is van eind 2007 (net als Nikon D300), maar heeft een aantal firmware updates gehad: nu v4.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X