Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over stappen van Sony... of mischien niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

pffff, hoe weten jullie dat allemaal? hebben jullie een site waarop jullie dat allemaal lezen?

en die lens, mooie foto's, en heldere kleuren maar is dat dan niet met een full frame gemaakt? of de fotograaf is dan wel behoorlijk ver af gaan staan want zet die 85mm op een crop en dan moet je al bijna aan de andere kant van de studio staan voor die kadrering

Comment

Heb hier een filmpje gevonden waar het wordt uitgelegd hoe je met de A77 studioflitsers kan gebruiken (vanaf 6'30" ong.). Dacht wel dat je dat wou weten.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
        pffff, hoe weten jullie dat allemaal? hebben jullie een site waarop jullie dat allemaal lezen?

en die lens, mooie foto's, en heldere kleuren maar is dat dan niet met een full frame gemaakt? of de fotograaf is dan wel behoorlijk ver af gaan staan want zet die 85mm op een crop en dan moet je al bijna aan de andere kant van de studio staan voor die kadrering
        als je ten voeten uit wil fotograferen heb je wel wat afstand nodig met 85mm op APS-c, voor close-up is dat best bruikbaar en zelfs aan te raden.
        foto's zijn genomen met a900(ff) maar bvb op a700 kun je quasi zelfde resultaten halen.
        typische portret objectieven hebben meestal brandpunt van 85 en 135mm.
        deze lens is vrij smooth (maar toch heel scherp en goed contrast), effect dat je ook terugvindt bij de duurdere sony-zeiss objectieven.
        laatste hebben wel een groter diafragma opening (f1,4)
        dat 85mm lenske geeft in studio, zoals je kunt zien, uitstekende resultaten en is daarbij vrij goedkoop, dat is de tip die ik wou meegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Heb hier een filmpje gevonden waar het wordt uitgelegd hoe je met de A77 studioflitsers kan gebruiken (vanaf 6'30" ong.). Dacht wel dat je dat wou weten.
          Oke interresant, zal ik onthouden voor later, is sony nog van plan om in de nabije toekomst nog meer body's te ontwerpen? die dan eventueel goedkoper zijn

Comment

Ik zou denken dat de eerstvolgende een a9x full frame gaat worden, en dat zal niet meteen goedkoop zijn vrees ik .
            a35 is op zich een recente upgrade van de a33.
            Een opvolger van a35 en a55 is niet voor binnenkort denk ik.
            En als je eerder aan een klassieke dslr denkt: a580 zal wel de laatste geweest zijn...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              als je ten voeten uit wil fotograferen heb je wel wat afstand nodig met 85mm op APS-c, voor close-up is dat best bruikbaar en zelfs aan te raden.
              foto's zijn genomen met a900(ff) maar bvb op a700 kun je quasi zelfde resultaten halen.
              typische portret objectieven hebben meestal brandpunt van 85 en 135mm.
              deze lens is vrij smooth (maar toch heel scherp en goed contrast), effect dat je ook terugvindt bij de duurdere sony-zeiss objectieven.
              laatste hebben wel een groter diafragma opening (f1,4)
              dat 85mm lenske geeft in studio, zoals je kunt zien, uitstekende resultaten en is daarbij vrij goedkoop, dat is de tip die ik wou meegeven.
              Oke, dus die zetk ook nog best op mn lijstje
              Ik merk wel dat die goedkopere Sony vastbrandpunten wel behoorlijk kwalitatief zijn, wel vrij licht gebouwd en lastige kleine scherptstel ring maar daar wen je aan, kheb zelf da SAL35 met 1.8 en de SAL 50 met 1.8 en die 50 gbruik ik voornamelijk in de studio

wat maakt die 85mm dan zo aangeraden voor een close up?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Ik zou denken dat de eerstvolgende een a9x full frame gaat worden, en dat zal niet meteen goedkoop zijn vrees ik .
                a35 is op zich een recente upgrade van de a33.
                Een opvolger van a35 en a55 is niet voor binnenkort denk ik.
                En als je eerder aan een klassieke dslr denkt: a580 zal wel de laatste geweest zijn...
                Mjaa idd, full frame word zo in mijn hoofd al gelijk gesteld aan duur dus dat zal dan weer sparen worden.

Ik ben weer aan het twijfelen tussen die A700 en de A580, op zich lijkt mij die 700 een degelijk toestel en inorde voor de studio zeker met die grip, maar de A580 is recenter dus denk ik dat ik daar minder problemen mee ga hebben, of heb ik ongelijk?

Comment

Oke, dus die zetk ook nog best op mn lijstje
                  Ik merk wel dat die goedkopere Sony vastbrandpunten wel behoorlijk kwalitatief zijn, wel vrij licht gebouwd en lastige kleine scherptstel ring maar daar wen je aan, kheb zelf da SAL35 met 1.8 en de SAL 50 met 1.8 en die 50 gbruik ik voornamelijk in de studio

wat maakt die 85mm dan zo aangeraden voor een close up?
                  welke lens je gebruikt in studio of voor portret is uiteraard vrij aan de gebruiker, heb de 50mm veel gebruikt op APS-C voor portret en gebruik deze somtijds zelfs ook op FF, zelfs voor close-ups.

natuurlijk heb je altijd puristen en die het als "not done" beschouwen om portretjes te maken met 35mm of lager, alhoewel dat dit meer populair begint te worden.
                  nu een gezicht vervormt, wordt voller (aangenamer ?) naarmate men hoger brandpunt gebruikt.

een ander punt is scherptediepte (Depth Of Field) bij portret gebruikt men nog al gemakkelijk een kleine DOF om het onderwerp los te maken van de achtergrond.
                  DOF wordt kleiner (bij zelfde diafragma) bij groter brandpunt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    welke lens je gebruikt in studio of voor portret is uiteraard vrij aan de gebruiker, heb de 50mm veel gebruikt op APS-C voor portret en gebruik deze somtijds zelfs ook op FF, zelfs voor close-ups.

natuurlijk heb je altijd puristen en die het als "not done" beschouwen om portretjes te maken met 35mm of lager, alhoewel dat dit meer populair begint te worden.
                    nu een gezicht vervormt, wordt voller (aangenamer ?) naarmate men hoger brandpunt gebruikt.

een ander punt is scherptediepte (Depth Of Field) bij portret gebruikt men nog al gemakkelijk een kleine DOF om het onderwerp los te maken van de achtergrond.
                    DOF wordt kleiner (bij zelfde diafragma) bij groter brandpunt.
                    oke, dus als ik echte close ups wil maken dan kan ik beter mijn 70-300 op 80 of 90nemen van Tamron, of zouden de foto's dan weer te laag van kwaliteit worden want die lens was maar 140euro ofzo

En ik ben een beetje in de war, omwille van de 24MP in de A77 dacht ik dat het een full frame was, maar hier en daar lees ik dat het een APS-C is, wat mij het zelfde lijkt als mijn A33

Is de A77 nu een FF of een crop met ongelooflijk veel pixels?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      en ik ken Geert wel... *wink* Geert werkt niet alleen met sony... ook analoog... en af en toe hoor ik hem wel eens zeggen: "misschien moet ik maar eens naar Canon of Nikon overstappen"...

Sony was voor mij de logische stap naar digitaal omdat ik vroeger met Minolta werkte. Op dat analoog staat meestal "Schneider Kreuznach"

Een eventuele overstap is een optie, maar dat zal niet omwille van een merknaam zijn, maar voor functionaliteit.
                      Off-camera triggering is er soms één van, maar ik heb geen enkel probleem met het zetten van een Sony->hotshoe tussenstuk, dat van mij is trouwens voorzien van een overspanningsbeveiliging.
                      Off-camera TTL met draadloze zender & zone-controller zoals Pocketwizard heeft een tijdje mijn ogen uitgestoken, maar zoals Koen terecht op zijn blog zegt: ik blijft manueel werken, enkel zo hou je de totale controle.

Enne... als is overstap, dan is het naar PhaseOne

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Die kerel moet de handleiding maar eens lezen... dit is niet de juiste manier.

Is de A77 nu een FF of een crop met ongelooflijk veel pixels?
                      't is een crop met teveel pixels.

G
                      Last edited by geertvandenbroeck; 16 januari 2012, 13:08.
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

...recenter dus denk ik dat ik daar minder problemen mee ga hebben, of heb ik ongelijk?
                        Persoonlijk zie ik daar geen rechtstreeks verband tussen.
                        Wat de vorige eigenaar al dan niet met zijn toestel uitgespookt heeft, is belangrijker.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Beste,
                          ik zou opteren voor de sony A580,dit is een top toestel,en je hebt al de lenzen.
                          Kijk even op het net en je zult goede prijzen vinden.
                          dan heb je een nagelnieuw toestel en 2 jaar garantie!
                          Ik heb de sony A580 en de pentax K5,alhoewel het laatste toestel robuster is,
                          mag de IQ van de A580 er gerust naast staan.
                          Dan heb je nog Canon en Nikon etc.....
                          Slechte dslr zijn er niet en de uiteindelijke beslissing ligt bij Jou.
                          Luister vooral niet naar merkfreaks,want die zullen nooit objectief zijn,maar
                          eerder elkander uitschelden,en dit helpt niemand vooruit,jammer.
                          Succes met je zoektocht!
                          Guido.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht

't is een crop met teveel pixels.

G
                            Mjaa dus ruisprestatie's zullen ook niet al te best zijn dan?

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Persoonlijk zie ik daar geen rechtstreeks verband tussen.
                            Wat de vorige eigenaar al dan niet met zijn toestel uitgespookt heeft, is belangrijker.
                            mjaa das ook waar
                            kvrees wel dat het niets zal worden want de eigenaar reageert niet op m'n mails dus wss is hij al weg

Oorspronkelijk geplaatst door loodgieter Bekijk bericht
                            Beste,
                            ik zou opteren voor de sony A580,dit is een top toestel,en je hebt al de lenzen.
                            Kijk even op het net en je zult goede prijzen vinden.
                            dan heb je een nagelnieuw toestel en 2 jaar garantie!
                            Ik heb de sony A580 en de pentax K5,alhoewel het laatste toestel robuster is,
                            mag de IQ van de A580 er gerust naast staan.
                            Dan heb je nog Canon en Nikon etc.....
                            Slechte dslr zijn er niet en de uiteindelijke beslissing ligt bij Jou.
                            Luister vooral niet naar merkfreaks,want die zullen nooit objectief zijn,maar
                            eerder elkander uitschelden,en dit helpt niemand vooruit,jammer.
                            Succes met je zoektocht!
                            Guido.
                            Bedankt om je ervaring te delen

is het verschil in view finder en profesionaliteit van de 2 toestellen(A700 en A580) groot? en welke van de 2 is dan meer profesioneel?
                            Last edited by HolyWolve; 18 januari 2012, 20:43.

Comment

Valt best mee als je weet dat we 15 jaar geleden kickten op de korrel in een 50x70cm print van een 1600ASA negatief gepushed naar 3200...

The importance of noise is overrated

G
                              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Ruisprestaties vd A77 kan inderdaad beter, maar geloof me, op ISO1600 zie je ook een pak ruis op een NikonD7000/Canon7D (RAW).
                                Het kantelpunt vd A77 is ergens rond de ISO2000 geloof ik, waar er iets meer ruis is tov de concurrenten met minder MP's.
                                Tot ISO1600 ga je geen verschil zien, en je hebt het voordeel van meer detail.

Wil je echt ruisvrije foto's op pixelniveau, dan ga je best voor een full frame.

Hier wat cijfers.
                                Trouwens, hoge ISO is niet het enige waar je naar moet kijken, dynamisch bereik en kleurweergave is even belangrijk, en daar scoort de A77 zeer goed in.
                                Last edited by alex606; 19 januari 2012, 00:53.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X