Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vind de samples op dpreview van deze camera er fantastisch uitzien
Volledig mee eens, kleuren helder en er prat op, bevalt me wel.. lijkt soms beter dan mijn 5DMKII. Scherpte ook dik in orde. Zeer mooie output met kleuren die er niet over zijn zoals vele camera's. POP en WOW !!! (de reden waarom ik van Canon hou)
Eigenlijk minder compact dan een G3 of NEX maar rekening houdend met het 28-112 objectief is de G1X toch compact.
Persoonlijk vind ik hem wel ni erg mooi. (en snel is ie ook ni denk ik)
It's all about image quality !
misschien heb je deze hieronder nog niet gelezen ?
A really quick comparison of the Canon G1x and Leica M9 - What?!?! by George Sutton (From Steve - This was sent in by George last week and figured I would post, as crazy as it is, for anyone interested in some thoughts on the new Canon G1X compact.) Steve, Here is my initial impression
Ben in bezit van deze Canon G1X en moet zeggen dat hij absoluut niet tegenvalt. Het is een camera die niet zo compact is dat hij in je jaszak past maar dat vind ik persoonlijk een groot voordeel met vasthouden.
"Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"
Ben in bezit van deze Canon G1X en moet zeggen dat hij absoluut niet tegenvalt. Het is een camera die niet zo compact is dat hij in je jaszak past maar dat vind ik persoonlijk een groot voordeel met vasthouden.
Ben benieuwd naar de rest van je bevindingen, gebruik je deze als single camera of naast een bestaande DSLR of dergelijke ?
Voor de rest zou ik zeggen "veel plezier met je nieuwe camera"
De beeldkwaliteit ziet er heel goed uit, maar zou het echt zo moeilijk zijn om een zoomring rond de lens te maken zodat je niet de hele tijd zit te knoeien met de motorzoom die toch nooit van de eerste keer op het gewenste punt wil stoppen?
Dan zou ik misschien ook overwegen om die te kopen...
Dat vind ik zelf eigenlijk het grootste probleem van compacte camera's.
Canon heeft ooit een EF-lens gemaakt met een "powerzoom", gelukkig hebben ze toen direct ingezien dat dat heel onhandig was...
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
De beeldkwaliteit ziet er heel goed uit, maar zou het echt zo moeilijk zijn om een zoomring rond de lens te maken zodat je niet de hele tijd zit te knoeien met de motorzoom die toch nooit van de eerste keer op het gewenste punt wil stoppen?
Dan zou ik misschien ook overwegen om die te kopen...
Dat vind ik zelf eigenlijk het grootste probleem van compacte camera's.
Canon heeft ooit een EF-lens gemaakt met een "powerzoom", gelukkig hebben ze toen direct ingezien dat dat heel onhandig was... http://www.flickr.com/photos/24036345@N04/3649695912/
Er zal idd wel een reden zijn waarom de zoom elektrisch aangedreven word. Is mij ook een raadsel. De fuji X10 doet het beter op dat vlak. De zoeker is ook niet je dat, te klein maar nog altijd beter dan geen zoeker .. kan toch van pas komen als je niks ziet op het lcd.. alhoewel deze laatste kantelbaar is (zonlicht inval).
De autofocus is ook ni echt snel en de autonomie van de batt. is pover alsook de macro mode en echt mooi vind ik hem ook niet.
Een camera met tekortkomingen... maar dat heeft mijn S95 ook. En waarschijnlijk ook een G12.
Voor mij niet echt een reden om deze niet naast mijn 5DMKII te gebruiken. (mijn 5DMKII is ook ni perfect... geen enkele camera trouwens)
De G1X is wel een vrij compacte camera met 28-112 obj. met een bijna APS sensor en een zeer zeer goede beeldkwaliteit tegen een correcte prijs.
Gisteren de Canon G1X aangeschaft, zoals ik verwacht had ... Zeer indrukwekkende beeldkwaliteit.
Een camera met compromissen, maar eerlijk gezegd .. Canon heeft het onmogelijke gedaan om een toestel te realiseren met grote sensor in combinatie met zeer bruikbare 28-112 lens.
Gisteren de Canon G1X aangeschaft, zoals ik verwacht had ... Zeer indrukwekkende beeldkwaliteit.
Een camera met compromissen, maar eerlijk gezegd .. Canon heeft het onmogelijke gedaan om een toestel te realiseren met grote sensor in combinatie met zeer bruikbare 28-112 lens.
Ik wens je ook veel plezier met deze camera. En ja, met compromissen maar daar had ik jou al een beetje van op de hoogte gebracht. Het doet gelukkig niks af aan de kwaliteit van deze camera.
"Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"
Ik wens je ook veel plezier met deze camera. En ja, met compromissen maar daar had ik jou al een beetje van op de hoogte gebracht. Het doet gelukkig niks af aan de kwaliteit van deze camera.
Dacht zelfs dat het piepkleine zoekertje nutteloos was.. niks is minder waar.. integendeel, alhoewel deze maar 80% van je beeld bestrijkt.. is deze nuttiger dan ik dacht. Kwam deze morgen van pas bij spelende kinderen in onze tuin, in combinatie met de snelle burst rate van 4,5 kon je de kids goed volgen met het zoekertje.. en dat zonder storende elementen zoals sluiter of een opklappende spiegel enz...
Is wel effe wennen kwa zoekertje (grootte) natuurlijk tegenover mijn 5DMKII en zelfs mijn 550D lijkt nog gigantisch.
Comment