Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen testfoto's D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by roadrunner
    Blij te lezen dat de service zo goed is,Willy. Speelde mee bij mij om Nikon te kopen en bij jou heeft dat ook doorgewogen als ik me niet vergis!
    Ja Danny, ik ben dat zo gewoon dat ik héél dikwijls aan nieuwe spullen zo van die akkefietjes heb....dat ik zowel voor kwaliteit als voor de service kies, en daar reken ik dan ook op.

Comment

Originally posted by Infernoken
      Twee vraagjes:

Is De Beukelaer in Aartselaar de enige plek waar men zijn D70 / D100 kan laten kuisen of zijn er nog andere plekken?

Originally posted by Sonyke
      Ik moest niets betalen....de service voor een in België gekocht toestel !!
      Ik vind dit ook belangrijk om te vertellen.
      Betekent dit dan dat voor een toestel uit Duitsland (Top-foto) je deze service niet krijgt? Of doen ze het dan tegen betaling?

Nick

Deze vragen interesseren me ook want mijn D100 komt van Top-foto.(Er was toen die speciale aktie van Nikon-Duitsland en ik heb de mijne toen 1499 Euro betaald ).

Danny's Photosite

Comment

Kunnen we de full size versies ergens terugvinden Sonyke, want deze postzegel-versies zeggen niks over de kwaliteit van het toestel imho ... dat haal ik met men simpele Fuji ook wel

Comment

Originally posted by Infernoken
          Twee vraagjes:

Is De Beukelaer in Aartselaar de enige plek waar men zijn D70 / D100 kan laten kuisen of zijn er nog andere plekken?

Ik moest niets betalen....de service voor een in België gekocht toestel !!
          Ik vind dit ook belangrijk om te vertellen.
          Betekent dit dan dat voor een toestel uit Duitsland (Top-foto) je deze service niet krijgt? Of doen ze het dan tegen betaling?

Nick
          Awel mannen 'k zal 't vertellen.
          Wij hebben (we waren met twee) met dhr E. De Beukelaer gesproken en het ondermeer daar over gehad en ook over de prijzen in vergelijking België/Duitsland/Nederland.....waar in België de verkoopsprijzen dikwijls (niet altijd!) hoger zijn dan in de ons omliggende landen.
          Dat er daarom dus véél toestellen gekocht worden in Duitsland enz.
          Ik ga hier over het net en in het publiek, daar niet verder over, sorry.
          Wel één echt goede raad aan toekomstige kopers : onderhandel hier met de plaatselijk handelaar !!!
          Ik kocht hier bij een plaatselijke handelaar (Studio 73) mijn D100 voor slechts (exact) 20 euro meer, dan de goedkoopste prijs in Duitsland die ik op het net gevonden had. Gene cent meer. En ik moest voor een omruiling mij slechts 200 meter verplaatsen !

De plaatselijke handelaar kan meer...dan hij meestal wil toegeven, laat dat ook duidelijk zijn. Ik heb het dan over de bekende produkten verdeeld door De Beukelaer en enkel over die produkten, niet de andere merken. Daar weet ik dus niets van.
          Onderhandelen dus, en zelf uitmaken wat een service voor je kan betekenen, die service ook bij de aankoop bedingen (op papier).

Je zal voor de de europees aangekochte toestellen (niet voor de grijze markttoestellen) met europese waarborg terecht kunnen bij alle officiële verdelers in ieder europees land. Dus ook in België.
          De Beukelaer heeft -ik heb dat mogen vaststellen- een zeer degelijke naverkoopsservice. Ik heb nooit zo'n behulpzaamheid en vriendelijkheid gezien ! Op het half uurtje dat ik tijdens de reiniging, moest wachten, hebben drie verschillende mensen mij aangesproken of ik reeds geholpen werd ! Als daar iemand aan de balie staat, komt er direct een personeelslid. Het is daar een komen en gaan van mensen met probleemkes. Ik begrijp dat zoiets handenvol geld kost. Daar is natuurlijk een return voor vanzelfsprekend.

Waarborg en service wordt gegeven sowieso. Wie een belgisch toestel kocht, gaat voor, -krijgt return- eerst de eigen clienten goed en zo snel mogelijk bedienen, dat is de grote zorg daar. De rest komt later. Ik kan daar in komen : als je in Duitsland een toestel kan kopen en je wenst dezelfde service dan kan je dat toestel ook naar Duitsland verzenden/brengen.
          Het reinigen van een belgische CCD wordt onmiddellijk gedaan en is gratis, daarvoor is die service uitgebouwd. Al de anderen kunnen rekenen op de eenvoudige waarborg, niet meer niet minder.
          Lijkt me logisch. Waarborg heb je, of je de service wenst kan je zelf uitmaken......
          Waar ik zelf nu ook naar benieuwd ben is : worden duitse CCD's in Duitsland ook gratis gereinigd, want dat behoort niet tot de waarborg ? Wie maakt daar eens een afspraak voor, zodat we dit ook weten ? Bij zo'n reiniging van de CCD wordt overigens ook het andere stof, op het matglas bv, verwijderd. (Wordt de hele binnenkant niet stofvrij gemaakt dan heeft de reiniging van een CCD ook weinig zin)

Er is een duidelijk verschil tussen waarborg enerzijds en service anderzijds. En over de service van De Beukelaer heb ik tot nu toe geen klagen, integendeel !

Nee ik heb geen enkele binding, profijt of wat dan ook.

Ik meen begrepen te hebben dat De Beukelaer de enige plek in België is waar de CCD's kunnen gereinigd worden. Zo'n reiniging is zeer delicaat ! Een paar dagen geleden is zo'n zelf "gereinigd" toestel bij De Beukelaer binnen gebracht = geen waarborg. Spijtig voor de klant, zegt men daar, maar het is nu eenmaal zo. Dan zit er niet veel anders op dan een nieuw toestel, want een herstelling kost even veel !

Comment

Originally posted by Tony smeT
            Kunnen we de full size versies ergens terugvinden Sonyke, want deze postzegel-versies zeggen niks over de kwaliteit van het toestel imho ... dat haal ik met men simpele Fuji ook wel

Tony als je me je emailadres doormailt zal ik naar je mailadres, via dropload -waar je dan een mailtje van toegezonden krijgt om ze op te halen- verzenden. Die originele Jpeg's (ik heb geen RAW's) zijn goed, die doorstaan een vergelijking met de beste toestellen met glans. Via e-mail krijg ik die hier nooit buiten. Op mijn eigen ruimte moet ik absoluut plaats gaan maken...en uploaden naar de plaatsen waar ik nog foto's heb staan, daar wordt die informatie "verwerkt", heeft dus ook geen zin.

Comment

Als je dat niet lukt via mail dan moet je 0utlook zodanig instellen dat ie te grote mails automatisch in stukken kapt ... but mail is on the way

Comment

Originally posted by Tony smeT
                Als je dat niet lukt via mail dan moet je 0utlook zodanig instellen dat ie te grote mails automatisch in stukken kapt ... but mail is on the way

Files zijn intussen verzonden Tony. Uw mening ook graag.

Inkomende mails geen probleem. Als ik op send/receive tik, komen er meer binnen dan dat er verzonden worden
                Zelfs een gewoon klein tekstmailtje krijg ik hier soms niet weg een echte flessenhals die uitgaande mails hier. Soms tien keren en meer en nog niet weg. Soms gaat het dan weer héél vlot. Ik weet niet aan wat het ligt. Deze avond was het weer héél erg !
                Allé eindelijk door mijn mails door.

Comment

Mijn dank Sonyke dat u jou ervaringen met ons heeft willen uitwisselen.
                  Wat denkt u persoonlijk over die" errors" Toeval,of is er mechanisch iets niet in orde? Het was toch niet alleen uw toestel waarbij dit euvel zich voordeed??
                  groetje,

Comment

Heb dus eens een mailke gedaan naar De Beukelaar met mijn vragen...

We zullen dus zien wat we kunnen verwachten qua waarborg en service.

Ik hoop toch zeker op de reiniging, want dat is bv. één van de redenen waarom ik Nikon koos.
                    Nikon D300 & een beetje glas...
                    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Files zijn intussen verzonden Tony. Uw mening ook graag.
                      Langs deze weg nogmaals bedankt voor de files ... zien er zéér goed uit ... een geduchte concurrent voor de 300D/10D als je't mij vraagt
                      Kan alleen maar de prijzen ten goede komen

Voor je email-troubles kan ik van hieruit geen oplossing geven...

Comment

Originally posted by Juno
                        Mijn dank Sonyke dat u jou ervaringen met ons heeft willen uitwisselen.
                        Wat denkt u persoonlijk over die" errors" Toeval,of is er mechanisch iets niet in orde? Het was toch niet alleen uw toestel waarbij dit euvel zich voordeed??
                        groetje,
                        Zonder dank Juno, het is hier een bijzonder forum en daar werken we met ons allen aan !
                        Die errors :
                        Kan toeval zijn natuurlijk. Anderzijds zit ik toch met twijfels. Dit toestel is economischer gebouwd. Wil dit zeggen dat dit onbetrouwbaarder is ik weet het niet. Langs de ene kant denk ik niet dat Nikon het zich kan permiteren om onbetrouwbare techniek op de markt te brengen. Anderzijds als je bv naar de duurzaamheid van de huidige moederborden kijkt : die worden gemaakt om twee jaar mee te gaan.....en die hebben ook een naam hoog te houden....

Het is duidelijk een instapmodel, een antwoord aan Canon. Met de D70 investeer je aan lenzen. Het bindt je, en daardoor zal je waarschijnlijk bij Nikon blijven, en in de toekomst een beter gaan aanschaffen. Het mag dus ook niet slecht zijn, anders wordt er toch overgestapt naar de concurentie. Het is een marktstrategie.
                        Ik weet niet of het gebouwd is voor een echte amateur die duizenden foto's paar jaar maakt. Het is zeker niet gebouwd voor de prof.
                        Voor hoeveel foto's is dat toestel gebouwd.........voor hoelang is die sluiter, het opklapmechanisme gebouwd......Over één a twee jaar gaan we het waarschijnlijk weten....
                        Moest ik op dit moment overwegen om een DSLR te kopen kocht ik opnieuw de D100, die bewezen heeft enkele tienduizenden foto's aan te kunnen zonder mankeren. Ik ga niet om de twee jaar een nieuwe DSLR kopen.....
                        Voor iemand die slechts een paar duizend foto's per jaar maakt zal dit wel een goed toestel zijn gezien ook de service van Nikon-België en prijs/kwaliteit.
                        Maar ja wat is prijs/kwaliteit ?? Binnen een zelfde merk betaal je voor meer kwaliteit meer geld. Zo is het.

Voor de kwaliteit van de foto's in Jpeg moet je het zeker niet laten die zijn prima ! Ook Tony Smet bevestigde dit.

Comment

Toch straf vind ik Willy dat er volgens jou toch zo'n verschil op zit met de D100.Had ik niet verwacht daar de specs er echt wel goed uitzien en het zal zonder twijfelen een pracht van een toestel zijn.

Maar als het meer een instapDSLR is zoals jij zegt en bedoeld is om de 300D concurrentie aan te doen zal de afwerking wel lichter zijn.Het prijsverschil met een D100 is ook wel groot.

Mij heeft hij in elk geval niet in verleiding gebracht zoals sommigen hier op BD om eventueel mijn D100 weg te doen Ben te verliefd op mijn D100'tje
                          Danny's Photosite

Comment

Working...
                          X