Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen testfoto's D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eigen testfoto's D70

Vandaag de gelegenheid gehad om verschillende camera's te testen : de Leicas, de Olympus E1, de Nikons DH2, D1's enz.
    Hierbij de binnen gemaakte testfoto's van de D70, met de interne flits. Recht uit de camera alleen geresized om hier te kunnen posten :

eerst de exif nog :
    JFIF_APP1 : Exif
    Main Information
    Make : NIKON CORPORATION
    Model : NIKON D70
    Software : Ver.0.65
    DateTime : 2004:03:08 17:28:55
    Sub Information
    ExposureTime : 1/60Sec
    FNumber : F4,0
    ExposureProgram : Unknown (0)
    ExifVersion : 0221
    DateTimeOriginal : 2004:03:08 17:28:55
    DateTimeDigitized : 2004:03:08 17:28:55
    CompressedBitsPerPixel : 4/1 (bit/pixel)
    ExposureBiasValue : EV0,0
    MaxApertureValue : F4,0
    MeteringMode : Division
    LightSource : Unidentified
    Flash : Fired(Auto/return light detected)
    FocalLength : 38,00(mm)
    UserComment :
    ExifImageWidth : 3008
    ExifImageHeight : 2000
    ExposureMode : Auto
    WhiteBalance : Auto
    DigitalZoomRatio : 1/1
    FocalLength(35mm) : 57(mm)
    SceneCaptureType : Standard
    GainControl : None
    Contrast : Soft
    Saturation : Normal
    Sharpness : Normal
    SubjectDistanceRange : Unknown

Eerste indrukken :
    De handeling is toch "anders" dan van een D100. Is economischer en lichter gebouwd. Wat mij direct opviel was de opnamekeuzeknop, zit wat dichter op elkaar en een nadeel zeker omdat ik een leesbril nodig had om de standen te zien, wat ik niet nodig heb bij de D100.
    Voor mij is het duidelijk : wie een D100 gewoon is zie ik niet een D70 kopen.......De D70 is evenwel een prima toestel.
    Eerlijksheidshalve moet ik er aan toe voegen : ik heb wel een paar errors gekregen.....

"plaatje van de D70"

De leveringen zullen op gang komen binnen een twee- tot drie weken....dan zullen de eerste in de belgische winkels liggen

Wat bedoel je eigenlijk met
    "opnamekeuzeknop, zit wat dichter op elkaar en een nadeel zeker omdat ik een leesbril nodig had om de standen te zien" ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Originally posted by Dirtyharry71
      "opnamekeuzeknop, zit wat dichter op elkaar en een nadeel zeker omdat ik een leesbril nodig had om de standen te zien" ?
      De draaiknop waarmee je de modes kiest, links bovenop het toestel.

Comment

Originally posted by Dirtyharry71
        vermoedelijk bedoelt hij dat op de knop waar al de mogelijke programms's opstaan (Auto, landschap, portret,... en P,S,A,M) de figuurtjes nogal klein zijn en dicht bij elkaar. De D100 heeft al die consumer-spielereien (landschap, portret,...) niet

Greetz

Sam Jae

Comment

zijn deze genomen met de kit lens 18-70 ?
          NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

Comment

Ik zie daar software version 0.65 staan. Zitten ze ondertussen niet aan 1.01 ofzo? Is misschien een verklaring voor di errors.
            Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

Sonyke, welke errors en weet je ze ergens te plaatsen (waarom).
              Ik veronderstel dat je jpg fotografeerde, want NEF is enkel in Nview 6.21 te editen, en dan slechts zeer 'basic'.

Waar heb je kunnen testen, de beuckelaar in Geel had er alvast gene bij

Comment

@ Sam Jae : Inderdaad dat bedoel ik. Daarenboven véél sneller en eenvoudiger speel je zelf met opening en sluitertijd en dat heb je dan volledig zelf in de hand. Komt me hetzelfde over als dat er op een toetsenbord alle woorden moeten staan, we zouden ook nogal toetsenborden krijgen denk ik

@ Lucske : Er waren drie D70-tigers ter beschikking op alle drie dezelfde lens erop. Maar ik weet niet meer dewelke. Wat ik wel weet is dat verschillende verkopers nog met de vraag zit, welke lens er in de kit zal zitten.. Ik weet het niet dus. Heb het daar zelf ook niet over gehad. Heb zoveel lenzen gezien die eerder mijn interesse gaande hielden, o.a. ook de Tamrof lenzen, en natuurlijk de Nikors, en "canonnen van lenzen", die daar aan de camera's hingen
                De E1 bv ook een mooi stukje techniek, voor wie nog moet beginnen....

Comment

Veel belangrijker vind ik bij de foto's: met welke lens zijn ze gemaakt. De foto's zeggen in het algemeen meer over de lens dan over de body. De opmerkingen over het dichter bij elkaar zitten van gegevens op de body vind ik echter wel relevant. Hoe zit het met nieuwe opties ten opzichte van de D100?

Ben
                  Ben,
                  Nikon D2X, D100, D70
                  Lenzen: Nikon 10.5 fisheye, 50 1.4D, 70-200 VR, 300 F4
                  Tamron 17-35, 28-75, 90
                  Sigma 170-500,
                  Nikon SB 800

Comment

Originally posted by Phille
                    Sonyke, welke errors en weet je ze ergens te plaatsen (waarom).
                    Ik veronderstel dat je jpg fotografeerde, want NEF is enkel in Nview 6.21 te editen, en dan slechts zeer 'basic'.

Waar heb je kunnen testen, de beuckelaar in Geel had er alvast gene bij
                    Inderdaad Phille de foto's die ik maakte op mijn eigen kaartje maakte ik in Jpeg. Die errors Phille was een héél eigenaardig gevoel aan de ontspanknop. Het was een gevoel alsof je "door je remmen trapte". Het gaf ook zo een idee dat de spiegel halverwege bleef hangen...als je dan doordrukte kreeg ik die error. Zonder aan een instelling te komen of zo, gewoon opnieuw de ontspanknop indrukken dan ging dat weer wel normaal. Héél eigenaardig. Ik had al naar de batterij gekeken, die zat vol. Die errors kreeg ik één op drie.
                    Ik sprak de verkoper hierover aan. Die had het ook voor. Het lag aan de batterij zei hij......

Het was inderdaad bij De Beukelaer ik had daartoe een enige kans. Ik sprak ook met hem en van hem vernam ik o.a. dat de verdelingen zouden beginnen....joviale mensen daar en vooral de vriendelijkheid van hoog tot laag viel mij op, dat zie je niet veel meer ! Er wordt daar ook héél veel geïnvesteerd in de naverkoop, een gans afzonderlijk blok.
                    Met deze naverkoopdienst had ik geen afspraak gemaakt. Ik liep daar toch binnen en vroeg of mijn CCD kon gepoetst worden. Dat was geen probleem. Mijn toestel werd naar een technieker gebracht en binnen het half uur was dit terug. Mijnheer, zeiden ze, kom zo dikwijls terug als je wilt, we zijn er voor. Kuis het niet zelf. Eventueel kan je een spuitbus gebruiken, en ik kreeg nog een demo hoe je dat dan doet, maar we hebben het liefst dat je naar hier komt.
                    Ze krijgen daar wel toestellen binnen die door de gebruikers zelf gekuist zijn, dat is dan een zéér dure grap (prijs nieuw toestel).
                    Ik moest niets betalen....de service voor een in België gekocht toestel !!
                    Ik vind dit ook belangrijk om te vertellen.

Comment

Blij te lezen dat de service zo goed is,Willy. Speelde mee bij mij om Nikon te kopen en bij jou heeft dat ook doorgewogen als ik me niet vergis!
                      Danny's Photosite

Comment

Originally posted by bennyboy
                        Veel belangrijker vind ik bij de foto's: met welke lens zijn ze gemaakt. De foto's zeggen in het algemeen meer over de lens dan over de body. De opmerkingen over het dichter bij elkaar zitten van gegevens op de body vind ik echter wel relevant. Hoe zit het met nieuwe opties ten opzichte van de D100?

Ben
                        Vind ik dus ook. Eerst de lenzen bekijken is dus héél belangrijk, en vervolgens koop je daar dan de meest gepaste body voor. Maar ik heb lenzen. Ik had ook mijn eigen toestel en mijn eigen lenzen bij. Ik bekeek dus voornamelijk de body. De snelheid, waarvoor ik wel geïnteresseerd was, kon ik dus niet testen door die errors.
                        De body is lichter, maar dat hoeft niets te betekenen. Hij is zeker "economischer" gebouwd wat de prijs kon drukken. Dat werd ook bevestigd. Bij hetzelfde merk, zal je voor méér kwaliteit steeds meer moeten betalen.
                        Ik denk dat hij bedoeld is voor een ander segment, niet voor dagelijks gebruik, eerder voor de toerist dus, voor iemand die een DSLR wil met wat mogelijkheden van de compact. Mijn idee, en natuurlijk ook een concurentiestrijd tussen de merken, voor de instapmodellen.
                        De mogelijkheden van de draaiknop, die hadden voor mij beter weg gebleven. Ik vind die knop te druk ! Die standen betekenen niet meer/niet minder dan het spelen met opening en tijd. Dat doe ik liever zelf. Zulke dingen verwacht je eerder bij een compact.
                        Natuurlijk zal iedereen dat weer op een andere manier bekijken, en bij de ene zal het een doorslaggevend element zijn, de andere zal er zijn neus voor ophalen....

Comment

Originally posted by Sonyke
                          Vandaag de gelegenheid gehad om verschillende camera's te testen : de Leicas, de Olympus E1, de Nikons DH2, D1's enz.
                          Hierbij de binnen gemaakte testfoto's van de D70, met de interne flits.
                          Hé Sonyke,
                          heeft dat modelleke toelating gegeven om zijn foto op het web te plaatsen ?
                          Ze zijn toch wel erg goed voor een eerste, snelle test.
                          't Zal aan de fotograaf liggen, zekers.

Mork

Comment

Originally posted by MorkvonOrk
                            Hierbij de binnen gemaakte testfoto's van de D70, met de interne flits.
                            Hé Sonyke,
                            heeft dat modelleke toelating gegeven om zijn foto op het web te plaatsen ?
                            Ze zijn toch wel erg goed voor een eerste, snelle test.
                            't Zal aan de fotograaf liggen, zekers.

Mork
                            Hei Mark. Dat modelleke zal er geen probemen mee hebben denk ik, anders haal ik het er wel terug af
                            En nog een gezond toerke gedaan ?

Comment

Twee vraagjes:

Is De Beukelaer in Aartselaar de enige plek waar men zijn D70 / D100 kan laten kuisen of zijn er nog andere plekken?

Ik moest niets betalen....de service voor een in België gekocht toestel !!
                              Ik vind dit ook belangrijk om te vertellen.
                              Betekent dit dan dat voor een toestel uit Duitsland (Top-foto) je deze service niet krijgt? Of doen ze het dan tegen betaling?

Nick

Nikon D300 & een beetje glas...
                              Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Working...
                              X