Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d2hs vs. nikon d70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon d2hs vs. nikon d70

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Wat dat croppen betreft : voor mij persoonlijk is dat een noodoplossing, daarvoor zijn er zooms en, nog veeeel belangrijker : benen.
    Met een 400mm of een 500mm kun je slecht inzoomen. En het veld inlopen mag ook al niet bij sportwedstrijden. Dan is croppen toch echt de enige methode.
    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      De autofocus van een D300(s) is beter dan die van een D7000
      meer cross sensoren en meer scherpstelpunten
      Een D70 heeft 5 scherpstelpunten, een D7000 heeft 39 scherpstelpunten.
      Niet genoeg voor sport?
      Dit is ook het enige dat de D300 meer heeft dan de d7000 ?Al de rest heeft ie minder .
      De meerwaarde is toch betere ruisonderdrukking en hogere iso waarde en meer megapixel?

Comment

Ook dàt is van minder belang. Er is maar 1 scherpstelpunt belangrijk met sport en dat is de middelste. Dat is de snelste en met deze kun je je onderwerp het beste volgen. Er zijn er nog een stel omheen die van het genre cross-type zijn maar daar heb je heel weinig aan gezien het feit dat deze rondom de middelste gepositioneerd zijn.
        Een hoop ouwe zooi
        www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
          Een D70 heeft 5 scherpstelpunten, een D7000 heeft 39 scherpstelpunten.
          Niet genoeg voor sport?
          Dit is ook het enige dat de D300 meer heeft dan de d7000 ?Al de rest heeft ie minder .
          De meerwaarde is toch betere ruisonderdrukking en hogere iso waarde en meer megapixel?
          de afdichting en body uit volledige magnesium van een D300 is toch nog altijd iets beter
          Het gebruik van Cf kaarten is bij mijn nog steeds een voordeel (deze kunnen tegen iets meer dan een sd kaartje)
          de autofocus is toch nog van een ander level dan die van de D7000
          die autofocus module werkt toch nog wel iets beter dan die de D7000
          (die van een D3(s) werkt nog beter)
          aantal knoppen die je het net dat tikkeltje makkelijker maken
          bv de knop aan de lens om te kiezen voor af,af-c of m dat is bij de D7000 en af en m
          voor naar AF-c te gaan moet je die knop indrukken en dan aan stelwieldraaien
          een actie meer die tijd kost
          voor te schakelen tussen de AF-veldstanden heb je een knop , bij de D7000 moet je daarvoor in het menu duiken
          het toestel leunt toch meer aan bij de prof reeksen dan een D7000
          dat zijn voor mijn al genoeg punten om kwestie sport te gaan kiezen voor een D300(s)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
            Met een 400mm of een 500mm kun je slecht inzoomen. En het veld inlopen mag ook al niet bij sportwedstrijden. Dan is croppen toch echt de enige methode.
            Een mens moet hier toch tegenwoordig erg op zijn woorden letten : ik bedoelde hier eigenlijk, namelijk, heimelijk, feitelijk : tele. Niet flauw doen zeg
            En ik kan me best voorstellen dat ook je crop niets oplevert als het doelpunt aan de andere kant van het veld gemaakt wordt.

Maar ik ken dan ook geen bal van sportfotografie

Comment

de afdichting en body uit volledige magnesium van een D300 is toch nog altijd iets beter
              Het gebruik van Cf kaarten is bij mijn nog steeds een voordeel (deze kunnen tegen iets meer dan een sd kaartje)
              de autofocus is toch nog van een ander level dan die van de D7000
              die autofocus module werkt toch nog wel iets beter dan die de D7000
              (die van een D3(s) werkt nog beter)
              aantal knoppen die je het net dat tikkeltje makkelijker maken
              bv de knop aan de lens om te kiezen voor af,af-c of m dat is bij de D7000 en af en m
              voor naar AF-c te gaan moet je die knop indrukken en dan aan stelwieldraaien
              een actie meer die tijd kost
              voor te schakelen tussen de AF-veldstanden heb je een knop , bij de D7000 moet je daarvoor in het menu duiken
              het toestel leunt toch meer aan bij de prof reeksen dan een D7000
              dat zijn voor mijn al genoeg punten om kwestie sport te gaan kiezen voor een D300(s)
              Ja, de knopjes en de bediening van de camera dat is een persoonlijke goesting.Ik ben ook de D70 gewoon en toen ik overstapte naar de D7000 zag ik dat de meeste knoppen op dezelfde plaats stonden wat me eigelijk zeer beviel.Ik werkte vroeger ook met een D200 van een vriend en kon niet gewend raken aan de Toren ipv het draaiwiel om de instellingen te bepalen.Ben ik blij dat mijn D7000 een draaiwieltje heeft(kwestie van gewoonte dus).Eenmaal je een camera gewoon bent dan speel je daar mee.Ik heb ook een knop om mijn af veldstand te kiezen, ik moet helemaal niet het menu induiken.
              Ik was ook sterk aan het twijfelen tussen de D300 en D7000.Wat voor mij de doorslag gaf was meer megapixels,goedkoper ,hogere iso waarde en betere ruisonderdrukking.De autofocus zal trouwens sterk afhangen van de lens die je eropvijst.En tot slot,voor zover ik weet heeft de D7000 ook een magnesium behuizing.Hij is wel niet bestand tegen water maar ja, bekijk wat je moet doen met je camera,ik fotografeer sport in sporthallen dus voor mij moet hij niet waterdicht zijn .
              Hoor ons bezig :-) twee Nikon fanaten die strijden over de betere haha.
              Het zijn dus beide goeie cameras, koop u een D300 of D7000

Comment

Niks in het menu duiken, is ook met een knop bij de D7000!
                Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Een mens moet hier toch tegenwoordig erg op zijn woorden letten : ik bedoelde hier eigenlijk, namelijk, heimelijk, feitelijk : tele. Niet flauw doen zeg
                  En ik kan me best voorstellen dat ook je crop niets oplevert als het doelpunt aan de andere kant van het veld gemaakt wordt.

Maar ik ken dan ook geen bal van sportfotografie
                  En het is mijn werk dus vandaar
                  400mm is ook tele. Alleen geen zoom. Met 400mm is de afstand waarop je effectief fotografeert vanaf 30 meter tot 60 meter. Daartussen kun je gewoon niet anders dan inzoomen. Anders mis je dus veel te veel beeldmateriaal.
                  Een hoop ouwe zooi
                  www.rbfoto.nl

Comment

Working...
                  X