Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Concertfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door epson777 Bekijk bericht
    Maar als de 5dmii echt traag is waarom koopt iedereen die dan? enkel voor de hoge iso?
    niet iedereen heeft snelle AF nodig.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: Concertfotografie

      Ik was mijn 5D MII een tijdje beu, maar begin hem nu terug meer te waarderen. De meeste concerten die ik doe zijn wel donker en vrij statisch ...

      t Grote voordeel is dat je een foto kan croppen !

      Uiteindelijk is het een goed toestel (op een paar details na), maar dat mag wel voor die prijs !!!
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #18
        Re: Concertfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door epson777 Bekijk bericht
        Maar als de 5dmii echt traag is waarom koopt iedereen die dan? enkel voor de hoge iso?
        Neem het aan van iemand die een 5DII heeft, die zijn niet "echt traag". Gewoon je moet
        er mee leren werken en hem gewoon worden. Ik heb ook een 40D en inderdaad die is dus
        wel degelijk sneller hoor. En die kost nog niet meer 1/4 van de prijs van de 5DII.
        Maar als je de beelden bekijkt van een 5DII en dan wat hij kan doen in hoge ISO waarden
        dan vergeet je al de rest snel hoor! Als ik moet focussen in heel weinig licht en ik vergelijk
        de 40D en de 5DII, dan geef ik toe dat de 5DII sneller zal missen en opnieuw zal moeten
        focussen. Dat heeft de 40D weinig tot eigenlijk bijna nooit aan de hand.

        Het is gewoon zoals hier al zoveel gezegd:
        Het is gewoon snelheid en accuraat focussen VS een beestig goede beeldkwaliteit en dan
        daarbij de zeer goede prestaties op hoge ISO op FF formaat.

        Is maar net wat je zelf wil eigenlijk... Maar ik ken er genoeg die een 5D of 5DII continu
        gebruiken voor concerten. Die mensen zijn dat toestel dan zodanig gewoon dat die ook
        gewoon niet meer missen en er net zo goed mee uit de voeten kunnen als bijvoorbeeld
        een 7D, maar dan met alle voordelen van een 5DII...

        Maar het is en blijft een moeilijke (dure) keuze om te maken. Maar ik geef ook wel toe
        dat ik er nog geen minuut spijt van heb gehad ! Maar als je niet echt wil gaan voor een
        FF body dan raad ik toch wel een 7D aan. Een HEEL stuk goedkoper en als ik hier op het
        forum en op internet lees, is dat zeker een heel goede body! (zelf geen ervaring mee)

        Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
        Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

        Comment


        • #19
          Re: Concertfotografie

          Merci allemaal

          Ik denk dus dat het de 5dm2 gaat worden, maar eerst wordt het dus sparen geblazen

          Comment

          Working...
          X