Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil canon 7D - 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: verschil canon 7D - 5D

    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Indien het hoog aantal fps niet van belang zijn, dan ben je financieel gezien dus een pak beter af met die 600D...
    Ja, maar je betaalt dan nog 50 euro extra voor het openklapbaar scherm dat de 550D niet heeft.

    Comment


    • #17
      Re: verschil canon 7D - 5D

      bedankt voor uw reactie!!

      Comment


      • #18
        Re: verschil canon 7D - 5D

        Het grote probleem wat ik heb met de 500D is:

        1. beeldruis begint heel vroeg op te treden
        2. bediening / ligging in de hand
        3. kleuren / kleurvergelijking (5D was veel kleurechter na de test in de studio)

        Ik fotografeer veel in studio, theater en interieur

        Comment


        • #19
          Re: verschil canon 7D - 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Inderdaad, ik snap dan ook niet waarom iedereen altijd maar die 2 met elkaar wil/probeert te vergelijken...
          Oorspronkelijk geplaatst door kiwoniki Bekijk bericht
          Het grote probleem wat ik heb met de 500D is:

          1. beeldruis begint heel vroeg op te treden
          2. bediening / ligging in de hand
          3. kleuren / kleurvergelijking (5D was veel kleurechter na de test in de studio)

          Ik fotografeer veel in studio, theater en interieur
          Op het eerste antwoord kan ik zeggen dat ze niet te vergelijken zijn ,ik heb beide toestellen.
          Op de 2de reactie zou ik zeggen koop de 5Dmk2 daar af niet zo belangrijk is dat je een 7D nodig zou hebben .De 5Dmk2 neem ik zeker mee als de lichtomstandigheden minder zijn en een hoge iso nodig is.
          Beide toestellen zijn fantastisch en hebben hun eigen sterktte .
          Je kan ze wel verenigen in de 1D reeks , maar dan ga weer een trapje hoger op de financiele ladder .De 1Dx zegt me ook wat maar je kan niet alles hebben.

          Comment


          • #20
            Re: verschil canon 7D - 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Op het eerste antwoord kan ik zeggen dat ze niet te vergelijken zijn ,ik heb beide toestellen.
            Op de 2de reactie zou ik zeggen koop de 5Dmk2 daar af niet zo belangrijk is dat je een 7D nodig zou hebben .De 5Dmk2 neem ik zeker mee als de lichtomstandigheden minder zijn en een hoge iso nodig is.
            Beide toestellen zijn fantastisch en hebben hun eigen sterktte .
            Je kan ze wel verenigen in de 1D reeks , maar dan ga weer een trapje hoger op de financiele ladder .De 1Dx zegt me ook wat maar je kan niet alles hebben.

            Beste François,
            Wat wil je zeggen, op het eerste zijn de niet te vergelijken?

            Comment


            • #21
              Re: verschil canon 7D - 5D

              Oorspronkelijk geplaatst door kiwoniki Bekijk bericht
              Beste François,
              Wat wil je zeggen, op het eerste zijn de niet te vergelijken?
              Dat niet "iedereen" "altijd" -eerste citaat- "beide toestellen" heeft, tiens. Dat snap ik zelfs.

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Poza
                Dat niet "iedereen" "altijd" -eerste citaat- "beide toestellen" heeft, tiens. Dat snap ik zelfs.
                Dan snap je 't blijkbaar niet. Want zowel François als ik bedoelen dat het 2 totaal verschillende toestellen zijn, voor totaal verschillende gebruiksdoeleinden gemaakt, en dus in feite niet te vergelijken zijn of moeten vergeleken worden...
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #23
                  Re: verschil canon 7D - 5D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Dan snap je 't blijkbaar niet. Want zowel François als ik bedoelen dat het 2 totaal verschillende toestellen zijn, voor totaal verschillende gebruiksdoeleinden gemaakt, en dus in feite niet te vergelijken zijn of moeten vergeleken worden...
                  alles is te vergelijken: verschillen en gelijkenissen tussen de camera's kunnen vastgesteld worden, dus zijn ze te vergelijken.

                  Men kan bijvoorbeeld ook een peer en een baksteen vergelijken, aangezien er verschillen en gelijkenissen vast te stellen zijn.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #24
                    Re: verschil canon 7D - 5D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Dan snap je 't blijkbaar niet. Want zowel François als ik bedoelen dat het 2 totaal verschillende toestellen zijn, voor totaal verschillende gebruiksdoeleinden gemaakt, en dus in feite niet te vergelijken zijn of moeten vergeleken worden...
                    De vraag was om twee fotos naast elkaar te leggen waarin de verschillen duidelijk zijn. Dat je beide toestellen hebt volstaat dus niet.
                    Ik heb reeds twee fotos getoond, waaruit blijkt dat de 5d2 het beter doet in de duisternis, als de framerate van geen belang i s. Om daarentegen het 7d-voordeel van die framerate te tonen is de geraagde test niet geschikt. Ik vermoed dat ze voor de ts op dat punt dus niet moeten vergeleken worden. Dat betekent voor mij niet dat ze niet te vergelijken zijn, ook al heb ik misschien geen van beide toestellen, maar wel internet waar je dingen kunt opzoeken.

                    Aanvulling ter zake: De 5d2 doet het 1 stop beter wat de in het voorbeeld zichtbare ruis betreft, hoewel daar onder de 1600 iso weinig van te merken is, ook niet op de eerste tussenstop voorbij de 800. Of je met een 7d procentueel meer accurate AF's krijgt dan met een 5d2 zal er ook wel mee te maken hebben dat dit bij minder bewegende onderwerpen (landschappen vs sport) van minder belang is. Bij de 5d2 kan in de grote raws, tijdens de burst, de ai focus op het centraal punt niet altijd volgen, zeker indien je niet prefocust en de gebiedsuitbreiding (die bij dit model minder is gepromoot, maar er wel degelijk is) op de default, zonder hulppunten, hebt laten staan. Dat die hulppunten zouden worden uitgeschakeld bij kleinere maximale openingen dan 2.8, is m.i. een wijdverbreid misverstand. Wie zich een 5d2 kan permiteren koopt dikwijls ook de lichtsterke primes die daar beter tot hun recht komen, terwijl er voor die andere censor afgezien van de s60, uitsluitend zooms worden gemaakt met een grotere afwijking van het ideale scherptevlak, wat de focus in principe versnelt.
                    Last edited by Poza; 13 december 2011, 11:05.

                    Comment

                    Working...
                    X