Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Circulaire polarisatiefilter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Circulaire polarisatiefilter

Hallo,

Ik ben aan het uitkijken om een circulaire polarisatiefilter aan te kopen voor mijn digitale camera. Dit omdat ik denk dat dit wel mooie resultaten zal geven tijdens mijn stage in Portugal.
    Nu heb ik al wat rondgesuft en ik merk dat er een ruim aanbod is. In mijn geval heb ik een 52mm model nodig.

Op http://fotovideostore.nl/ kwam ik volgende tegen:
    - B&W Pol circular MRC 52 E € 47.99
    - Hoya Pol circular HMC 52 € 28.99
    - Hoya Pol circular Pro 1 52 € 52.49
    - Hoya Pol circular Super HMC 52 € 37.49
    - Praktica Pol Circular 52 Zwart € 21.49
    - TRIKON CIRC POLAR FILTER 52MM € 28.76

Nu lijd ik aan het arme studentensyndroom en vraag ik mij af welke ik het best neem?

Nu ik toch aan't vragen ben: doe ik er goed aan om een goedkoop (~10€) macro +2 lens te kopen af niet?

Alvast bedankt!
    Berd

edit: dt-fout
    A70 + telelens

Als ik jou was, zou ik die Hoya SuperHMC nemen van 37.49. Ik had die vroeger op mijn Fuji en was daar heel tevreden over. Alle prijzen die je hier toont, lijken mij trouwens behoorlijk laag.

Een +2 close-up filtertje kost ongeveer 10-15 euro. Je mag wat paarse en groene randjes verwachten bij scherpe contrastovergangen, maar al bij al is het een goedkoop instrumentje om leuke macro's mee te maken. De betere voorzetlenzen bestaan uit meer dan 1 glaselement, maar de prijzen zijn een veelvoud van wat je nu op het oog hebt.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hey ,
      ik kan je een b+w bezorgen aan 30 euro.
      Is nog nieuw.
      groetjes

Comment

@Pieter G: Weet jij soms wat de verschillen zijn tussen de HMC en de superHMC? Als ik het goed heb dan hebben ze beide een multicoating.

@Bollie: Welk type is dat? 52mm + schroefdraad aan beide kanten?
        A70 + telelens

Comment

Originally posted by berd
          @Pieter G: Weet jij soms wat de verschillen zijn tussen de HMC en de superHMC? Als ik het goed heb dan hebben ze beide een multicoating.
          De supers zijn met nog meer lagen gecoat, geloof ik. Ze bestaan ook in een dunne Pro1-uitvoering maar dan is de draad vooraan in elk geval weg.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
            De supers zijn met nog meer lagen gecoat, geloof ik. Ze bestaan ook in een dunne Pro1-uitvoering maar dan is de draad vooraan in elk geval weg.
            Zou het volgens jou mening veel uitmaken in kwaliteit. Ik heb verre van de pretentie om professioneel bezig te zijn.
            A70 + telelens

Comment

Gemiddeld zul je niet veel verschil zien...

Die Pro-1 zal niet nodig zijn. Is enkel van belang op een extreem breedhoeklens om vignettering te voorkomen...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
              X