Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens

Mijn besluit staat bijna vast wat voor digitaal toestel ik ga kopen , het zal de nieuwe fuji S 3 PRO Worden ken de prijs nog niet dat alleen kan mij nog van gedacht veranderen .
    Alleen de len daar heb ik nog mijn twijfels over een ik denk aan een sigma 24 -70 f 2,8 ex iemand en beter sugestie ?

Binnenkort sta ik voor hetzelfde dilemma, kan je even toelichten waarom je keuze is gevallen op de S3.

Groeten,
    Rudy
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Comment

Voor welke lens je ook kiest, je zal nog een tijdje moeten wachten op die camera. Op sommige sites en tijdschriften wordt er zelfs gesproken van levering in de late herfst!
      Met deze lens heb ik zelf geen ervaring, maar er zijn vele gebruikers die kiezen voor een Nikon 24-85mm f3.5-f4.5G.

The Kid.

Comment

waarom ik deze keuze maak ,eerlijk gezegt heb er lang over gedaan dat wel .
        Is zowat het even het broertje van de d 100 van nikon en mits deze aleen tijdje op de markt is zal het niet lang duren voor de volgende vesie er van uit komen , en ik denk dat de S 3pro heel wat mogenlijk heden bezit en het is ook niet de bedoeling dat ik na een paar jaar zeg hij voldoet niet waar ik hem voor nodig heb alleen de prijs dat zo mij nog van idee kunnen veranderen

Comment

Originally posted by eduard0
          waarom ik deze keuze maak ,eerlijk gezegt heb er lang over gedaan dat wel .
          Is zowat het even het broertje van de d 100 van nikon en mits deze aleen tijdje op de markt is zal het niet lang duren voor de volgende vesie er van uit komen , en ik denk dat de S 3pro heel wat mogenlijk heden bezit en het is ook niet de bedoeling dat ik na een paar jaar zeg hij voldoet niet waar ik hem voor nodig heb alleen de prijs dat zo mij nog van idee kunnen veranderen
          Euh met die gedachte kan je om de drie maanden een nieuw toestel kopen die dan nog beter en meer functies heeft.

Je kan nu best een degelijk toestel (merk) kiezen die al wat bewezen (ook wat betreft service na verkoop) heeft en misschien al wat updates heeft dan een nieuw toestel waar nog wat kinderziektes misschien inzitten....

Het kan zijn dat een nieuwer model beter lijkt op papier, maar dat het plezier vergald wordt door kinderziektes (wat elk nieuw model heeft)en dan krijg je misschien een verkeerd beeld van het merk.

De S3 kan misschien meer functies bevatten, maar ga je die dan ook benutten? In welk opzicht zijn meer MP belangrijk voor je?

De D100 is misschien iets "ouder", maar ondertussen zijn de kinderziektes er uit neem ik aan en is die (volgens anderen) beter leverbaar en de service na-verkoop optimaal. (trouwens de invoerder is -bij wijze van spreken- achter je hoek gelegen).

Je moet jezelf vooral de vraag stellen:

Wil ik het toestel echt om de functionalteit kopen (echt alle mogelijkheden benutten) of is het meer om er mee te kunnen pochen bij anderen.

Ik ken je daarom zeg ik het je ...

Je bent nog niet helemaal thuis in de digitale fotografie en dus raad ik je aan om een toestel te kopen waar al meer mensen ervaring mee hebben en je dus kunnen helpen. Leer geleidelijk aan en van zodra je het echt onder de knie hebt kan je naar meer geavanceerde toestellen grijpen, maar een toestel dat als het ware alles kan ineens kopen zou wel kunnen uitdraaien in frustratie, omdat er zoveel mogelijkheden en informatie is en dat misschien daarom je foto's niet meteen lukken!

Ik ben zelf nog leek en ondervindt het zelf. Daarom dat ik nu slechts een E-10 heb en geen nieuwere.

Een oude wijsheid is nog steeds:
          Leer eerst stappen eer je loopt (geldt voor iedereen, jong EN oud)

de groetjes
          Yves (aka Bizzeke)
          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

lees dit eens ...

oh ja, eigenlijk had je volgens mij deze vraag moeten stellen in 't forum camera en accessoires

Originally posted by eduard0

Mijn besluit staat bijna vast wat voor digitaal toestel ik ga kopen , het zal de nieuwe fuji S 3 PRO Worden ken de prijs nog niet dat alleen kan mij nog van gedacht veranderen .
            Alleen de len daar heb ik nog mijn twijfels over een ik denk aan een sigma 24 -70 f 2,8 ex iemand en beter sugestie ?

Comment

Zit ook een beetje met hetzelfde probleem,
              ik heb besloten voor de S3 te gaan omdat hij gebruik maakt van de gewone baterijen
              ik reis nogal af en toe en als je ergens staat met een lege baterij kan je gewoon een winkel binnenspringen en ... voila se !!!
              en het ziet er mij een mooi toestel uit ( het oog wil ook wat he !! )
              ook de nieuwere generatie ccd spreekt mij wel aan, 6mil gewone pixels met daartussen nog eens 6 mil kleine pixels

ik heb een mailke gestuurd naar fuji belgium en hij komt uit ergens rond photokina late herfst
              zo heb ik nog wat tijd om te sparen
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Originally posted by lieven lens
                Zit ook een beetje met hetzelfde probleem,
                ik heb besloten voor de S3 te gaan omdat hij gebruik maakt van de gewone baterijen
                ik reis nogal af en toe en als je ergens staat met een lege baterij kan je gewoon een winkel binnenspringen en ... voila se !!!
                en het ziet er mij een mooi toestel uit ( het oog wil ook wat he !! )
                ook de nieuwere generatie ccd spreekt mij wel aan, 6mil gewone pixels met daartussen nog eens 6 mil kleine pixels

ik heb een mailke gestuurd naar fuji belgium en hij komt uit ergens rond photokina late herfst
                zo heb ik nog wat tijd om te sparen
                jah en tegen die je dan hebt is er dan weer misschien nen nog betere of erger dan zijn de evenknieën (Canon 10D en Nikon D100)goedkoper ... Wat dan?

Ga je dan weer wachten?

Ik ben van mening dat je het best een toestel neemt die degelijke kwaliteit toont en tegelijk betaalbaar is en waarvan men weet dat als men die heeft dat die zeker zal werken zonder kinderziktes

[Nikon D5100 & Nikon D70]
                [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Iedereen zijn keuze. Als je nu een cam hebt waarvan je tevreden bent, en je kunt het opbrengen om te wachten (en te sparen )... Je kunt foto's nemen en uitzien naar vernieuwing. Die S3 zal je in elk geval niet ontgoochelen...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                  X