Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluitertijd en diafragma probleem met G3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sluitertijd en diafragma probleem met G3

Hallo,

Als ik mijn Canon G3 op Tv of Av zet en ik aan het wieltje vooraan draai, kan ik mijn diafragma of sluitertijd niet veranderen. Het blijft of 1/2000 en 8.0 staan.

Is het mogelijk dat ik een of andere vergrendelingsfunctie heb ingesteld?

Graag een dringed antwoordje.

Thanks

Ik heb geen weet van een vergrendelingsfunctie, toch eens verder naar informeren lijkt me het zekerste.
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

Bij mijn G5 moet je op het wieltje vooraan drukken om over te springen naar ofwel sluitertijd of diafragma, en dan draaien aan wieltje om de instelling te wijzigen
      Canon Powershot G5

Comment

Hij doet het helaas niet met wieltje ingedrukt, ingedrukt draaien, gewoon draaien...Ik vrees dat er weer iets aan mankeert...

Comment

Robby, ik geloof dat er iets niet helemaal snor zit !
          Kijk eens in de handleiding om je instellingen weer op standaard te zetten, dit is een kleine ingreep.
          Als je toestel dan nog zulke toeren uithaalt vrees ik dat er iets mis in.
          Sneu fredje

Comment

Dank je Fredjefriet,

Standaardinstellingen zijn hersteld (5 sec op menu drukken en dan resetten), maar probleem blijft hetzelfde. Waarschijnlijk hebben ze daar bij Canon niet goed gekeken bij de vorige herstelling....

'k Zal maar best mijn fotoshootgelegenheden uitstellen voor de komende twee maanden zeker?

Of is er enige mogelijkheid dat Canon je een vervangtoestel ter beschikking stelt?

Comment

Sneu Robby, er zal niks anders opzitten dan laten herstellen.
              Of Canon een vervangtoestel ter beschikking stelt?? Ik denk van niet.
              Je kunt natuurlijk eens vragen aan je verkoper als er geen mogelijkheid bestaat.
              Is het dan al de tweede herstelling? Voor wat is het reeds binnen geweest? Hoe oud is je toestel?
              Waar heb je het gekocht?
              Je kunt natuurlijk ook eens overwegen een reservetoestel aan te schaffen, soms vind je die aan zeer schappelijke prijzen.
              Ik kocht zo een tweede G3 met alle toebehoren tweedehands waarna ik het grootste deel toebehoren terug doorverkocht daar ik deze al in mijn bezit had. Voor mezelf hield ik er het toestel en een 420EX flitser uit, deze hebben me samen nog 400euro gekost. Toch een mooie prijs voor een back-up ?
              Je ziet, ge moet soms een uitkijken hé Robby.
              fredje.

Comment

Working...
              X