Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor Sony f717

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser voor Sony f717

Ik ben me aan het orienteren op een flitser voor mijn Sony f717 (prijs/kwaliteits verhouding). Heb het forum erop na gekeken maar er niet echt iets goeds over gevonden.

Wie kan mij adviseren hierover?
    Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee?
    Canon 5D mark III, canonlenzen 24-105 ~ 70-200 f/2.8 L IS ~ 100mm Macro, BG-E2, GT2540, GH2750QR
    http://www.ontdek-amerika.nl

Heb een weekend met de hvl 1000 gewerkt en een weekend de nieuwe hvl F32x en heb nadien de laatste van de 2 gekocht
    Ideale is dat tegenover de 1000 je hier manueel kan instellen(doe ik altijd) en een groothoekkapje bijzit.
    Handige display op flitser , kortom aanrader.
    Enige nadeel voor muggenzifters de flitser is zwart
    Alsook is de F32X speciaal ontwikkeld voor de F828.
    Waarop hij nog meer mogelijkheden heeft
    Zeker prijsverschil tegenover hvl 1000 waard.
    Sony f717,vcl-hgd1758,vcl-hgd0758-hvl F32X and Beloved Nikon F4 (cause Weight DOES matter )

Comment

In de berichtjes die ik vond met de search, staat dat de HVL-F32X wel ok moet zijn. Wat ik me afvraag is of er ook andere flitsers dan van Sony op de F717 gezet kunnen worden. En kan iemand me uitleggen wat voor soorten flitsschoenen er zijn? Op de F717 zit een hotshoe, maar daar lijken wel verschillende soorten in te zijn.

Comment

Ook de Sunpak 383 Super is een veel gebruikte flits op de 717 ( zie dpreview Sony talk )

Powerful flash used by enthusiasts and professionals alike. Features bounce/swivel head, 3 f/stop auto ranges, manual control with power ratio from full to 1/16, exposure OK lamp. • Guide No. 120 • Auto Range: 2.3–60 ft • Supplied with PC cord • Uses 4 AA batteries or external battery packs • Covers 35mm lens.

groetjes,
        Juno

Comment

Mmm die ziet er ook een stuk goedkoper dan die Sony gevallen

Comment

ook ik ben me aan het orieënteren naar een flitser voor de DSC-F717.
            Ik heb een paar vraagjes:
            1. Werken de flitsers van andere merken (Mets, sunpak, enz) ook via het sync kabeltje?
            2. Werken de flitsers van andere merken ook automatisch? Of moet je voor iedere foto handmatige instellingen doen op camera of flitser?
            3. Welke flitser is een aanrader?

Groetjes,
            Peter
            www.dpix.nl event photography

Comment

Working...
            X