Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d mk II of wachten op de mk III?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

    ik zeg altijd maar.. had mijn 5dmkII maar hetzelfde AF systeem als mijn oude eos-3..
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

    Comment


    • #32
      Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

      Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
      ik zeg altijd maar.. had mijn 5dmkII maar hetzelfde AF systeem als mijn oude eos-3..
      Had die ook ooggestuurde focus? Mijn EOS 5 heeft dat ook, I love it

      Ikzelf zit ook met hetzelfde dilemma.. Mijn plan is om te wachten tot de MIII uitkomt, hopelijk zakt de MII dan nog wat in prijs (of ik koop de MII 2e hands - hangt een beetje af van hoelang mijn huidige camera nog meegaat.) Als de MIII qua specs is wat ik zoek, en na een jaartje de kinderziekten eruit zijn ga ik die kopen en heb ik de MII als backup. (Of ipv de MII eventueel een 7D, dan heb ik een crop en een FF uiteindelijk)

      Comment


      • #33
        Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

        ik heb de 5dmkII en de 7D een fantastisch combo.

        Comment


        • #34
          Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

          Ik zou niet wachten.. Geruchten blijven geruchten en zoals hier al enkele malen is geopperd zal de prijs in het begin ongunstig zijn en zullen er misschien nog wat kinderziektes inzitten. En daardoor zal je langer moeten wachten.

          Die 5Dm2 zal sowieso al een enorm contrast zijn met je huidige camera, je stapt over naar full frame, dat is een wereld van verschil.. Om nog maar over de ISO mogelijkheden te zwijgen.

          Ik heb ondervonden bij mijn overstap niet zo lang geleden dat een betere en grotere camera geen noodzaak - noch een garantie - is op betere of hoogstaande foto's.
          Wel ben ik door dat groot machien nog meer één geworden met mijn camera, door zijn gewicht (7D met grote lens, grip en opzetflitser) vergeet je nooit dat je een camera vast hebt, je bent dus op die moment 100% de fotograaf en kijkt dus constant om je heen.
          Uiteraard kan een getrainde fotograaf dat op commando, maar mij heeft een betere camera mij toch geholpen.
          Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

          Comment


          • #35
            Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            ik heb de 5dmkII en de 7D een fantastisch combo.
            Als ik de centen zou hebben ... voor mij (met focus op natuur & macro) ook het gedroomde duo : de perfect complementaire "best of both worlds".
            Maar ik vrees nog een tijdje met die ene 50D te zullen moeten verder doen
            Ondertussen hebben ze de tijd om nog iets beters uit te vinden .
            Master the craft, and the art will follow.
            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

            Comment


            • #36
              Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              ik heb de 5dmkII en de 7D een fantastisch combo.
              Dat kan ik geloven! Ik dacht er eigenlijk pas net aan dat ik beter een 7D koop nu ipv een Mark II. De 7D + MIII zal ook wel een goeie combo zijn hoop ik

              Comment


              • #37
                Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                Oorspronkelijk geplaatst door Whispers Bekijk bericht
                Had die ook ooggestuurde focus? Mijn EOS 5 heeft dat ook, I love it
                idd, eye-controlled focus, prima systeem, maar w.s. was het toch wat te duur, want men is er uiteindelijk weer vanaf gestapt..jammer, want het werkt zalig..
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #38
                  Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                  Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                  idd, eye-controlled focus, prima systeem, maar w.s. was het toch wat te duur, want men is er uiteindelijk weer vanaf gestapt..jammer, want het werkt zalig..
                  LOL... alleen als 't wat snel beweegt allemaal, dan wordt het lastiger en zit het systeem er al eens naast, tenzij het met een vaste scherpstelafstand gaat werken. Maar dat zijn voorgeprogrammeerde truukjes...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    LOL... alleen als 't wat snel beweegt allemaal, dan wordt het lastiger en zit het systeem er al eens naast, tenzij het met een vaste scherpstelafstand gaat werken. Maar dat zijn voorgeprogrammeerde truukjes...
                    je kunt de eye control ook uitzetten he?
                    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                    Comment


                    • #40
                      Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                      Ik heb hem!!! Joepie!!! Nu is het studeren geblazen!!! Man man man wat een verschil!!! :-)))
                      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                      Comment


                      • #41
                        Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                        Proficiat !!! Je zal het je in geen geval beklagen
                        Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                        Ik heb hem!!! Joepie!!! Nu is het studeren geblazen!!! Man man man wat een verschil!!! :-)))
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #42
                          Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                          Ik heb hem!!! Joepie!!! Nu is het studeren geblazen!!! Man man man wat een verschil!!! :-)))
                          Proficiat met de aankoop, daar ga je echt wel plezier aan beleven!!!

                          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                          Comment


                          • #43
                            Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                            De foto's op hoge iso zullen je doen verstommen.Proficiat met je aankoop.

                            Comment

                            Working...
                            X