Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d mk II of wachten op de mk III?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    ik vermoed dat jij echt aandelen bij Nikon moet hebben gezien je blinde merkenliefde
    ik heb nochtans destijds op het punt gestaan om naar de Canon 5D te switchen... maar toen kwam de D700 uit...
    en voor mijn fotografie: modellen, dans en indoor sport is dit een beter toestel vandaag als de 5DII... dat moet iedereen voor zich uitmaken...
    vandaag is de D700 beter in AF: sneller, focuspunten, 3D tracking en in weathersealing en in hoge ISO met zo weinig mogelijk lelijke ruis en heeft een interne flash (is handig naar verluid, ik gebruik ze zelden)
    de 5DII filmt en heeft hogere resolutie... die resolutie is niet belangrijk, ik print nooit groter dan 80cm op 120cm en daar is m'n resolutie nog perfect voor... croppen is zelden nodig als je goed kadert.
    maar dat filmen... daar zou ik wel willen mee spelen...


    beslissingen dienen goed geïnformeerde beslissingen te zijn... dus informatie is altijd welkom...

    en tenslotte... vind ik het natuurlijk altijd leuk om een voetje in het canon nest te zetten haha
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
      Hoeveel kostte de II bij zijn lancering?
      Slechts ongeveer 500 euro meer dan nu, zeker? Voor dat geld heb ge niet veel inkt, als ge gaat printen op het formaat waarvoor hij is bedoeld.
      Last edited by Poza; 8 november 2011, 11:49.

      Comment


      • #18
        Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

        Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
        Hallo allemaal!

        Ik heb een canon 400D, maar de 5D steekt nu al zo'n twee jaar mijn ogen uit... ;-)
        Nu zijn er al een tijdje geruchten dat de 5D III er zit aan te komen.

        Wat zouden jullie doen? Nu voor de II gaan of toch maar wachten op de III?
        Is de "traagheid" van de II waar ik toch vrij veel over lees storend? Ik heb geen ambitie om sportfotografie te gaan doen.
        Heeft er iemand een idee rond welke prijs die zou gaan uitkomen? Hoeveel kostte de II bij zijn lancering? Want als ik een nieuwe koop, wil ik er meteen de 24-70 en de 70-200 bijhebben.

        Alvast bedankt!!
        Als je wil wachten op de 5DIII zal je zowiezo al tot half 2012 moeten wachten. Na de aankondiging van een eventueel nieuw toestel ( niks is zeker)duurt het ook nog een tijdje voordat je er ééntje kan vinden in de winkels...tel daar dan nog gerust een paar maanden bij om zeker te zijn dat alle kinderziektes er helemaal uit zijn.Die kinderziektes waren er bij de 5DmkII ook. Dat gezaag en geklaag over trage autofocus van de 5DII is grotendeels ontstaan door het symptoom "van horen zeggen".De autofocus werkt meer dan snel genoeg voor klein pierke.Hij/zij die deze camera werkelijk in hun bezit hebben klagen er in 99% van de gevallen niet over. Dezelfde resolutie, beeldkwaliteit aan een lage prijs(fullframe) vind je vandaag in geen enkel ander toestel.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #19
          Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

          Over de D700: die keuze heb ik vorig jaar reeds genomen: mijn vader gebruikt Nikon en toen was er de twijfel: investeer ik in goed Canon glas en wacht ik nog even met de body te vernieuwen of stap ik volledig over op Nikon?
          Toen heb ik gekozen om bij Canon te blijven en heb me dan de 50mm 1.4 en de 100mmm 2.8L IS USM aangeschaft, dus Nikon is geen optie voor mij.

          Nu, de zooms dat ik heb, zijn efs lenzen, dus als ik opnieuw zoomlenzen wil, moet ik investeren en dat zou ik dan meteen ook doen. de 24-70 al zeker, de 70-200 kan nog wel eventjes wachten.

          Dus nu is het de keuze: wachten op de III of toch maar aan de kriebels toegeven.

          Ik ben bezig met een opleiding fotograaf en merk toch systematisch de tekortkomingen van mijn toestel.

          Ik vroeg me nog iets af: op de 5D II, kan je daar met 1 wieltje/knop het diafragma veranderen en met een ander de sluitertijd? (dat kan op de D300 van Nikon en ik vind dat zo handig) Wanneer ik het diafragma wil veranderen op de 400D, moet ik een knopje induwen en tegelijkertijd aan een wieltje draaien. Het is een kwestie van gewoonte, maar aparte knopkes of wieltjes vind ik wel praktischer (soms druk je het knopje niet hard genoeg in en dan zit je met de sluitertijd te knoeien, wat dan niet de bedoeling is). Ik merk dat als ik de Nikon van onze pa gebruik, dat het net dàt iets sneller werkt.

          Het zou me wel niet tegenhouden om hem te kopen hoor ;-))
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #20
            Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

            Als je manueel werkt en je zet de camera in de tweede klik van de "on" stand, kan je met het wieltje bovenop en het grote wiel achterop diafragma en sluitertijd bedienen zonder dat extra knopje in te drukken zoals bij Nikon.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #21
              Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

              Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
              ... Ik vroeg me nog iets af: op de 5D II, kan je daar met 1 wieltje/knop het diafragma veranderen en met een ander de sluitertijd? ...
              Uiteraard, dit kan met elk xxD en xD toestel van Canon !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                Ja ik dacht wel dat het een idiote vraag was
                Maar het stelt me toch gerust...

                En de knoop is bijna doorgehakt... ik ga niet meer wachten, want als ik nu wacht op de III, dan is die toch te duur en koop ik ofwel dan toch nog de II of blijf ik nog wat langer wachten.
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                Comment


                • #23
                  Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                  Ik heb voor dezelfde keuze gestaan een paar weken terug en heb voor de eerste gekozen.

                  Ik kwam van een 5D (classic) en de argumenten om niet te wachten waren :
                  1) Timing onbekend, en wou zeker vóór maart 2012 een nieuwe cam voor mijn fototrip naar Nieuw Zeeland
                  2) Introductieprijs zal een heel stuk hoger liggen dan de 5DII vandaag
                  3) Specs onbekend. Je weet dus niet waar je op wacht. Bovendien zou ik ontgoocheld zijn als het een MP-monster zou worden. Ik zit niet om +21MP te wachten...
                  4) Bij nieuwe launch zitten er misschien nog kinderziektes / kwaliteitsissues in
                  5) Ik was al super tevreden van de 5D, dus de "kleine" overstap naar de MKII was meer dan voldoende voor mij
                  6) De prijzen staan volgens mij nu op hun laagst. Bovendien liep er een actie bij Kamera-Express waarbij bij aankoop van 5DII + 24/105 de grip aan halve prijs was. Bovendien kreeg ik nog eens de 75€ korting die toen liep op de 24/105, ook al kocht ik de kit met die promo op de grip.

                  Super camera, niet twijfelen !!!
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #24
                    Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                    zeker doen... ik vrees ook dat het nog wel even wachten wordt op een duurder toestel. En als je zo'n set met 24-70 koopt, heb je al een mooi arsenaal bij elkaar.
                    @Dama: zal voor uitvergrotingen van jouw melkzeelandschappen wel een verschil maken...
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                      Dat komt volgens mij vooral van mensen die denken dat de 5D een sportcamera is.
                      Die camera is ontworpen voor landscape / modellen, en daar heb je geen snellere autofocus voor nodig.
                      Als je er BIF en rally's wil mee doen, is de autofocus inderdaad niks waard, maar daar zijn andere camera's voor...

                      Mij hoor je zeker niet klagen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      ...Dat gezaag en geklaag over trage autofocus van de 5DII is grotendeels ontstaan door het symptoom "van horen zeggen".De autofocus werkt meer dan snel genoeg voor klein pierke.Hij/zij die deze camera werkelijk in hun bezit hebben klagen er in 99% van de gevallen niet over...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #26
                        Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                        Ik denk niet dat de m.pixels zullen stijgen in analogie met de nieuwe 1Dx .

                        Comment


                        • #27
                          Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                          Dat komt volgens mij vooral van mensen die denken dat de 5D een sportcamera is.
                          Die camera is ontworpen voor landscape / modellen, en daar heb je geen snellere autofocus voor nodig.
                          Als je er BIF en rally's wil mee doen, is de autofocus inderdaad niks waard, maar daar zijn andere camera's voor...

                          Mij hoor je zeker niet klagen.
                          Bwa.... gisteren in 't avondzonnetje met de 5DII nog een WEIF (wilde eend in flight) geschoten:

                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                            Het zou natuurlijk beter geweest zijn als Canon in de 5D MKII toch een wat beter AF-systeem had ingebouwd. Het centrale AF-punt is goed, en zelfs bruikbaar voor actiefotografie.
                            Maar de andere AF-punten zijn zelfs slechter dan die van een 40D, zeker als er niet zo heel veel licht is.
                            Ik merk dus wel degelijk het verschil, daarom heb ik voor actiefotografie de 1D MKIII, waarbij het weinig uitmaakt welk AF-punt ik kies, want ze werken allemaal even goed en snel.

                            Als ze in de 5D MKII nu al minstens het AF-systeem van de 40D/50D hadden ingebouwd, dan was dat al een heel stuk beter.
                            Die "onzichtbare AF-punten" hadden ze beter weggelaten, in plaats daarvan zouden alle AF punten van het "cross-type" moeten zijn. Daar heb ik persoonlijk veel meer aan, die werken een pak beter in een omgeving met weinig licht, en ze werken ook veel beter voor actie.
                            Met de 40D had ik bij concertfotografie geen problemen als ik een ander AF-punt gebruikte dan het middenste, met de 5D MKII gaat dat alleen maar als er toch nog redelijk wat licht is.

                            Maar ze zullen daarop ondertussen wel genoeg kritiek hebben gekregen, daarom verwacht ik dat de 5D MKIII een héél goed AF systeem zal meekrijgen.
                            Die camera zal daardoor waarschijnlijk wel een heel stuk duurder worden...

                            De 5D MKII is wel een heel goede camera, maar vooral op het gebied van de AF heeft die zijn beperkingen.
                            Voor de rest behoort een 5D MKII (zelfs bijna 3 jaar na de introductie) nog steeds tot de beste camera's, zeker als het op de beeldkwaliteit aankomt.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Met de 40D had ik bij concertfotografie geen problemen als ik een ander AF-punt gebruikte dan het middenste, met de 5D MKII gaat dat alleen maar als er toch nog redelijk wat licht is.

                              Maar ze zullen daarop ondertussen wel genoeg kritiek hebben gekregen, daarom verwacht ik dat de 5D MKIII een héél goed AF systeem zal meekrijgen.
                              Die camera zal daardoor waarschijnlijk wel een heel stuk duurder worden...

                              De 5D MKII is wel een heel goede camera, maar vooral op het gebied van de AF heeft die zijn beperkingen.
                              Voor de rest behoort een 5D MKII (zelfs bijna 3 jaar na de introductie) nog steeds tot de beste camera's, zeker als het op de beeldkwaliteit aankomt.
                              Da's inderdaad een feit (die foto is ook met het centrale scherpstelpunt, en Af op AI-Servo). Wou maar effe laten zien dat het wel degelijk gaat. Maar het kan beter.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                                Canon is bezig met heel nieuwe lijnen in hun produkten.
                                Volgens mij dient die nieuwe lijn om de prijzen heel sterk de hoogte in te laten gaan.
                                Kijk maar wat ze nu hebben gedaan met de 1D reeks en de onlangs aangekondigde Canon C. (misschien de opvolger van de 5D?)
                                En ja de opvolger van de 5D zal ook een stevig prijskaartje krijgen, daar mag je gerust op zijn.

                                Wachten op een nieuw toestel kan je altijd, maar zal dit toestel dan zoveel betere beelden maken tov van wat nu te koop is?

                                Comment

                                Working...
                                X