Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang doen jullie met een camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoelang doen jullie met een camera?

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Ok, maar wat dan te denken over de frame rate van het nieuwste Canon vlaggenschip?
    Zou dat niet opgefokt zijn om sneller de geest te geven dan de 5d van de ts?
    Binnenkort is de framerate gelijk aan filmen met beelden van 25mb , wie zal dat weggeschreven krijgen om maar te zwijgen van de geheugenopslag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      ....
      Ik ben ook nog altijd een 30D gebruiker.
      Me to.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ok, maar wat dan te denken over de frame rate van het nieuwste Canon vlaggenschip?
        Zou dat niet opgefokt zijn om sneller de geest te geven dan de 5d van de ts?
        waarom zou een 5D gebruiker nu ineens met 10fps gaan schieten? Als die dat nodig had, had hij/zij allang een camera die dat kan.

En daarbij de camera gaat alleen eerder stuk, maar bij hetzelfde aantal malen afdrukken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          waarom zou een 5D gebruiker nu ineens met 10fps gaan schieten? Als die dat nodig had, had hij/zij allang een camera die dat kan.

En daarbij de camera gaat alleen eerder stuk, maar bij hetzelfde aantal malen afdrukken.
          Ik kan mij voorstellen dat de 1d-gebruiker er ook maar 7 wil, maar dat valt niet in te perken. Hij moet het erbij nemen als hij voor die verbeterde iso's gaat nadat zijn 5d is kapotgerammeld.

Comment

Ik kan mij voorstellen dat de 1d-gebruiker er ook maar 7 wil, maar dat valt niet in te perken. Hij moet het erbij nemen als hij voor die verbeterde iso's gaat nadat zijn 5d is kapotgerammeld.
            Je kunt toch zelf instellen aan welke framerate de camera moet werken ?

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Je kunt toch zelf instellen aan welke framerate de camera moet werken ?

grts
              Sieg
              Aan de hand van de gekozen Sraws, misschien. De suggestie is in ieder geval dat je de mogelijkheden benut.

Comment

Bij de 1D MIII kan je instellen hoeveel foto's per seconde je neemt in H resp L modus !!!

Zo kan je het instellen op bv 3 foto's per seconde ipv 10 (wat ik ook doe bij concerten) !

Allez, bij mijn toestel toch :-).
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Bij de 1D MIII kan je instellen hoeveel foto's per seconde je neemt in H resp L modus !!!

Zo kan je het instellen op bv 3 foto's per seconde ipv 10 (wat ik ook doe bij concerten) !

Allez, bij mijn toestel toch :-).
                  Ok, maar dan laat ie waarschijlijk ook langere bursts toe, ook afhankelijk van je kaart. Bij de specs van de nieuwe stond dat ie op jpg er zelfs 14 schiet, maar niet hoe lang hij dat volhoudt. Die files zijn kleiner dan die van de 5d2, dus het gevaar bestaat dat ze de 1dx laten ratelen als bezeten.

Comment

Daar is t dan ook voor gemaakt he.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

, dus het gevaar bestaat dat ze de 1dx laten ratelen als bezeten.
                      wat is daar gevaarlijk aan?
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        wat is daar gevaarlijk aan?
                        Dat er dan sneller veel kliks op de teller komen. Het aantal jaren zou geen criterium zijn, maar het gebruik wel. We hopen echter dat `t dan daar ook voor gemaak is, he,... dat ie een veel betere shutter durability rating gaat krijgen, dus. Het zou me verwonderen. Ik heb nog niks gelezen over dat revolutionair nieuw, minder snel verslijtend systeem.
                        Volgens Canon staat die rating voor de 7D en de 5DmkII op 150 000 shots. Aan 14 per seconde worden dat iets meer dan 10 000 seconden,... of een paar uren levensverwachting.
                        Last edited by Poza; 7 november 2011, 10:13.

Comment

Dat er dan sneller veel kliks op de teller komen. Het aantal jaren zou geen criterium zijn, maar het gebruik wel. We hopen echter dat `t dan daar ook voor gemaak is, he,... dat ie een veel betere shutter durability rating gaat krijgen, dus. Het zou me verwonderen. Ik heb nog niks gelezen over dat revolutionair nieuw, minder snel verslijtend systeem.
                          Volgens Canon staat die rating voor de 7D en de 5DmkII op 150 000 shots. Aan 14 per seconde worden dat iets meer dan 10 000 seconden,... of een paar uren levensverwachting.
                          Die gegevens zijn toch bekend:

Canon EOS Rebel T1i / 500D 100,000
                          Canon EOS Rebel XSi / 450D 100,000
                          Canon EOS Rebel XS / 1000D 100,000
                          Canon EOS Rebel XTi / 400D 50,000
                          Canon EOS Rebel XT / 350D 50,000
                          Canon EOS 60D 100,000
                          Canon EOS 50D 100,000
                          Canon EOS 40D 100,000
                          Canon EOS 30D 100,000
                          Canon EOS 20D 50,000
                          Canon EOS 7D 150,000
                          Canon EOS 5D Mark II 150,000
                          Canon EOS 5D 100,000
                          Canon EOS 1D X 400,000
                          Canon EOS 1D Mark IV 300,000
                          Canon EOS 1D Mark III 300,000
                          Canon EOS 1D Mark II N 200,000
                          Canon EOS 1DS Mark III 300,000
                          Canon EOS 1DS Mark II 200,000
                          En da's een life expectancy.... voor wat het waard is: er worden gegevens bijgehouden over echte prestaties (waarbij de data wellicht vertekend worden door de meer waarschijnlijke input op het moment dat de sluiter het opgeeft ipv bij een werkende sluiter natuurlijk):

Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

OK, voor wat het waard is. Ik vind toch dat het vrij lang heeft geduurd voor ze in deze draad opdoken.
                            Bedankt, maar in't vervolg een beetje sneller, ajb.
                            Ondertussen heeft een ietwat fotograaf al drie reportages per dag gemaakt.

Comment

Als je er je geld mee verdient zou ik denken dat je een back-up hebt??

EDIT: hele tread gelezen en gezien dat je géén backup hebt... Zorg eerst dat je die hebt, eventueel ook weer tweedehands, en spaar dan verder voor een vervanger voor je 5D die het mss nog 2 of 3 jaar houdt, maar mss ook maar 1 maand...

Pro's zonder backup toestel....mhm daar komt m'n haar van recht ;-)

On topic: ook ik weet het niet, dus daar kan ik je niet mee helpen. mijn tellertje tikt gestaag verder :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Whispers Bekijk bericht
                              Dat is waar, maar ik dacht niet dat het relevant was voor mijn vraag. Dusja, ik hoop dat mijn camera nog blijft werken maar ik verdien er mijn geld mee, en het is moeilijk om met materiaal te werken waar je geen 100% meer op kan vertrouwen. Want voor hetzelfde geld stopt hij helemaal met werken middenin een reportage en ik heb geen backup body...
                              Last edited by LittleLeentje; 9 november 2011, 10:33.
                              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                Me too.
                                grt,bouk.

spelling... don't we all love it?
                                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Working...
                                X