Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang doen jullie met een camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoelang doen jullie met een camera?

    Oorspronkelijk geplaatst door Whispers Bekijk bericht
    Wat was er gebeurd met de F90?

    Ik werk analoog met een Canon A1, maar ook 2e hands gekocht dus geen idee hoe lang en hoeveel die al gebruikt werd. Verder heb ik nog een EOS 1000F van mijn vader die ondertussen zo'n 20jaar is, regelmatig gebruikt werd (tot ik mijn A1 had).. Die is denkik zelf nog helemaal ok.
    goeie vraag, ineens wou het instelling knopje nimeer draaien, wou geen instellingen meer aannemen en herkende de F van de lenzen niet meer... dus terug met de F70 bezig... Ik mis soms wel de F90 zijn scherptediepteknopje...

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #17
      Re: Hoelang doen jullie met een camera?

      Mijn eerste DSLR, een Canon 20D kocht ik eind 2004, en die gaat nog steeds perfect.
      Ben geen prof maar maakte ermee toch enkele tienduizenden kliks.
      Onderhoud en zorgvuldig gebruik (voorzichtigheid) zullen ook wel rol spelen zeker.
      Maar ja,,, een mens geilt op al dat nieuws hé en dan koop je wel eens iets.
      Mijn volgende geplande aankoop wordt een Canon 5D M2, denk ik;
      Mijn 20D gaat dan mee als backup, (of met tele zodat ik geen lens hoef te wisselen in moeilijke omstandigheden (stof enzo)
      ik kan hem (20D) gewoon niet thuislaten
      Ray
      Canon EOS 5D MIV
      https://www.flickr.com/photos/valloray/

      Comment


      • #18
        Re: Hoelang doen jullie met een camera?

        ik gebruik een 6 jaar oude D200 die ik tweedehands heb gekocht. +50.000 kliks op de teller en ik zie geen enkele reden om hem te vervangen.

        maar kijk hier eens naar. geplande slijtage.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: Hoelang doen jullie met een camera?

          Wel ik hoop dat mijn D90 nog jaaaaaaaaaaaren meegaat

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #20
            Re: Hoelang doen jullie met een camera?

            Geen flauw idee hoelang mijn 5dmkII en EOS-3 zullen meegaan.. ik zit er eigenlijk ook niet zo heel erg mee bezig..ze werken beiden prima en voor mij is dat het belangrijkste..
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #21
              Re: Hoelang doen jullie met een camera?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              foei......en je verdiend je geld ermee..!
              grt,bouk.
              Je verdiend???? Met een d????
              Ik dacht dat dit hier de 3e persoonstijd was, dus stam + t.
              Vervang het werkwoord verdienen hier eens door het werkwoord lopen : dan schrijf je toch ook niet je "loopd",
              Last edited by Tollerke; 5 november 2011, 11:59.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #22
                Re: Hoelang doen jullie met een camera?

                Oorspronkelijk geplaatst door Whispers Bekijk bericht
                en het is moeilijk om met materiaal te werken waar je geen 100% meer op kan vertrouwen. Want voor hetzelfde geld stopt hij helemaal met werken middenin een reportage en ik heb geen backup body...
                Wat is het probleem met een backup body, kost de kop toch niet?

                Comment


                • #23
                  Re: Hoelang doen jullie met een camera?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                  Je verdiend???? Met een d????
                  Ik dacht dat dit hier de 3e persoonstijd was, dus stam + t.
                  Vervangen het werkwoord verdienen hier eens door het werkwoord lopen : dan schrijf je toch ook niet je "loopd",
                  Zelfs de allersimpelste regeltjes (stam+t) worden niet meer gekend.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoelang doen jullie met een camera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Voor zo ver ik het kan volgen, is u 5D nog prima in orde, maar vreest u alleen maar dat
                    hij de geest zal geven.

                    KNIP
                    Allemaal flauwekul natuurlijk maar in het beste geval nieuwe bevrediging en plezier,
                    zo menselijk als je eigen gesnurk....
                    Het enige houtsnijdfnde antwoord op de vraag van de TS....

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoelang doen jullie met een camera?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      Zelfs de allersimpelste regeltjes (stam+t) worden niet meer gekend.
                      verdienen: alle werkwoordsvormen. Op mijnwoordenboek kun je eenvoudig Werkwoorden vervoegen in het Nederlands, Frans, Duits, Engels en Spaans.

                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoelang doen jullie met een camera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                        Vervangen het werkwoord verdienen hier eens door het werkwoord lopen : dan schrijf je toch ook niet je "loopd",
                        Pardon, maar dat Nederlands versta ik nog slechter dan een dt fout.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoelang doen jullie met een camera?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Whispers Bekijk bericht
                          Ik ben eens benieuwd!
                          Ik ook.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoelang doen jullie met een camera?

                            On topic : de industrie probeert ons natuurlijk producten aan te smeren door ons te doen geloven dat we ze echt nodig hebben, dat we niet mee zijn zonder, en dat ze veel beter zijn dan de voorgangers.

                            Ik betwijfel of je met een Canon 550 betere foto's maakt dan met een 500 ...
                            t Is uiteindelijk niet het toestel dat de foto's maakt, maar het manneke. En je kan beter je geld aan goeie lenzen spenderen.

                            Een toestel van een hobbyist wordt eerder vervangen door zijn opvolger om 'mee' te zijn, dan dat het 'oude' versleten is.

                            Tegenwoordig ben je niet in zonder Iphone, Smartphone of Ipad, maar heb je dat echt nodig ? En hoe deden ze het vroeger dan ?
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoelang doen jullie met een camera?

                              M'n EOS 20D is ondertussen bijna 7 jaar, werkt nog steeds naar behoren en voldoet nog altijd aan mijn wensen.

                              Soms is een groter LCD schermpje of/en grotere zoeker wenselijk, maar de 8MP heb ik bv. nog nooit als een beperking gezien (mijn prints beperken zich tot jaarlijks fotoboek, A3 formaat en laat slechts zelden 50x70 posters maken, die er trouwens ook nog best goed uitzien) en is niet voldoende om daarvoor een nieuw toestel aan te schaffen.
                              Heb intussen wel geld gegeven aan goede lenzen, flitsers, etc. --> veel belangrijker dan nieuw fancy toestel.

                              Met mijn Canon A-1 heb ik trouwens meer dan 20 jaar gedaan en werkt nog steeds (al staat hij nu in vitrinekast)
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoelang doen jullie met een camera?

                                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                                Pardon, maar dat Nederlands versta ik nog slechter dan een dt fout.
                                Sorry, schrijffoutje, moest vervang zijn ipv vervangen? Het is nu aangepast.

                                Bouk, interessante en zeer correcte link die je geeft.
                                Fotografie is leren kijken.
                                http://johanluyckx.weebly.com

                                Comment

                                Working...
                                X