Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

    Blijkbaar op dit forum veel 300D'ers (ik las onlangs de term 'silver shooters')

    Ultra II cards zijn sneller, maar is dit echt nodig ?

    Ik gebruik nu op de 300D een oud Sandisk 64Mb kaartje en vind het snel genoeg. Of gaat die snelheid achteruit bij een grotere capaciteit ?

    Zou een grotere CF kaart kopen :
    -een 512 Mb Sandisk Ultra II
    -of een 1GB Gewone sandisk

    (enne, ik heb geen zin om bij pin te kopen)
    BD0251BE
    Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

  • #2
    ultra II is niet echt nodig bij de 300D, de 300D schrijft toch niet zo snel weg, er zal wel verschil zijn tussen een ultra II kaart en een gewone maar niet overdreven.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Heb in de afgelopen dagen toevallig een bespreking van de combinatie 300D met CF-kaartjes gelezen. Ik vind ze via de search-functie niet meer terug, maar het zou ook kunnen dat ik ze toevallig heb aangeklikt via een andere link.

      Ik meen mij te herinneren dat het prestatie- (tijds-)verschil tussen de twee types CD bij dit toestel erg klein was.
      Iemand een idee? (ik zoek ondertussen verder...)
      Is this the real life? Is this just fantasy?
      Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

      Comment


      • #4
        Het kan ook helpen bij het overzetten van de foto's naar de PC. Het prijsverschil is ook zo groot niet meer...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Veel verschil in schrijfsnelheid tussen de twee merk ik niet op, misschien ga je het verschil voelen als je veel in burst mode werkt, maar gewoon door de foto's scrollen gaat merkelijk sneller met mijn Transcend 45x dan met mijn "gewone" Kingston.
          Mark (300D)

          Comment


          • #6
            Scandisk Ultra II 256Mb voor 69 euro (promotie) bij top-foto.

            Comment


            • #7
              Re: Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

              Is relatief duur voor een 256Mb, ik betaalde 124 Euro voor een CF Ultra II 1 GB......


              _______________________________________________
              Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
              2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

              Comment


              • #8
                Re: Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
                Is relatief duur voor een 256Mb, ik betaalde 124 Euro voor een CF Ultra II 1 GB......


                _______________________________________________
                Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
                124 euro ??? Voor 80 euro zijn die al te koop bij Powerspeicher :

                Comment


                • #9
                  Re: Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

                  Kijk even bij volgende link: http://www.robgalbraith.com/bins/mul...?cid=6007-6425
                  en je hebt mogelijk meer duidelijkheid.
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                    124 euro ??? Voor 80 euro zijn die al te koop bij Powerspeicher :
                    http://www.powerspeicher.de/product_...3949f55ce99185

                    Zonder verzendingskosten, en net zoals bij de nederlandse webshop geven ze on-site het tarief voor duitsland, en als je mailt dan komt er plots 15 euro (of meer) aan kosten bij, ik hou het dan liever simpel en koop ze hier.
                    En wat meer is de prijs van die dingen schommelt voortdurend, zodat ze soms 2 weken na aankoop alweer in prijs gedaald zijn.

                    (En het was hier voornamelijk bedoeld om het grote (prijs) verschil aan te tonen tussen een 256 kaart en een 1 GB kaart)

                    ____________________________________________
                    Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB
                    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

                      ik werk in mijn 300D met kaartjes van van 'den aldi' zaten nog bij een Medion-compactje van vroeger.
                      Die kaartjes doen dat heel goed vind ik. Sneller heb ik persoonlijk niet echt nodig...
                      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

                        In mijn 300D merkte ik geen verschil tussen Sandisk Ultra II en een "merkloos" kaartje. Dus zal het niet veel uitmaken of je een duur kaartje of het goedkoopste neemt. Maar als je in de nabije toekomst wil upgraden naar een recenter toestel, dan kan je toch beter een sneller kaartje kopen .
                        Ik heb dat kaartje bij mijn 300D gegeven toen ik die verkocht, en ondertussen gebruik ik alleen maar Ultra II kaartjes in mijn 20D (3x 512MB + 1x 2GB).

                        (Of de topicstarter er nog iets aan heeft, daar twijfel ik toch aan, want dit topic is op 25 februari opgestart .)
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
                          Zonder verzendingskosten, en net zoals bij de nederlandse webshop geven ze on-site het tarief voor duitsland, en als je mailt dan komt er plots 15 euro (of meer) aan kosten bij, ik hou het dan liever simpel en koop ze hier.
                          En wat meer is de prijs van die dingen schommelt voortdurend, zodat ze soms 2 weken na aankoop alweer in prijs gedaald zijn.
                          Dat is pertinent onwaar. Ik heb hier een faktuur dd 03/02/2005 van Powerspeicher voor me liggen betreffende de aanschaf van twee dergelijke kaartjes voor de totaalprijs van 174,87 euro - verzending inbegrepen. Dus toen heb ik 87 euro per kaartje betaald
                          De prijs durft nogal eens schommelen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                            Dat is pertinent onwaar. Ik heb hier een faktuur dd 03/02/2005 van Powerspeicher voor me liggen betreffende de aanschaf van twee dergelijke kaartjes voor de totaalprijs van 174,87 euro - verzending inbegrepen. Dus toen heb ik 87 euro per kaartje betaald
                            De prijs durft nogal eens schommelen.
                            Pertinent onwaar zeg je, maar je betaalde dus toch nog 14 (80 Euro per kaart + 7Euro(maal 2) erbij aan verzending (7 per kaart dan nog!!! vind ik op zijn eigen ook al straf, want zo'n kaart dat ze nu 1 of 2 verzenden, zoveel zal da nu ook nie schelen in gewicht, dus waarom 2 maal verzendingdkosten aanrekenen voor éénzelfde sturen, 'k vind dat ze hier eigenlijk een beetje profiteren)

                            Ik zat er dus niet veraf met die 15 Euro, en trouwens, één van de redenen dat duitsland en nederland al goedkoper zijn is het BTW tarief dat 19 bedraagt ipv 21 hier.(in luxemburg zelfs 15 procent) (gegevens gevonden op een site, maar weet nie meer welke)

                            _______________________________________________
                            Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
                            Last edited by Henk_01; 29 april 2005, 21:07.
                            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sandisk Ultra II echt nodig voor 300D

                              Ik merk wel degelijk een verschil tussen een gewone Sandisk CF-kaart en een Ultra II. Zodanig dat ik zoveel mogelijk werk met de Ultra II en de andere als reserve houd. Niet dat het een verschil is van dag en nacht, maar persoonlijk zou ik toch gaan voor de snellere kaart.
                              Canon 70D
                              En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

                              Comment

                              Working...
                              X