Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    Bwa.... de 5DII is ook slecht qua AF zogezegd, dus zeker geen Tc op te plaatsen. Nu, ik gebruik die al eens met een 70-200 2.8 IS II icm de 2.O II extender. Gaat goed genoeg om rietzangers tussen het riet scherp te krijgen. En die werkt zogezegd op 8.0 ook niet meer. Heb eens een stack met 2.0 en 1.4 gezet, dus in totaal 8.0, en de AF deed het nog. Niks contactjes afplakken nodig (ook nog een optie in sommige gevallen).
    Zal dus nog allemaal te bezien zijn wat dat IRL doet.
    Met mijn 5D2 gaat dit idd ook, soms , alleen in goede lichtomstandigheden en op het middelste AF punt ( de buitenste zijn niet echt betrouwbaar zoiezo ) , wanneer die wat minder zijn is die AF allesbehalve accuraat of werkt zelfs niet meer... Althans dat zijn mijn ervaringen in combinatie met een 500F4L IS lens samen met extenders... Met mijn 1D3 heb ik dan wel weer een perfect werkende AF met de 500+2x ext bij F8, ik heb zelfs ooit testjes gedaan met een 2x en een 1.4x achter elkaar en de AF bleef het ook doen maar niet echt vlot en accuraat meer... Niet dat ik intresse heb in een 1DX maar dat ze dit laten vallen is toch wel jammer eigenlijk, waarschijnlijk niet of moeilijk meer te combineren met hun nieuwe 61 punts AF systeem...
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Ok, nu is het duidelijk. Het ligt in de lijn van wat ik dacht. Maar zeker zijn is beter dan vermoeden, hé...
      In live view zie je ook dat je scherm oplicht als je scherpstelt met een gesloten diafragma. Dat is omdat het diafragma dan opent.
      Door bijvoorbeeld de belichtingscompensatie tijdelijk wat omhoog te zetten kan je in donkere delen soms beter het punt zoeken waarop je wil scherpstellen. In de sluitertijd- of diafragmavoorkeuze doe je dat normaal met het grote wiel. Als hij dan op de maximale opening stuit gaat ie de iso's verhogen.
      Niet vergeten terug te draaien als je dat punt toch donker wilt hebben.

      Comment


      • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

        話題の機種リンク集,キヤノンEOS-1D X,一眼レフカメラ,キヤノン(Canon),カメラ,キヤノン,Canon


        voorbeeldfoto's van de 1D x op 12800 iso, 51k iso en 102k iso. Spijtig genoeg niet full format
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Ok, nu is het duidelijk. Het ligt in de lijn van wat ik dacht. Maar zeker zijn is beter dan vermoeden, hé...
          Gewoon kijken als je diafragma een andere waarde geeft, had je twijfel ook al opgelost.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            http://dc.watch.impress.co.jp/docs/n...20_484856.html

            voorbeeldfoto's van de 1D x op 12800 iso, 51k iso en 102k iso. Spijtig genoeg niet full format
            Ik hecht heel weinig geloofwaardigheid aan zulke kleine voorbeeldfoto's ....wanneer je de foto's download en de exif bekijkt krijg je al heel andere informatie dan de waardes opgegeven. Bij bestand 003 (derde foto springende guitarist) staat er bv te lezen onder model Canon Eos....niet 1DX...bij isowaarde staat 65500 ipv 102400.

            Ik kan je een voorbeeldfoto van 3000x2000pix laten zien gemaakt met een 5DmkII op iso 25600 waar de noisewaarde gelijk is aan een foto gemaakt op iso 100. Ik wil maar besluiten de websites die nu al testfoto's van de nieuwe body online zetten zitten in de zak van Canon. Men zal geen nieuwe body om te testen geven aan personen waar men niet 100% zeker weet dat ze vertellen wat Canon wil....tot begin 2012 zal dit zo zijn.
            De werkelijke kwaliteit van de 1Dx bestanden zal je pas kunnen beoordelen wanneer er genoeg mensen( die er voor het overige geen belang bij hebben) zijn die deze camera hebben en de foto's online zetten.
            Last edited by RUPSELKOPKE; 22 oktober 2011, 12:54.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

              Mooi ding maar 10.000€ is voor een amateur toch wat veel... Met zo'n toestel moet je zeker ook de beste lenzen nemen dus voor enkelingen geschikt of beroeps die voldoende inkomen hebben om dit te mogen aftrekken van hun inkomsten.
              mvg Guido
              Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

              Comment


              • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                Ik ken vorkliftchauffeurs of ambtenaren met lenzen van 5000 tot 10000 euro ... De lenzen zijn belangrijker dan de body.

                Uiteindelijk is t een kwestie van prioriteiten.

                Als je geld teveel hebt en je vrouw is akkoord, waarom niet ...

                Ik zou zelf niet meer als 2500 a 3000 euro aan een body geven.

                (zit te azen op een 2e hands 1D MIV)
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                  Op een site die doet denken aan Canon fansite werden de vernieuwingen wat afgebroken en gebanaliseerd. Hoe kan je dat nu doen als er al over verschillende generaties 1D en over 5D, 60D, 7D... AF gezeurd wordt. Nu krijg je een AF met afzonderlijke processing power, 100K RGB sensor, die net als bij Nikon ook spotmeting van AF en exposure koppelt (of ook niet),... Als dit werkt, is dit echt wel een stevige stap, alleen al daarvoor. Daar nog de high ISO bij en in camera correcties...

                  MAAR: ergens binnen niet zo lang wordt er ergens een "5DIII" verwacht... (tenzij ze een 9D crop of een 6D of zo uitbrengen). Die mag zogezegd niet straffer zijn dan de 1D. Dus denk ik aan een body die niet weathersealed is als de 1D reeks, die mss. wel 24MP heeft en 'slechts' 8fps haalt, met een nieuwe AF (bij voorkeur de 61, maar met 51 zou ik ook blij zijn). En dat dan voor een wat lagere prijs.

                  En dan heb je nog Nikon en wat die uitbrengen tegen welke prijs... het is allemaal nog wat vroeg om al te oordelen denk ik. Wat mij betreft is het alleen zeker dat de 1Dx een grote stap vooruit is en geen kleien upgrade.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • Ik denk dat het sowieso moeilijk oordelen is over functies en prestaties van een toestel waarvan je enkel de prijs kent (bij benadering) en nog nooit een foto mee genomen hebt.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Ik denk dat het sowieso moeilijk oordelen is over functies en prestaties van een toestel waarvan je enkel de prijs kent (bij benadering) en nog nooit een foto mee genomen hebt.
                      Klopt, maar die AF die na zo lang wachten er eindelijk komt in een stevige versie, daar mag je toch iets van verwachten. Zou een slechte zet zijn van Canon indien dat geen schot in de roos is. Ze weten zelf ook wel dat ze zich dat niet kunnen permitteren. dat is wat mij betreft dus gewoon wachten op bevestiging. De rest, zoals 12fps, is een feit. Laat staan dat je in een test 11,3fps meet, so what? De high ISO zal ook beter zijn, blijft alleen de vraag hoeveel beter. Grootste vraag is niet over de functies en kwaliteiten van dit toestel maar eerder over de "fallout" naar de 'lagere' reeksen.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                        Eindelijk durven ze uit die MP-race stappen. Dit lijkt me de perfecte body (tot ze met iets nieuws komen opdagen). Helaas is het prijskaartje niet aan mij besteed. Misschien toch nog eens met euromillions meespelen.

                        Dromen mag, ik hou het voorlopig bij mijn 5D en realistischer, misschien eens sparen om over te schakelen naar een 5D II of III.
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

                        Comment


                        • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                          Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                          Eindelijk durven ze uit die MP-race stappen.
                          Tja, als bekende fotografen beweren dat je 500 mega moet hebben om de kwaliteit van een 4x5"-film te evenaren,... dan is die race nog niet begonnen.
                          Ik heb ook al lenzen gezien met een opening van meer dan 10 meter. Dat is allicht niet omdat een kleinere lens meer optisch detail geeft.

                          Comment


                          • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                            Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                            Tja, als bekende fotografen beweren dat je 500 mega moet hebben om de kwaliteit van een 4x5"-film te evenaren,... dan is die race nog niet begonnen.
                            Een 4x5 Velvia zou zo'n 320MP vertegenwoordigen. Dat op een 35mm sensor proppen is totaal zinloos. Enkel een 4x5 sensor met voldoende pixels zou 4x5 film kunnen evenaren.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              Een 4x5 Velvia zou zo'n 320MP vertegenwoordigen.
                              320 MP is wel beetje veel.. In 2006 volstond 39MP om het te evenaren:



                              De huidige en recente IQ180 digital back met 80MP steekt ondertussen zelfs 8x10 voorbij.

                              Comment


                              • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                                sorry, OT ;-)

                                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                320 MP is wel beetje veel.. In 2006 volstond 39MP om het te evenaren:



                                De huidige en recente IQ180 digital back met 80MP steekt ondertussen zelfs 8x10 voorbij.

                                http://www.markuszuber.com/8by10.html
                                kan kloppen, maar die heeft nog altijd niet de verstelmogelijkheden van een technische camera.

                                Er valt ook wat te zeggen over het verschil in lenzen die bij deze test gebruikt werden.

                                Voor de 8x10, die Schneider Apo-Symmar, is dat een S, N of een niks-versie? Mijn S-versie is duidelijk "beter" dan de letterloze.

                                Weet ook dat de lenzen die speciaal voor digitaal middenformaat ontwikkeld worden (zoals bv. die nieuwe SK's voor PhaseOne), aan heel andere kwaliteits-eisen moeten voldoen dan de "ouwe" 8x10" lenzen, waarvan voornamelijk (lees goed, ik zeg niet uitsluitend) een contactafdruk het resultaat moest zijn en niet een vergroting.

                                De Rodenstock Apo Ronar-serie is dan weer een reeks lenzen die eigenlijk gemaakt werden voor het reproduceren van flat-art, maar ze werden mettertijd misbruikt als goedkope alternatieven op LF & ULF. Slechts een minderheid van de exemplaren werd aangepast voor fotografie.

                                Iedereen die ooit met film gewerkt heeft op een zeker niveau van techniciteit, weet ook dat emulsies een organisch gegeven zijn en je al ver moet gaan zoeken eer je een entiteit vindt die lijkt op het perfect vierkant afgelijnde ding dat je op een bepaald moment kan zien en dat ze een "pixel" noemen.

                                Vergelijken is nooit 100% eerlijk en zeker in dit geval niet.
                                Maar ik volg je wel: De IQ180 is een béést dat een heel ander werkcomfort biedt dan een 8x10", misschien in sommige gevallen ook "beter" te noemen.

                                G
                                Last edited by geertvandenbroeck; 24 oktober 2011, 13:40. Reden: typo's
                                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                                Comment

                                Working...
                                X