Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Daar komt de sale-tax nog bij en die wordt nooit vermeld bij de prijs, niet zo hoog als de BTW maar toch......en er zijn streken zonder die belasting.
    Noem er mij eens één (in de US); tenzij je in een andere VS-staat bestelt dan je laat alluderen én je daar een (vriend met) een vast adres hebt
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

      Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
      Noem er mij eens één (in de US); tenzij je in een andere VS-staat bestelt dan je laat alluderen én je daar een (vriend met) een vast adres hebt


      De discussie is wel wat Amerikanen betalen tegenover ons, de sales tax is er natuurlijk niet als je internationaal laat versturen (maar dan krijg je genoeg andere taksen op je dak aan deze kant van de plas)

      Comment


      • nieuwe canon 1DX

        hallo, de vervanging van zowel de 1Dix als de 1DS is bekend en wat een teleurstelling is het voor mij , aangezien de camera geen crop sensor meer heeft, iets wat natuurfotografen toch iets meer verlangen dan een full frame .
        Is dit het einde van een pro camera met crop sensor of zal canon toch nog met een verrassing komen , ik hoop het.

        Comment


        • Re: nieuwe canon 1DX

          Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor jou, en voor veel andere fotografen die graag sterke tele's gebruiken, een grote teleurstelling is.

          Ik acht de kans heel klein dat Canon uitkomt met een nieuwe APS-C H camera.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • Re: nieuwe canon 1DX

            mss verder gaan in het topic dat er al over bestaat?
            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

            Comment


            • Re: nieuwe canon 1DX

              Dan maar hopen dat de 7D mark II zo geweldig is dat je de 1D vergeet....
              maar dat is net zo'n ijle hoop als hopen op een nieuwe 1,3x crop camera denk ik.

              misschien tijd voor een stevige natuurfotografen lobby
              Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
              Canon powershot s120

              Comment


              • Re: nieuwe canon 1DX

                Ergens een planning gezien van Canon en daaruit bleek dat de 1,3 sensor zou verdwijnen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                  [Mod-LesC]Nieuw draadje van tav samengevoegd met de grote 1Dx topic van Stapperke.[/Mod]
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • Re: nieuwe canon 1DX

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ergens een planning gezien van Canon en daaruit bleek dat de 1,3 sensor zou verdwijnen.
                    dan maar hopen dat ze de 7D upgraden (1,6 sensor) om de 1D te vervangen.

                    Comment


                    • Re: nieuwe canon 1DX

                      Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                      dan maar hopen dat ze de 7D upgraden (1,6 sensor) om de 1D te vervangen.
                      Voor mijn part mag de 7D (die ikzelf heb) gerust een 1.6 cropcamera blijven.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • Re: nieuwe canon 1DX

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Voor mijn part mag de 7D (die ikzelf heb) gerust een 1.6 cropcamera blijven.
                        van mij mag (moet) die cropfactor zeker blijven, maar ik zou de megapixels een beetje laten zakken (zoals bij de nieuwe 1Dx) en op het gebied van ruis is er ook een beetje werk aan de huidige 7D vind ik en misschien batterijgrip inbouwen .

                        Comment


                        • Re: nieuwe canon 1DX

                          Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                          van mij mag (moet) die cropfactor zeker blijven, maar ik zou de megapixels een beetje laten zakken (zoals bij de nieuwe 1Dx) en op het gebied van ruis is er ook een beetje werk aan de huidige 7D vind ik en misschien batterijgrip inbouwen .
                          Tja... dan heb je bijna een 1D-V hé, en da's nu net wat er niet meer komt. Bovendien zit iedereen op het crop-spoor (1DIV en 7D) etrwijl er ook nog de 5DII is...
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                            Ik snap dit niet. Als je de keuze hebt om niet te croppen, dan is dat toch een extra, dat je daarom niet per se hoeft te gebruiken, indien je niet zo groot print.
                            Heeft een crop van een ff misschien minder pixels dan een rechtstreeks on camera gecropte foto?

                            Comment


                            • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                              Nu krijg ik toch ook de indruk dat er hier zijn die hopen dat de volgende 7D een soort 1D Mk V zou worden, maar waarschijnlijk dan tegen een prijs die in de lijn van de huidige 7D ligt... Dromen mag, maar in sprookjes geloven laat ik liever aan kindjes over.
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment


                              • Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

                                Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                                Ik snap dit niet. Als je de keuze hebt om niet te croppen, dan is dat toch een extra, dat je daarom niet per se hoeft te gebruiken, indien je niet zo groot print.
                                Heeft een crop van een ff misschien minder pixels dan een rechtstreeks on camera gecropte foto?
                                Nope, nu ja, hangt van de pixeldichtheid af hé... was waarom de 1DIV voor mij niet zo'n winst zou opleveren: 16,1MP op een 1,3 cropcamera of een uitsnede van 16,1MP uit mijn 21 MP 5DII... komt op een winst van 1,12 en niet de 1,3 crop (pixel pitch van 5.7 vs 6,4 micrometer) indien je evenveel pixels wilt vastleggen. Wil je hetzelfde beeld vastleggen, dan ben je daar dus die factor 1,12 aan pixels kwijt.
                                Bij vergelijken met een 7D is de factor wel belangrijker: de crop van mijn FF beeld op 1,6X sensorformaat is 8MP groot. En da's wel een serieus verschil, al zijn de FF pixels dan veel groter.
                                Da's ook de reden om voor een cropcamera absoluut voor een 7D te kiezen en niet voor een 1DIV. Dus het verdwijnen van die APS-H stoort me absoluut niet. 7DII met vernieuwde sensor, of zelfs alleen al met digic5's en nieuwe AF is welkom.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X