@Rudy: waarom is de huidige niet voldoende....de 18-50 is op zich een prima lensje voor zijn geld, maar enorm soft wide open op 50mm en heeft op 18mm behoorlijk vervorming en dat zie je bij landschappen of op stedentrips echt wel ('t Belfort in Gent van het weekend geschoten en die loopt behoorlijk krom kan ik je zeggen). Ik ga ervanuit dat dit bij wat duurdere lenzen beter is.
Ik had wat geld gereserveerd voor een 28-135IS, maar ben tot de conclusie gekomen dat het budget beter tot zijn recht komt bij een groothoekzoom. En tja, wat is redelijk voor een gebruikte 17-40? Ik heb alleen bij Cheong (nieuw?) wat voorbij zien komen voor 690$ en dat zijn ook de prijzen in de US nieuw (BH, excl. verz.kosten en eventuele extra tax). Doe een voorstel zou ik zeggen (mag ook via mail), ik begrijp dat je er een beschikbaar hebt...
Ik begeef me nu een beetje in het diepe, aangezien ik me nog aan het orienteren ben en dus eigenlijk nog niet meteen wil kopen (maar een goed aanbod laat ik natuurlijk niet varen).
De Tokina 19-35 lijkt mij een aardig alternatief, totdat ik wat meer geld beschikbaar heb...iemand ervaring met deze lens? Is ie ook echt beter dan mijn Sigma 18-50
Mag ik trouwens eerlijk zijn?? ik zou zeer zeker eerst de 28-135 IS erbij kopen, en de 18-55 gebruiken voor wat ie is, knijp het diafragma wat dicht en de scherpte zal al veel beter zijn. Trouwens, de 17-40L geeft ook vertekening op 17mm (ALLE breedhoeklenzen hebben dit hoor) Je kan dmv panotools en photosjop al heel veel rechtzetten.
Comment