Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede middenweg tussen Sigma 18-50 en Canon 17-40L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

@Rudy: waarom is de huidige niet voldoende....de 18-50 is op zich een prima lensje voor zijn geld, maar enorm soft wide open op 50mm en heeft op 18mm behoorlijk vervorming en dat zie je bij landschappen of op stedentrips echt wel ('t Belfort in Gent van het weekend geschoten en die loopt behoorlijk krom kan ik je zeggen). Ik ga ervanuit dat dit bij wat duurdere lenzen beter is.
    Ik had wat geld gereserveerd voor een 28-135IS, maar ben tot de conclusie gekomen dat het budget beter tot zijn recht komt bij een groothoekzoom. En tja, wat is redelijk voor een gebruikte 17-40? Ik heb alleen bij Cheong (nieuw?) wat voorbij zien komen voor 690$ en dat zijn ook de prijzen in de US nieuw (BH, excl. verz.kosten en eventuele extra tax). Doe een voorstel zou ik zeggen (mag ook via mail), ik begrijp dat je er een beschikbaar hebt...
    Ik begeef me nu een beetje in het diepe, aangezien ik me nog aan het orienteren ben en dus eigenlijk nog niet meteen wil kopen (maar een goed aanbod laat ik natuurlijk niet varen).

De Tokina 19-35 lijkt mij een aardig alternatief, totdat ik wat meer geld beschikbaar heb...iemand ervaring met deze lens? Is ie ook echt beter dan mijn Sigma 18-50
    Ik zet er nu geen prijs op, maar als ik er een leuk bedrag voor krijg, verander ik misschien wel naar een 16-35 2.8L

Mag ik trouwens eerlijk zijn?? ik zou zeer zeker eerst de 28-135 IS erbij kopen, en de 18-55 gebruiken voor wat ie is, knijp het diafragma wat dicht en de scherpte zal al veel beter zijn. Trouwens, de 17-40L geeft ook vertekening op 17mm (ALLE breedhoeklenzen hebben dit hoor) Je kan dmv panotools en photosjop al heel veel rechtzetten.

Comment

Ik zal op safe spelen en een nieuwe 17-40/4L kopen voor 755€ bij www.photoandmore.de
      Het is een betrouwbare site waar ik eerder een EF 50/1.4 en een Speedlite 550EX heb gekocht zonder problemen.

Trouwens ze hebben een Canon Powershot A70 in aanbieding voor 238€
      Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

@Rudy&CooMa: ik denk dat ik wat te negatief over de Sigma 18-50 ben en wellicht te veel verlang van bijv. een 17-40L. Ik zal nog eens meer gaan testen en uitproberen met de Sigma alvorens nu te snel te handelen.

@Rudy: kan je ook tonvormige vertekening (kromme lijnen dus) verhelpen in PS of met Panotools? Ik ken wel de perspectiefcrop (en heb die ook regelmatig nodig ), maar dit....
        Iedereen hier is positief over de 28-135 en het zal ook best wel een prima lens zijn, maar ik kan heel slecht inschatten hoe vaak ik hem ga gebruiken (ivm veel landschap e.d. en benodigde groothoek), vandaar nu ook mijn twijfel...

@Blord: Dank voor de tip, kende de site nog niet. Een A70 heb ik niet nodig (of was dat bedoeld als vervanging voor mijn D60 met lenzen...heb ik wel een probleem minder qua keuze )
        www.lowspark.nl

Comment

Oei, ik dacht dat je de 300d kitlens had, maar als je de sigma hebt, liggen de kaarten anders natuurlijk. Mijns inziens is de Canon kitlens net iets beter, maar geen optie op een d60 body.
          Dan zou ik, indien je niet tevreden bent, toch series aan upgraden denken.
          Die vertekening, zelfs met de 15mm fish-eye, maak ik dmv panotools perfekt rechte fotos, je haalt er echt alles uit hoor, alleen wat experimenteren met de settings.

Comment

Mocht het je interesseren, ik heb een 16-30 te koop staan. De lens vertoont geen schrammetje. Zie topic: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=40026

Ik ben zeer tevreden over de Sigma 15-30 maar ben overgestapt op een lichtsterkere Canon.

Patrick

Comment

Thankz Sopa,

Weet nog niet helemaal wat ik ga doen en had zelf je topic al gezien... Ga je zo mailtje sturen...

Ga eerst eens even met Panotools aan het knutselen om die vervorming weg te toveren, dat zou al een heel pak schelen bij mijn huidige lens (en is de drang naar beter niet heel urgent).
              www.lowspark.nl

Comment

zelf gebruik de canon 10d en de 15 30 van sigma werkt perfect
                voor beeld http://www.kijkopvechtdal.nl/den%20ham/index.htm
                groet Jack
                ps de foto zijn niet be werkt 1 is licht gemaakt de dame met pijp

Comment

Is er veel verschil in kwaliteit tss de sigma 17 -35 en de sigma 15-30.
                  Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Originally posted by steward
                    Is er veel verschil in kwaliteit tss de sigma 17 -35 en de sigma 15-30.
                    De 15-30 is in principe stukken beter dan de oude 17-35. Deze week heb ik wel veelbelovende samples gezien van de nieuwe 17-35. De 17-35 heeft overigens wel een HSM; de 15-30 een (snelle) micromotor.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                    X