Ik ben nu een aantal weekjes aan het gebruikmaken van de Sigma 18-50DC instapgroothoekzoom op mijn D60 en ben er op zich best tevreden mee. Ik wilde las volgende stap een 28-135 IS aanschaffen, maar denk dat ik - gezien de noodzaak voor een goede echte groothoek op digitaal - beter eerst mijn geld kan investeren in een kwalitatief betere groothoekzoom (beter = scherper, minder vertekening in uiterste groothoekstand).
Nu is er wel wat te verkrijgen in die categorie, maar weet niet met welke lenzen ik nu echt progressie boek en welke ik beter links kan laten liggen. De Canon 17-40L lijkt ideaal voor mij, maar is nieuw nogal prijzig en gebruikt zo goed als niet te krijgen (voor een gebruikte prijs).
Ik ben op zoek geweest naar alternatieven en zou graag jullie mening willen of hier iets tussen zit dat een middenweg is tussen mijn huidige lens en bijv. de 17-40L. Of misschien zegt iedereen wel dat ik moet doorsparen voor de 17-40L, dat kan natuurlijk ook...
Merk | Type | Prijs (bij benadering)
Canon | 17-40L | 750 euro
Sigma | 17-35 2.8-4 EX | 450 euro
Tamron | 17-35 2.8-4 DI | 500 euro
Tamron | 19-35 3.5-4.5 | 250 euro
Tokina | 19-35 3.5-4.5 | 225 euro
Tokina | 20-35 2.8 | 525 euro
Wat is jullie mening, ervaring en advies??? Ik heb niet echt een vastgesteld budget(alhoewel ik >500 euro wel erg veel geld vind voor een lens op dit moment en dat bedrag ook niet zo maar op de plank heb liggen), maar wil gewoon een goede prijs/kwaliteit...
Gebruik: 90% landschap, natuur en stedenbezoek. Overig = familiekiekjes...
Alvast dank voor alle bijdragen,
Michael
Nu is er wel wat te verkrijgen in die categorie, maar weet niet met welke lenzen ik nu echt progressie boek en welke ik beter links kan laten liggen. De Canon 17-40L lijkt ideaal voor mij, maar is nieuw nogal prijzig en gebruikt zo goed als niet te krijgen (voor een gebruikte prijs).
Ik ben op zoek geweest naar alternatieven en zou graag jullie mening willen of hier iets tussen zit dat een middenweg is tussen mijn huidige lens en bijv. de 17-40L. Of misschien zegt iedereen wel dat ik moet doorsparen voor de 17-40L, dat kan natuurlijk ook...
Merk | Type | Prijs (bij benadering)
Canon | 17-40L | 750 euro
Sigma | 17-35 2.8-4 EX | 450 euro
Tamron | 17-35 2.8-4 DI | 500 euro
Tamron | 19-35 3.5-4.5 | 250 euro
Tokina | 19-35 3.5-4.5 | 225 euro
Tokina | 20-35 2.8 | 525 euro
Wat is jullie mening, ervaring en advies??? Ik heb niet echt een vastgesteld budget(alhoewel ik >500 euro wel erg veel geld vind voor een lens op dit moment en dat bedrag ook niet zo maar op de plank heb liggen), maar wil gewoon een goede prijs/kwaliteit...
Gebruik: 90% landschap, natuur en stedenbezoek. Overig = familiekiekjes...
Alvast dank voor alle bijdragen,
Michael
Comment