Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera? Canon-Fuji-Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke camera? Canon-Fuji-Nikon

Dit bericht komt van de vader van mijn vriendin:

Ik sta op het punt om een nieuw digitale camera te kopen,

Ik twijfel nog tussen een paar modellen:

Canon EOS 300D
    Fuji S3 Pro
    Nikon D70

Kunnen jullie mij enige raad geven over welk toestel ik het best kan kopen.

Ik zou het vooral gebruiken voor potret- en macrofotografie.

Welke lenzen zou ik ook het best er bij gebruiken?
    [Nikon D5100 & Nikon D70]
    [Yves en Liesbeths blog Resort]

Mijn raad: kies eerst de lenzen en dan de body.

Comment

Originally posted by Jaded
      Hoe boedoel je?

Comment

De belangrijkste vraag is of hij al Canon- of Nikon-lenzen heeft. Als dat niet zo is, dan heeft hij een luxeprobleem: hij moet kiezen tussen drie uitstekende camera's, hoewel ik in zijn plaats niet de 300D maar de 10D in het lijstje zou zetten.

De vraag naar de lenzen is volledig afhankelijk van het budget. In het algemeen kan je stellen dat de duurste lenzen ook de beste zijn hoewel een merk als Sigma in de lagere prijsklasse een fantastische prijs/kwaliteit-verhouding biedt.

Frank

Comment

Originally posted by Jaded
          Jaded heeft gelijk. Een goeie lens gaat jarenlang mee terwijl de body na een jaar of vijf waarschijnlijk vervangen zal worden wegens verouderd. Het gaat snel in fotoland.

Frank

Comment

Over de camera ga ik mij niet uitspreken.
            D70 en 300D zijn elkaar waard. Denk dat de S3 eerder tot de 10D-D100 klasse behoort.

Voor de lenzen : als je voor de canon gaat lijkt de 28-135IS icm met een Sigma Macro 105mm, of de Canon Macro 100 USM een mooie set.
            Met de 28-135 alleen al, kan je behoorlijke macro's fotograferen.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Budget voor de body is max. €1700

Budget voor lens(lenzen) is max. €500

Wat kan hij dan het best doen?

Comment

En een body voor 1200EUR ?
                Dan heb je 500EUR extra voor de lens(en)...
                Originally posted by Bizzeke
                Budget voor de body is max. €1700

Budget voor lens(lenzen) is max. €500

Wat kan hij dan het best doen?
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

met het genoemde budget zou ik kopen:

- Canon 10D
                  - Canon 50 f/1.4

Dan houd je nog geld over voor evt. een goede flitser (420ex) of een lens.

Comment

Originally posted by Dama
                    En een body voor 1200EUR ?
                    Dan heb je 500EUR extra voor de lens(en)...
                    [
                    Volledig mee akkoord, stel dat je een budget van 2200€ hebt, dan zou ik naar volgende kijken:

Nikon D70 Set mit Nikon 18-70mm AF-S G 1299€ (http://www.topfoto-online.de/)
                    Nikon AF50mm F1.8 D 139€ (http://www.topfoto-online.de/)
                    Sigma 70–200 F2.8 APO EX/ HSM 720€ (http://www.cornevaniperen.nl/)

Met verzending een pakketje van +-2200€...

Canon EOS 300D vind ik hier niet echt passen, 10D zou betere keuze zijn...
                    Fuji S3 Pro is nog niet veel van gekend, maar werkt ook met Nikon lenzen... Je budget zal dan zeker hoger oplopen dan de vooropgestelde 2200€ als je fatsoenlijke lenzen wilt.

Nikon D300 & een beetje glas...
                    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Persoonlijk zou ik minder geld uitgeven aan de body en meer aan de lenzen.

Ik zou 'zeker' gaan voor de Canon 100mm 2.8 macro. Een super lens waar je niet slecht mee kan varen.
                      Als portretlens heb je een grote keuze. Bijvoorbeeld de 24-70, 24-85, 28-105, 28-200, 28-135 en zovoort. Buiten dat kan je ook de primes overwegen. De 50mm 1.8 mkII is een goede keuze voor die prijsklasse.
                      Niet allemaal even denderend, maar ja.

De body zou ik zowiezo nieuw kopen (tenzij je een héél goede aanbieding krijgt), de lenzen kan je overwegen om tweedehands te nemen om de kosten te drukken.

Comment

Als de S3 in de lijn ligt van de S2, dan wordt het weer een topper.
                        Misschien een idee om dan te kijken naar een S2, zijn prijs zal dan wel wat lager komen te liggen.

Voor de rest vrees ik dat het gestelde budget wat te laag zal uitvallen... (ik dacht ook dat ik er ver mee ging lopen )
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by Mooooody
                          met het genoemde budget zou ik kopen:

- Canon 10D
                          - Canon 50 f/1.4

Dan houd je nog geld over voor evt. een goede flitser (420ex) of een lens.
                          Jij misschien, maar de vraag hier is voornamelijk voor portret- en macrofotografie......met een 50 mm en rekening gehouden met de cropfactor zit hij nog nog maar aan de onderste rand voor portretfotografie. En voor macro's zal hij toch wel wat anders nodig hebben denk ik.
                          Joengens toch, sorry dat ik tussen kom, maar naar Bizzeke toe : Kijk eerst eens goed wat je wil fotograferen en hierbij zijn de lenzen héél belangrijk.
                          Is een DSLR (digitale spiegelreflex camera = met verwisselbare lenzen) wel nodig ? Voor 1700 euro max.? Zou je dan niet beter een niet-DSLR kopen ? Waarmee je onmiddellijk méér mogelijkheden hebt ?

Comment

Heeft je schoonvader-to-be nog wat analoge spullen liggen (lenzen, flits etc.)? Dat kan de investering namelijk wat lichter maken...

De opmerking van Sonyke is hier trouwens zeker op zijn plaats.
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by CooMa
                              Heeft je schoonvader-to-be nog wat analoge spullen liggen (lenzen, flits etc.)? Dat kan de investering namelijk wat lichter maken...

De opmerking van Sonyke is hier trouwens zeker op zijn plaats.
                              Hij heeft me verteld dat em nog pentax stuff heeft liggen ..

is hij daar iet mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties en laat er nog maar komen , ik laat hem deze post 2 maal daags lezen

Comment

Working...
                              X