Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gooit sony de handdoek ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gooit sony de handdoek ?

In november/december zal je de A900 in uitverkoop zien staan, ze moeten nog wat stock kwijt. De nieuwe FF wordt een dSLT en wie dat niet ziet zitten, kan binnenkort nog een beest van een studiocamera kopen aan verminderde prijs.

Ben benieuwd waarmee ze op de proppen gaan komen.
    Gisteren heb ik de rumors van de Nikon D800 gelezen: 36Mp. Sony zal zéker niet minder doen maar ik hoop (een heel klein beetje) van wel :-)

Mijn A700's staan nu ergens te koop voor nostalgische fotografen die geen afscheid kunnen nemen van het geluid van een opklappende spiegel.

G
    Last edited by geertvandenbroeck; 4 oktober 2011, 08:27.
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Sony kennende zal het geen handdoek zijn, maar een natte dweil... voor de kwijl.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Ik heb al lang spijt dat ik die overstap niet meteen heb gedaan na mijn Minolta tijdperk ...
        Toch simpel dan: verkoop alles en zoek iets anders. Zou bij mij geen 6 jaar duren als ik er zo over dacht...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
          In november/december zal je de A900 in uitverkoop zien staan, ze moeten nog wat stock kwijt. Ben benieuwd waarmee ze op de proppen gaan komen.

Gisteren heb ik de rumors van de Nikon D800 gelezen: 36Mp. Sony zal zéker niet minder doen maar ik hoop (een heel klein beetje) van wel :-)
          Zou best kunnen dat ze meteen voor ruim genoeg voorraad voor heel 2012 gezorgd hebben hé. Wat voorraad houden kost minder dan een productielijn blokkeren voor een model.

Wat FF-sensor betreft: ik denk dat je je rustig mag verwachten aan eenzelfde pixeldichtheid als van de nieuwe a77-sensor. Gezien de goeie DxO score zie ik niet waarom ze er minder van zouden maken. Dus zal wel een pak meer dan 36Mp zijn...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Sony kennende zal het geen handdoek zijn, maar een natte dweil... voor de kwijl.
            Moesten we op facebook zitten dan zou ik dit leuk vinden

On topic: Ik was onlangs even in de Fnac, en loop dan altijd even langs de camera's... Omdat je ze daar kan vastnemen en ermee kan prutsen zonder dat er een verkoper in je nek hijgt
            Na eventjes te staan kwijlen bij de 5D markII (is een goede camera, ga ik niet ontkennen) ben ik richting sony gelopen om de a900 vast te nemen en de verglijking te gaan maken. (once sony, always sony... Overstappen is niks voor mij)
            En ik moet zeggen... Ik was teleurgesteld dat ik van sony alleen nog maar de a33,55.. modelletjes terugvond. Ze staan daar namelijk allemaal mooi opgesteld en je kan met sommige zelfs foto's nemen ! (toevallig overwegend bij nikon en vooral canon, maar dat zal wel aan mij liggen)
            Ik wou eens een a900 vastpakken en heb er bijgevolg naar gevraagd bij de verkoper... Kreeg als (vriendelijk) antwoord dat ze die niet en stock hebben en dat die ook nooit in stock is geweest.... Toen ik zei dat ik een full frame overwoog kreeg ik als antwoord dat er toch genoeg modellen staan van andere merken... Alsof iemand die er iets van kent van de eerste keer naar een full frame zou grijpen... Maar soit. Die discussie heb ik dan maar afgewimpeld.

Het ontbrak in die winkel me bij sony vooral aan grotere modellen (voor een instapmodel is mijn a200 groot naar mijn mening)... dan neem je qua formaat geen genoegen met een a35 of 55 of ... Gelukkig is daar nu blijkbaar met de a77 verandering in aan het komen, dus zodra die er tussen staat neem ik wel eens ergens in handen.

Ik heb er wel vertrouwen in dat sony niet zomaar de a900 stopzet zonder opvolger... tenslotte kan je als grote cameragigant niet zomaar stoppen met fullframe modellen aan te bieden... Anders "hoor je er gewoon niet bij" en dan gaat iedereen denken dat sony niet geschikt is als gebruik door professionelen.

Neenee, sony gaat harde uppercuts uitdelen met de nieuwe full frame Hou jullie maar vast NikCanonianen
            In de tussentijd zijn er meer dan genoeg a900 als je mij vraagt ...
            R0b!n
            PORTFOLIO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Ik zie het vooral in die zin dat ze bv. FF met translucent miror technologie gaan verkopen tegen een nooit eerder geziene prijs,maw misschien worden we er allemaal beter van.

Walter
              Dat is nu met de a700 al zo: kost officieel €1299, of ruim €200 minder dan de introductieprijs van de a700 of KM 7D.

Als ze hetzelfde doen met een a900, dan kunnen we een introductieprijs van minder dan €2000 verwachten.

Comment

Robin,

het feit dat ze in Fnac geen FF Sony hadden, is geen referentie.

Het ontbreken van het/een merk bij fotozaken, is eerder te wijten aan het inkoopbeleid (bv. verplichte minimale aankoop, extra voordelen van andere merken, ...) dan aan de kwaliteiten van een bepaald merk.

Ik ben zelf ook een tijdje inkoper geweest (niet in de fotografiebranche, maar buitensport) en daar was de concurrentiestrijd tussen merken bikkelhard.
                Zo kon je bijvoorbeeld geen klant worden zonder een minimale inkoop (soms vrij hoog), of wilden ze niet aan je verkopen als je al een concurrerend merk in huis had.
                De status van de winkel als bv. "premier dealer" oid is ook ego-strelend én levert voordelen als beter prijzen, mooie gratis displays...

G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Robin,

Het ontbreken van het/een merk bij fotozaken, is eerder te wijten aan het inkoopbeleid (bv. verplichte minimale aankoop, extra voordelen van andere merken, ...) dan aan de kwaliteiten van een bepaald merk.

Ik ben zelf ook een tijdje inkoper geweest (niet in de fotografiebranche, maar buitensport) en daar was de concurrentiestrijd tussen merken bikkelhard.
                  Zo kon je bijvoorbeeld geen klant worden zonder een minimale inkoop (soms vrij hoog), of wilden ze niet aan je verkopen als je al een concurrerend merk in huis had.
                  De status van de winkel als bv. "premier dealer" oid is ook ego-strelend én levert voordelen als beter prijzen, mooie gratis displays...

G
                  commerce he, zoals we allemaal zoveel zeggen

reden waarom er continu zoveel roulatie is in alle modellen ook
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Het laatste gerucht is dat er een FF A99 komt met 36MP sensor, dus SLT concept met vaste doorzichtige spiegel. Deze sensor komt ook in de nieuwe Nikon D800.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Finally we can start to talk about "serious" full-frame rumors coming from trusted sources. First, our Japanese friend and administrator of DigitalCameraInfo (Click here) got an interesting info about the upcoming Nikon D800. The rumor confirms what we told you back in June: Sony developed a new 36 Megapixel sensor that is going to be
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

Comment

ik vind dat Sony wel een eerlijke speler is, anders gebeurt het regelmatig dat je iets kocht en een paar maand later zie je iets nieuws in de rekken liggen en heb je zoiets van had ik maar een paar maand gewacht. Net zoals ik heb gewacht om de A77 te kopen ipv de A580. ik kon dit weekend bij Sonycenter Oostende de A77 uittesten en ook kijken of mijn Sigma 70-200 goed funcioneerde en alles was ok, nadeel is wel dat het om een toestel ging van de eerste serie dus zonder update en er enkele dingen(kleinigheden) niet perfect gingen. een tweede punt was dat ik geen sd kaartje mee had gezien ik dacht de A77 ook met cf zou werken en ik dus geen foto's mee naar huis kon nemen . het toestel ligt goed in de hand en is even groot als de A700. het is nu wachten op de levering hoewel ik gisteren las dat de levering uitgesteld is voor EU tot de upgrade 1.03 zodra ik hem heb stuur ik enkele foto's naar BD
                        Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                        https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                          voor de sony fanaten ...
                          Hoe dan ook, dit topic lijkt me meer iets voor wie heel graag die handdoek in de ring zou zien dan voor wie elke dag van zijn Sony-materiaal geniet
                          Last edited by K-2; 4 oktober 2011, 14:38.

Comment

Ik zag die titel toen het artikel nog maar net online stond, en dacht "degene die dat geschreven heeft wéét dat dit slechts speculatie is". Sony heeft het rond deze tijd vorig jaar nog laten blijken, bij monde van Paul Genge.

"Asked whether there would be no further development of the full-frame range, Paul said they intended to complete the A3/5/7 developments and would then turn their attention to new full frame, including an Alpha 900 replacement with features yet to be decided. He pointed to the new 500mm f/4 G SSM, shown in bare metal and with paint on, as evidence of their intentions. "

(Photoclubalpha.com)
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Robin,

G
                              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                              commerce he, zoals we allemaal zoveel zeggen

reden waarom er continu zoveel roulatie is in alle modellen ook
                              Ik vind het gewoon jammer dat er over het algemeen minder van sony terug te vinden is dan naar mijn mening zou moeten, ze kunnen het allemaal wel krijgen, maar dan ben je vet mee als potentiele koper die gewoon eens een kijkje komt nemen. (op gebied van dslr)

En ja ok, ik haal nu wel Fnac aan, en dat is misschien niet de beste referentie... Maar in andere winkels is het naar mijn mening niet zoveel beter.

R0b!n
                              R0b!n
                              PORTFOLIO

Comment

Ik vind altijd alles wat ik zoek, zonder probleem, en de winkel die het niet aanbiedt, die heeft gewoon pech gehad... Niets moeilijks aan vind ik.

Comment

Working...
                                X