Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht : iemand die foto's van een Nikon D7000 kan beoordelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gezocht : iemand die foto's van een Nikon D7000 kan beoordelen

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Niet dat ik zo veel portretjes maak, maar met een 35 1.8 zit mijn D90 er héél dikwijls naast op 1.8. Of beter nog: ervoor of erachter. Ik heb de lens nog niet dikwijls gebruikt op mijn D7000 maar ik kan me moeilijk inbeelden dat het slechter zou zijn. Die laatste heeft iig een veel betere dekking van scherpstelpunten.
    Die 35 mm werkt perfect op een D7000, alleen wijkt de fotograaf wel eens wat af, zeg maar
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
      Die 35 mm werkt perfect op een D7000, alleen wijkt de fotograaf wel eens wat af, zeg maar
      Zeg mij wat, ik ben hier een tijdje aan het uitproberen geweest met mijn 85mm AF-s volopen op 1.4 en Fullframe en dichtbij, portretjes maken van ons bewegende kleindochter, scherptevlak is dan een kwestie van milimeters, resultaat is 80% voor de vuilbak, maar wat goed is, is dan ook wat speciaals, je moet er natuurlijk voor zijn, niet iedereen is te vinden voor foto's met zo een beperkte scherptediepte. KLIKJE
      Last edited by Guest42; 20 september 2011, 11:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Zeg mij wat, ik ben hier een tijdje aan het uitproberen geweest met mijn 85mm AF-s volopen op 1.4 en Fullframe en dichtbij, portretjes maken van ons bewegende kleindochter, scherptevlak is dan een kwestie van milimeters, resultaat is 80% voor de vuilbak, maar wat goed is, is dan ook wat speciaals, je moet er natuurlijk voor zijn, niet iedereen is te vinden voor foto's met zo een beperkte scherptediepte. KLIKJE
        Mooie foto van een mooi Kind
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Een nieuwe test in de hoop naar scherpte. Ditmaal gewoon het toestel op een statief gezet, vanaf het kleinste diafragma-getal oplopend, A-stand, het linkse scherpstelpunt vastgelegd (steeds op het linkeroog gemikt, dus niet geherkadreerd), dit voor de 3 objectieven;

Graag jullie reacties omtrent de foto's : het gaat om de 16-85 mm, 85 mm f1.8 en 50 mm f1.8.
          Ik zoek naar detail van de huid, sproetjes, haartjes, ... maar zie dat amper. Een 16/-85 mm mag toch scherp zijn op f10 ? (op f1.8 verwacht ik niet veel van de 50 mm en 85 mm) Opnieuw redelijk wat scherpe haren en vrij softe gezichten, volgens mij althans.

Vinden jullie de foto's normaal ? Ik dacht iets meer te mogen verwachten en denk niet de scherpte te halen van mijn vorige D90. Vooral bij de 85 mm, die toch vrij scherp zou moeten zijn.

Laat maar komen die reacties, hopelijk gaat de linK hieronder...

Last edited by Reginald Dwight; 21 september 2011, 15:37.
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

hey zegt "sorry pagina niet gevouden"
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Vind de foto's toch redelijk scherp...soms zijn er wat doffere bij maar al bij al niet slecht....mooi kind maar een glimlach zou de foto nog mooier maken
              Ik vond toen mijn D90 ook veel scherper dan de D7000...raar maar waar!!!
              Komt door de 16Mp volgens mij laat die meer foutjes zien.

grtz

Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

nieuw probeersel, staat nu op "Openbaar"
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  1 Vind de foto's toch redelijk scherp...soms zijn er wat doffere bij maar al bij al niet slecht....mooi kind maar een glimlach zou de foto nog mooier maken
                  Ik vond toen mijn D90 ook veel scherper dan de D7000...raar maar waar!!!
                  2 Komt door de 16Mp volgens mij laat die meer foutjes zien.

grtz

Templar
                  1 Ik miszie er ook niets aan. Ik zie toch duidelijk wimpers en detail in de huid.

2 dat kan niet
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

hey!!

wou ook ff een reply doen als D7000-gebruiker...

vind toch dat de pics er in de laatste links behoorlijk uit zien...
                    wat ik wel dnek is dat de D7000 mss minder vergevensgezind is naar onscherpte toe, aangezien er meerdere mensen problemen mee hebben...
                    zelf in t begin ook wat probs mee gehad, maar als je t 1maal onder de knie hebt,is t resultaat er wel....

check de volgende pic:

http://www.flickr.com/photos/darthrikush/6172464109/

D7000 met 50mm 1.8

cheers,

J.
                    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                      hey!!

wou ook ff een reply doen als D7000-gebruiker...

vind toch dat de pics er in de laatste links behoorlijk uit zien...
                      wat ik wel dnek is dat de D7000 mss minder vergevensgezind is naar onscherpte toe, aangezien er meerdere mensen problemen mee hebben...
                      zelf in t begin ook wat probs mee gehad, maar als je t 1maal onder de knie hebt,is t resultaat er wel....

check de volgende pic:

http://www.flickr.com/photos/darthrikush/6172464109/

D7000 met 50mm 1.8

cheers,

J.
                      Die is mooi en goed scherp...ja ik snap het zelf ook niet...heb een tijd geleden de D7000 gekocht als vervanging voor mijn D90 en van dag één ergerde ik me er al aan dat ik op 100 foto's slechts een 50 scherpe had die dan eigenlijk nog niet de scherpte haalden van mijn D90....je kan nu beginnen zeggen "onkunde enz..."maar daar had het volgens mij niks mee te maken. Ik heb me na een twee weken zo gefrusteerd dat ik hem toen terug verkocht heb en me terug een D90 aanschafte...ik moet zeggen de D7000 is een dijk van een camera maar de AF is veel acuraat voor mij(zat er heel dikwijls naast) plus het gefinetune met al mijn lenzen om een paar deftige foto's te krijgen werd ik beu...ik denk dat ge zeer veel met de D7000 moet oeffenen en proberen om hem echt goed onder de knie te krijgen dat ge dan wel het gewenste resultaat bekomt...plus goed glas is een noodzaak....ik ging bv met mijn D90 naar de zoo....trok 200 foto's wel die waren alle 200 scherp....bij de D7000 was dat zeker niet het geval toen...

Ik zou zeggen veel experimenteren met je D7000..;spaar voor een goede lens en leer er mee om er de best mogelijke instellingen uit te halen...want het is een dijk van een camera,alleen in mijn ogen voor de meer pro-gerichte fotografen.

Grtz

Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Mijn toestel is alvast binnen voor een nazicht. Er was een lichte frontfocus op de 50mm f1.8 (de meeste gebruikte vaste lens), de nieuwe firmware komt erop en er is een onderhoud/reiniging. Blijkbaar hebben ze geen lenzen nodig voor zo'n fine-afstelling.

We zullen zien. De verkoper deed toch zijn best door een testje te doen in de winkel en hem te wilen doorgeven. Het was niet zijn eerste D7000 die terug moest met auto-focus problemen.

Waiting and hoping !

ps : valt dat onder garantie ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                          Blijkbaar hebben ze geen lenzen nodig voor zo'n fine-afstelling.
                          Dat zou me verwonderen.
                          Zo'n fijnafstelling is juist heel lensafhankelijk + de gegevens van de lens worden eveneens in de body opgeslagen.
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Kan een body afgesteld worden op front/backfocus ?

Een objectief was niet nodig om op te sturen naar Nikon.
                            Is reeds terug na een week.

R

Comment

En is het dan nu in orde?

Grtz

Templar

Comment

Working...
                              X