Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe professionele camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe professionele camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Tienemiene Bekijk bericht
    Ik weet er gewoon niet veel vanaf.

    Ik las hier wel over die lens van 17-55 die ik zou moeten nemen maar als ik dan keek op internet naar Krefel, Vandenborre, of Photohall, dan kon ik gelijk alleen maar die met lens 18-200 mm nemen.

    Ik dacht gewoon dat als jullie die 17-55 voorstelden, dat die 18-200 wel nog beter zou zijn, aangezien die nog meer kon inzoemen.

    Zo zie je maar dat ik er niets vanaf weet. Blijkbaar is die dan weer niet interessant qua lichtsterkte.

    Ik wil wel ergens prijzen hebben van de toestellen in een gewone winkel. Dus niet via één of andere website. Want dat zal mijn baas niet willen doen, een fototoestel bestellen op een website.

    Ik ben van West-Vlaanderen en ik weet eigenlijk niets anders zijn dan Krefel, Vandenborre, Photohall, Tuyttens, Selextion en Media Markt. Maar dit zijn idd allemaal gewone electrozaken (buiten Tuyttens).

    Ik kijk wel eens naar de winkels die jumpforjoy hier neergezet heeft. Zijn dit echt winkels of is dit ook via een website dat dit werkt?

    Maar ik kijk wel eens...
    Je locale fotohandelaar heeft soms ook goede prijzen en kan je de nodige uitleg geven.
    Bij alle winkels die ik genoemd heb kan je ook terecht. (het zijn echte winkels dus)

    Art & Craft is in de buurt van Gent en als je wat op het forum zoekt hier dan kom je wel goede dingen tegen.

    Meer zoom wil niks zeggen bij een spiegelreflex. In jouw geval kijk je beter naar ietsje lichtsterke lenzen.
    Je kan gewoon beginnen met een Nikkor/ canon 17-55 f2.8 of de goedkopere, maar ook de goede Tamron 17-50 f2.8. Later kan je nog een andere lens aanschaffen als je te kort komt.
    (als je baas dat toelaat, omdat hij misschien liever alles in één keer op factuur heeft)
    Last edited by jumpforjoy; 8 september 2011, 19:52.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe professionele camera

      Daarom ben je hier heel goed af op dit forum, waar heel wat gebruikerservaringen te vinden zijn ! Welkom trouwens

      Je spreekt over een professionele camera, maar zou die bij een wasmachinesupermarkt kopen...

      Je kan bij de fotoboer om de hoek gaan, waar je wellicht een goede service krijgt, maar waarsch meer zal betalen, of je kan naar de winkels vermeld door jumpforjoy kijken, waar je minder zal betalen, maar toch best op voorhand weet wat je wil.
      Dit zijn allemaal winkels, die ook een webwinkel hebben.

      Succes met de keuze !
      Oorspronkelijk geplaatst door Tienemiene Bekijk bericht
      Ik weet er gewoon niet veel vanaf.

      Ik las hier wel over die lens van 17-55 die ik zou moeten nemen maar als ik dan keek op internet naar Krefel, Vandenborre, of Photohall, dan kon ik gelijk alleen maar die met lens 18-200 mm nemen.

      Ik dacht gewoon dat als jullie die 17-55 voorstelden, dat die 18-200 wel nog beter zou zijn, aangezien die nog meer kon inzoemen.

      Zo zie je maar dat ik er niets vanaf weet. Blijkbaar is die dan weer niet interessant qua lichtsterkte.

      Ik wil wel ergens prijzen hebben van de toestellen in een gewone winkel. Dus niet via één of andere website. Want dat zal mijn baas niet willen doen, een fototoestel bestellen op een website.

      Ik ben van West-Vlaanderen en ik weet eigenlijk niets anders zijn dan Krefel, Vandenborre, Photohall, Tuyttens, Selextion en Media Markt. Maar dit zijn idd allemaal gewone electrozaken (buiten Tuyttens).

      Ik kijk wel eens naar de winkels die jumpforjoy hier neergezet heeft. Zijn dit echt winkels of is dit ook via een website dat dit werkt?

      Maar ik kijk wel eens...
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe professionele camera

        Haha! Ja, ik weet het, ben een erg geval. Ik ging dat idd in de wasmachinewinkel kopen.

        Heb eigenlijk nog een andere vraag. Ik heb nu alle winkels bekeken van jumpforjoy en ik vind in al die winkels wel de lens van 16-85 met een f van 3,5-5,6 maar die 17-55 heb ik nergens terug gevonden.

        Dit zijn de prijzen die ik nu terug gevonden heb van de body met die 16-85 lens:

        fotokonijnenberg: 1349 euro
        cameranu: 1328 euro
        artencraft: 1449 euro
        Tuyttens (Brugge): 1499 euro

        Ik denk dus dat mijn baas sowieso die artencraft of Tuyttens zou nemen. De rest is veel te ver.

        Maar is die lens wel goed dan? Waar kan ik anders die andere lens vinden van 17-55? Ik vind die echt nergens.

        En mijn baas zal inderdaad liever alles op 1 factuur willen. Er is een budget voorzien voor dit jaar voor een nieuwe fotocamera. Ik zal sowieso van hem overal de prijzen moeten opzoeken en dan moet dit nog voor het Schepencollege komen. Het is dus niet dat ik dit zomaar kan beslissen. En hij dus ook niet.

        Ik zou dus graag een beetje uitkijken waar ik het goedkoopst aan die body kan geraken en eventueel aan die twee lenzen.

        Wat denken jullie van die lens 16-85 f3,5 nu? Is dit een heel groot verschil met die 17-55 f2,8? Kun je hier dan veel minder goed mee fotograferen in moeilijkere lichtomstandigheden of zal dit niet veel uitmaken?

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe professionele camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Tienemiene Bekijk bericht
          Heb nog een vraagje. Ben nu die websites aan het bekijken van jumpforjoy en ik kom meestal de lens tegen 18-55. Dit zal niet veel schillen met de 17-55, zeker? Of ben ik nu weer naar de verkeerde lens aan het kijken?
          Qua lichtsterkte en kwaliteit scheelt dat dag en nacht. Qua prijs... 75€ voor een 18-55 (en dan nog) en ±11-1200 voor de 17-55.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tienemiene Bekijk bericht
          Wat denken jullie van die lens 16-85 f3,5 nu? Is dit een heel groot verschil met die 17-55 f2,8? Kun je hier dan veel minder goed mee fotograferen in moeilijkere lichtomstandigheden of zal dit niet veel uitmaken?
          Het is net het f getal dat het verschil maakt en de prijs van een lens bepaald, omdat een klein f-getal een lichtsterke lens is die je binnen nodig hebt.. Een 1.4 om maar iets te noemen is nog beter als er weinig licht is, en nog (veeeeeeel) duurder.
          Last edited by CIB; 8 september 2011, 20:10.
          Nikon D5100 + 18-105mm VR
          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe professionele camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Tienemiene Bekijk bericht
            Haha! Ja, ik weet het, ben een erg geval. Ik ging dat idd in de wasmachinewinkel kopen.

            Heb eigenlijk nog een andere vraag. Ik heb nu alle winkels bekeken van jumpforjoy en ik vind in al die winkels wel de lens van 16-85 met een f van 3,5-5,6 maar die 17-55 heb ik nergens terug gevonden.

            Dit zijn de prijzen die ik nu terug gevonden heb van de body met die 16-85 lens:

            fotokonijnenberg: 1349 euro
            cameranu: 1328 euro
            artencraft: 1449 euro
            Tuyttens (Brugge): 1499 euro

            Ik denk dus dat mijn baas sowieso die artencraft of Tuyttens zou nemen. De rest is veel te ver.

            Maar is die lens wel goed dan? Waar kan ik anders die andere lens vinden van 17-55? Ik vind die echt nergens.

            En mijn baas zal inderdaad liever alles op 1 factuur willen. Er is een budget voorzien voor dit jaar voor een nieuwe fotocamera. Ik zal sowieso van hem overal de prijzen moeten opzoeken en dan moet dit nog voor het Schepencollege komen. Het is dus niet dat ik dit zomaar kan beslissen. En hij dus ook niet.

            Ik zou dus graag een beetje uitkijken waar ik het goedkoopst aan die body kan geraken en eventueel aan die twee lenzen.

            Wat denken jullie van die lens 16-85 f3,5 nu? Is dit een heel groot verschil met die 17-55 f2,8? Kun je hier dan veel minder goed mee fotograferen in moeilijkere lichtomstandigheden of zal dit niet veel uitmaken?
            De 17-55 koop je apart en apart de body, je vind die niet in een kit.

            Nikkor 17-55
            Tamron 17-50

            Ik geef de prijzen van bij Art&Craft, maar wil niet zeggen dat je daar moet kopen.
            De 16-85 die je aanhaalt is ook niet slecht, maar niet zo lichtsterk.
            Dat kan soms wel wat uitmaken.
            Voor een beginner zal het sowieso al niet makkelijk zijn om foto's te maken in de omstandigheden die jij noemt.

            Ik ben hier nu wel de enige die uitleg geeft, maar ga vooral niet alleen op mijn mening af. Ik redeneer maar vanuit mijn eigen ervaring.
            De lenzen die ik zeg heb ik bijvoorbeeld nog nooit zelf gebruikt, maar worden hier steeds als zeer goed beschreven.

            alleszins, succes met je aankoop
            Last edited by jumpforjoy; 8 september 2011, 20:17.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe professionele camera

              Maar ik vind die nergens terug in die winkels die je doorgaf. Maar misschien keek ik ernaast. Ik zoek wel nog eens.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe professionele camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Tienemiene Bekijk bericht
                Haha! Ja, ik weet het, ben een erg geval. Ik ging dat idd in de wasmachinewinkel kopen.

                Heb eigenlijk nog een andere vraag. Ik heb nu alle winkels bekeken van jumpforjoy en ik vind in al die winkels wel de lens van 16-85 met een f van 3,5-5,6 maar die 17-55 heb ik nergens terug gevonden.

                Dit zijn de prijzen die ik nu terug gevonden heb van de body met die 16-85 lens:

                fotokonijnenberg: 1349 euro
                cameranu: 1328 euro
                artencraft: 1449 euro
                Tuyttens (Brugge): 1499 euro

                Ik denk dus dat mijn baas sowieso die artencraft of Tuyttens zou nemen. De rest is veel te ver.

                Maar is die lens wel goed dan? Waar kan ik anders die andere lens vinden van 17-55? Ik vind die echt nergens.

                En mijn baas zal inderdaad liever alles op 1 factuur willen. Er is een budget voorzien voor dit jaar voor een nieuwe fotocamera. Ik zal sowieso van hem overal de prijzen moeten opzoeken en dan moet dit nog voor het Schepencollege komen. Het is dus niet dat ik dit zomaar kan beslissen. En hij dus ook niet.

                Ik zou dus graag een beetje uitkijken waar ik het goedkoopst aan die body kan geraken en eventueel aan die twee lenzen.

                Wat denken jullie van die lens 16-85 f3,5 nu? Is dit een heel groot verschil met die 17-55 f2,8? Kun je hier dan veel minder goed mee fotograferen in moeilijkere lichtomstandigheden of zal dit niet veel uitmaken?
                De 17-55 f2.8 kun je niet vergelijken met de 16-85. De 17-55 is echt wel de top in dx formaat.

                Je moet trouwens niet enkel kijken naar de kits maar ook naar de body en het objectief afzonderlijk.

                Art & Craft heeft zeker de 17-55.

                Als je gaat voor de D700, dan moet je wel kijken voor de 24-70 ipv de 17-55.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe professionele camera

                  vraag is wie gaat fotograferen met dat toestel... want als het inzicht over het verschil tussen een 16-85 3.5, een 10 X zoomlens en een lichtsterke 17-55 2.8 er niet is, stel ik me vragen over de manier waarop die gebruikt gaan worden;
                  Ik bedoel maar: je baas kan een raceteam willen en een Porsche circuitbak kopen, maar daarom rij je geen race uit... je hebt een bekwame chauffeur nodig. Die racecar rijdt niet vanzelf, en die 'professionele camera' gaat niet de wooow-beelden maken in zijn eentje, of op automatische stand.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe professionele camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    ..
                    Die racecar rijdt niet vanzelf, en die 'professionele camera' gaat niet de wooow-beelden maken in zijn eentje, of op automatische stand.
                    Integendeel, er is zelfs geen auto-stand aanwezig.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe professionele camera

                      een nikon D7000 + een nikon 50mm f1.4 = minder of rond de 1500 euro .
                      dan heb je een camera die goed presteert en metéén een zeer lichtsterke lens als dat nodig zou zijn .

                      nadien kan je nogaltijd een 35 mm of een 85 mm bijkopen .

                      met de foto's die uit de D7000 komen kan je nadien ook nog eens zeer goed croppen ( vergroten - stuk van foto snijden ) als dat nodig moest zijn.
                      2 body's en wat lenzen ..

                      older and wiser ... my arse

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe professionele camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Integendeel, er is zelfs geen auto-stand aanwezig.
                        Ik dacht dat het over een D7000 ging hier, die heeft dat wel
                        Maar daarom maak je nog altijd geen goede foto's.
                        Ik denk dat de eerste foto's wel eens teleurstellend zouden kunnen zijn, zelfs met topmateriaal.

                        Een beetje ervaring is wel vereist, anders ben je misschien goedkoper af met een fotograaf die het voor jou wil doen.
                        Ik vermoed toch niet dat je van ieder evenement foto's wil.
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe professionele camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                          De 17-55 koop je apart en apart de body, je vind die niet in een kit.

                          Nikkor 17-55
                          Tamron 17-50

                          Ik geef de prijzen van bij Art&Craft, maar wil niet zeggen dat je daar moet kopen.
                          De 16-85 die je aanhaalt is ook niet slecht, maar niet zo lichtsterk.
                          Dat kan soms wel wat uitmaken.
                          Voor een beginner zal het sowieso al niet makkelijk zijn om foto's te maken in de omstandigheden die jij noemt.

                          Ik ben hier nu wel de enige die uitleg geeft, maar ga vooral niet alleen op mijn mening af. Ik redeneer maar vanuit mijn eigen ervaring.
                          De lenzen die ik zeg heb ik bijvoorbeeld nog nooit zelf gebruikt, maar worden hier steeds als zeer goed beschreven.

                          alleszins, succes met je aankoop
                          Voor het geval je het gemist hebt, ik heb mij post aangepast.
                          Hier staan de links in naar de aparte lenzen.

                          (het gaat nogal snel hier he)
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe professionele camera

                            Bij canon heb je bv. ook een 60D body aan een 919€ + een 17-55 f:2.8 IS aan 879€ (is 1799 € totaal). Een 7D body is nog een 430 € duurder...

                            Die 60D is meer dan voldoende voor je noden (eigenlijk volstaat een 600D evengoed), en die lens is een van de beste die Canon in z'n schap heeft liggen... Die verslaat de sigma's en de tamrons op z'n 1 been , maar helaas voor een aardige prijs.

                            De 7D lijkt me eerder overkill. De 5DII trouwens ook (en die kost op z'n eentje al een 1900€)...

                            Je kan bij www.dpreview.com trouwens nog aardig wat meer info over foto-toestellen vinden...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe professionele camera

                              Aangezien je klaarblijke weinig kennis hebt van wat er te koop is is het zeker moeilijk voor je om uit te maken wat je het best kan kopen...
                              Misschien een vreemd voorstel maar ik denk dat je hiermee snel verder zou kunnen; is er bij jou in de buurt geen fotoclub, mensen die dat doen als hobby, en kan je hen niet eens uitnodigen zodat zij kunnen goede raad geven in welke richting je lenzen zoekt en zo welk toestel je moet aanschaffen.
                              Koop in elk geval, maar dat werd hiervoor al meermaals gezegd, lichtsterke lenzen.
                              Zoveel te lager het "f-getal" is zoveel te lichtsterker is de lens en zoveel te duurder ze ook wel wordt.
                              Ook zal het waarschijnlijk zinvol zijn lenzen te kopen met beeldstabilisatie erin. Of je moet naar Sony overschakelen waar de stabilisatie verwerkt wordt in de body.
                              Zonder daadwerkelijke hulp "op de werkvloer" vrees ik dat ofwel de zoektocht oneindig wordt ofwel de aankoop toch een miskoop dreigt te worden.
                              Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe professionele camera

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tienemiene Bekijk bericht
                                Als ik het zo lees, lijkt die Nikon D7000 gelijk de beste camera voor wat wij hem nodig hebben.
                                de D7000 is inderdaad het beste toestel vandaag, binnen jouw budget op de markt...

                                en dan de lenzen...

                                ideaal: een paar vaste lenzen, maar dan moet je af en toe lenzen wisselen:

                                een 35mm f1.8 (190€), een 50mm f1.8 (130€) en een 85mm f1.8 (350€)
                                deze lenzen kan je gebruiken om bij weinig licht toch nog goede foto's te nemen...

                                en een kitlens 18-135mm
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                                Comment

                                Working...
                                X