Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D en instellingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Lang leve Photoshop 7.
    Onmisbaar na een digitale foto.

Originally posted by JanVG
    Wat een nonsens!
    Wat heeft het voor zin je geld weg te gooien aan een dure camera en L-lenzen, om ieder detail te kunnen vangen, om daarna die details weg te gooien door te verscherpen in jpg in de camera!
    Fotograferen in raw en alle parameters op nul. Verscherpen doe je, voor elke foto afzonderlijk en voor zover nodig, achteraf in software.

Comment

Ik heb nog een vraag over de instellingen van de 10D. (ik heb er even een t/m zondagavond in bruikleen, maandag haal ik mijn exemplaar op)
      Sorry, ik ben nog niet zo slim in de instellingen
      Moet in het menu bij parameters, dus naast het woord parameters, moet daar staan standaard? Of moet ik daar hebben staan set 1 ?
      Ik heb n.l. de parameter set 1 aangepast met set-up, zoals jullie in deze topic geschreven hebben.
      Waar hebben jullie de color temp. op staan?. Deze staat afgesteld op 5200k.
      Willen jullie mij hiermee op weg helpen, please?
      Ik ga eerst uit van jpg beeelden, het raw-gebeuren komt hierna aan de beurt
      En ik ga ondersteunend lid worden van BD, want jullie zullen mij wel nooit tegenkomen. Ik woon zo oostelijk van Nederland. Ik vind het een geweldig forum, zo ook de mensen met het geven van goede informatie plus ook al heb je niet zoveel ervaring, iedereen krijgt advies/informatie noem maar op. Ik heb al zoveel vragen gesteld, ik vind het helemaal top.Ook al zijn er vragen al vaker gesteld, altijd zijn er wel mensen die zich hiervoor inspannen. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik dit er één keertje erbij schrijf. Ik ben hardstikke blij met het BD en jullie.Ik heb al vele dingen geleerd,bedankt. Groet, Marijke/Orange

Comment

Marijke,
        je haalt 2 settings door elkaar...
        "Parameter" heeft te maken met scherpte, verzadiging, kleurtoon of contrast. Met standaard wordt geen van beiden gewijzigd. Verder kan je 2 (of 3?) sets aanmaken. Eén ervan staat bij mij op scherpte +2, verzadiging +1. Ik gebruik meestal deze instellingen.

Die 5200K slaat op de kleurtemperatuur, die je daar dan heel exact (per 100K) kan instellen. Heb ik nog nooit gebruikt.
        Ik gebruik steeds één van de presets.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

Dama,ik haal het inderdaad door elkaar. Ik heb bij set 1, de instellingen gedaan zoals in dit topic geschreven staat. Morgen uitproberen .
          Over de kleurtemperatuur zal ik de handleiding raadplegen, had ik nog niet gedaan. Ik dacht ik vraag het hier. Omdat jullie met dit alles exact op de hoogte zijn.
          Hartelijk dank voor je antwoord, Groet, Marijke/Orange

Originally posted by Dama
          Marijke,
          je haalt 2 settings door elkaar...
          "Parameter" heeft te maken met scherpte, verzadiging, kleurtoon of contrast. Met standaard wordt geen van beiden gewijzigd. Verder kan je 2 (of 3?) sets aanmaken. Eén ervan staat bij mij op scherpte +2, verzadiging +1. Ik gebruik meestal deze instellingen.

Die 5200K slaat op de kleurtemperatuur, die je daar dan heel exact (per 100K) kan instellen. Heb ik nog nooit gebruikt.
          Ik gebruik steeds één van de presets.

Comment

@ Orange:
            Marijke stel hier nog maar veel vragen hoor,dan moet ik het niet doen.
            Out of topic,Marijke ik heb al dikwijls naar uw album gekeken,zijn die foto's achter af nog bewerkt.( ze zijn zo mooi )
            Die vogeltjes zijn die genomen met die Canon 100-400mm IS op een statief of in de hand.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Ojee Cois, ik vrees dat er nog vele vragen komen van mij, maar jij mag ze ook stellen .Kan ik de antwoorden mee lezen. Ik was blij met jouw vraag over instellingen.
              Dankjewel voor je komplimentje . Ik bewerk de foto's alleen als het nodig is maar heel ietsjes met PSP of PS. Omdat mijn voorkeur is, de foto's zo natuurlijk mogelijk te houden. Hierin heeft ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Wat ik wel eens gebruik is unsharp mask en heel soms gebruik ik curven en helderheid, wanneer ik foto's heb gemaakt op een grijzige dag.
              Al mijn foto's in het Album BIRDS II en waar 300D op staat zijn gemaakt met de 100-400mm lens. De meesten op statief en afstandsbediening. De foto's van de ooievaars die op 30 mtr. afstand stonden uit de hand, geleund met mijn arm tegen een boom. Ik had het statief één keer vergeten.(dat was even paniek )
              Groetjes,Marijke/Orange
              http://orange8.brinkster.net

Originally posted by Cois
              @ Orange:
              Marijke stel hier nog maar veel vragen hoor,dan moet ik het niet doen.
              Out of topic,Marijke ik heb al dikwijls naar uw album gekeken,zijn die foto's achter af nog bewerkt.( ze zijn zo mooi )
              Die vogeltjes zijn die genomen met die Canon 100-400mm IS op een statief of in de hand.

Comment

@ Orange :
                Bedankt Marijke,maar vuur uw vragen maar af hoor ik durf niet goed meer.'k Ben al twee maand vragen aanstellen.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

Comment

Is dat nog maar 2 maand Cois, lijkt nochtans al veel langer
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by CooMa
                    Is dat nog maar 2 maand Cois, lijkt nochtans al veel langer
                    Heb ik dan zo misteld.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

Ander vraagje,ik heb precies wat problemen als ik met de flits werk.
                      Naar de compo moet ge niet zien,stoel enz.
                      Het aangezicht is te rood en de foto is nogal donker.
                      Doe ik iets verkeert.
                      200 Iso
                      1/60 sec
                      F/4,5
                      focuslengte 70mm
                      belichtingstijd 1/60 sec
                      Belichtingscompensatie +0,5-stap

Natuurlijk op mijn PC is alles nog bij te stellen hoor,maar als je dat voor iedere foto moet gaan doen.

Hier is mijn dochter nu....Sarah.
                      Opgelet origineel JPG bestand.

http://users.pandora.be/Album.Francois.VM/Francois1/IMG_0361.JPG
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

Comment

Awel cois je dochter ... ben je zeker dat ze nog op reis moet of net terugkomt en een schoon rood kleurke ginder gekregen heeft.
                        On topic ik vind de foto niet te donker en de kleuren zijn toch ongeveer goed he. Hoe heb je de witbalans ingesteld?
                        Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Originally posted by steward
                          Awel cois je dochter ... ben je zeker dat ze nog op reis moet of net terugkomt en een schoon rood kleurke ginder gekregen heeft.
                          On topic ik vind de foto niet te donker en de kleuren zijn toch ongeveer goed he. Hoe heb je de witbalans ingesteld?
                          http://users.pandora.be/Album.Francois.VM/Francois1/IMG_0361.JPG

De witbalans stond op automatisch en voorlopig heb ik de keuze schakelaar op P gezet.
                          Soms waren de foto's nog donkerder,flits stond op 105mm (max) terwijl mijn lens op 135mm stond.
                          Maar haar aangezicht is was niet rood en ze is vandaag maar eerst vertrokken en zal daar nu zijn geloof ik in Tunesië.
                          Ze ging een SMS'ke sturen als ze aangekomen was.
                          Aangekomen-Pikdonker-20°c-XXX,your daughter.... bericht aangekomen.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

Comment

Originally posted by Cois
                            Het aangezicht is te rood en de foto is nogal donker.
                            Doe ik iets verkeerd.
                            De foto is te donker.

Oplossing 1: Met fotoshop hoogste niveau van 255 naar 210 brengen.
                            Oplossing 2: Volgende keer flitscompensatie verhogen.
                            Oplossing 3: Doe zoals ik. Fotografeer in RAW+JPEG.

Jan.

Comment

Originally posted by Jan_10D
                              Oplossing 2: Volgende keer flitscompensatie verhogen.
                              Jan.
                              Dat is juist wat ik nog niet goed versta.
                              Op mijn Sigmaflits staat vanachter een + en -,kunt ge daarmee de flitscompensatie verhogen of verlagen.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

Comment

De 10d heeft de neiging om iets teveel kracht van de flits te vragen. Ik heb de flitscompensatie standaard op -2/3 staan, om die flitskracht wat in toom te houden. Oplichten in PS is gemakkelijker dan een overbelichte foto te proberen donkerder krijgen (dikwijls detail weg...)
                                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                                Fuji S602Z & extra's
                                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                                X