Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D en instellingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 10D en instellingen

Voor ik opnamen in Raw zou maken wil ik eerst in JPG beginnen.
    Als ik nu echte scherpe foto's wil moet ik dus mijn parameters aan passen.
    Zijn er hier mensen die hier al veel ondervinding in hebben en hoe zetten zij dan hun parameters.
    Parameters:Standaard
    Abobe RBG
    Set 1 : Scherpte +2 Contrast +1 Bijvoorbeeld
    Natuurlijk moet ik alles naar mijn zin instellen,maar toch.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Haha, het heeft nog lang geduurd voor ge met uw vragen af kwam...
    Schiet er maar op los

Bij mij staat scherpte +2 en saturatie +1.
    Ik heb dit al verschillende malen gelezen dat deze parameters aan te raden zijn.

Trouwens, ik zie niet zo veel verschil tussen de verschillende instellingen.
    De verschillen zijn wel heel subtiel.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by Dama

Ik heb dit al verschillende malen gelezen dat deze parameters aan te raden zijn.

Hmm,saturatie..... is dat contrast.
      Er staat ook nog verzadiging en kleurtoon.
      Abobe RBG,dan kunt ge waarschijnlijk alleen de foto met PS bewerken zeker.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Sorry, is verzadiging...
        Originally posted by Cois
        Originally posted by Dama

Hmm,saturatie..... is dat contrast.
        Er staat ook nog verzadiging en kleurtoon.
        Abobe RBG,dan kunt ge waarschijnlijk alleen de foto met PS bewerken zeker.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

@ Dama:
          Met de flits zie ik ook niet veel verschil,maar ik zal dat het best proberen in het weekend bij daglicht.

mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

Cois, als je toestel op AdobeRGB staat, kan je geen enkele parameter wijzigen. Als je met de parameters wil spelen, moet je in sRGB werken.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
              Cois, als je toestel op AdobeRGB staat, kan je geen enkele parameter wijzigen. Als je met de parameters wil spelen, moet je in sRGB werken.
              Pieter dit had ik al gezien,maar ja het was een vraag tussen een andere vraag.
              De vraag was feitelijk,als ge AdobeRGB gebruikt dan kunt ge die alleen openen in Adobe of PS zeker.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

Ik gebruik voor mijn embedded jpeg's in mijn raw files saturatie +1 en scherpte +2 net zoals Dama. Als het dan eens snel moet gaan extract ik die jpegs uit mijn raw en kan ik die onmiddelijk gebruiken met een uitstekend resultaat naar mijn goesting. Van kleurtoon blijf ik af vermits ik daar toch tevreden over ben en met contrast heb ik wel nog niet echt gespeeld misschien dat ik die ook nog zou moeten veranderen maar ben al uiterst tevreden zo. Maar dit is mijn smaak natuurlijk.

Comment

De vraag was feitelijk,als ge AdobeRGB gebruikt dan kunt ge die alleen openen in Adobe of PS zeker.
                  Een JPEG is een JPEG (als hij RGB is toch), dus die gaat overal open. Wel moet de applicatie "color space aware" zijn om de kleuren van je AdobeRGB beeld goed te kunnen weergeven, anders ga je een flets resultaat te zien krijgen. Alleen al om vergissingen door color space omzetting te vermijden, werk ik uitsluitend in sRGB.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

@ Merciekes iedereen,voorlopig hé.
                    Want nu begin ik al wat zin te krijgen in Raw,maar dat is dan meer voor software zeker.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

Ik zet mijn 10D op Adobe RGB en speel met de parameters in PS
                      See you in the woods ...
                      Nicolas
                      My website : www.photoetnature.com
                      My portal : www.beneluxnaturephoto.net

Comment

@ Merciekes iedereen,voorlopig hé.
                        Want nu begin ik al wat zin te krijgen in Raw,maar dat is dan meer voor software zeker.
                        wel als je in raw wil beginnen werken raad ik je 2 programma's aan breezebrowser & c1le voor meer uitleg weet je ons hier wel te vinden he

Comment

Originally posted by nicolas
                          Ik zet mijn 10D op Adobe RGB en speel met de parameters in PS
                          Omdat ik dikwijls jou foto's bewonder,vraag ik mij ook af werk jij in Raw Nicolas.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

Comment

Originally posted by Kevlar
                            wel als je in raw wil beginnen werken raad ik je 2 programma's aan breezebrowser & c1le voor meer uitleg weet je ons hier wel te vinden he

Ja en ik heb daar eens een topic over begonnen in software,want dat hoort hier niet thuis hé dit onderwerp.
                            Als het zo ver is zal ik die topic eens terug wakker schudden.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Wat een nonsens!
                              Wat heeft het voor zin je geld weg te gooien aan een dure camera en L-lenzen, om ieder detail te kunnen vangen, om daarna die details weg te gooien door te verscherpen in jpg in de camera!
                              Fotograferen in raw en alle parameters op nul. Verscherpen doe je, voor elke foto afzonderlijk en voor zover nodig, achteraf in software.
                              mijn fotosite

Comment

Working...
                              X