Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensadvies anybody?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensadvies anybody?

    Hallokes.
    Ooit wanneer er ergens een 10D te koop komt, dan vlam ik er op
    Momenteel is dat nogal moeilijk, zijn overal in backorder.
    Maar goed, ik geniet nog eventjes verder van mijn CP5700.
    En het geeft mij nog wat tijd om na te denken over lenzen.
    Ik maak nogal veel badminton foto's, heel dicht bij de court.
    Met mijn CP5700 werk ik dan heel dikwijls op 9 ŕ 10 mm focal length, jawel! Euhm, eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit moet vertalen naar een 10D, dat moet ik nog eens uitzoeken.
    Ik ben van plan om bij de 10D de overpopulaire lens 28-135 IS USM te kopen. Maar daarmee ben ik natuurlijk gezien voor mijn dichtbij court foto's. 'k Dacht om er subiet een 50mm 1.8 bij te kopen, maar ook dit zal niet lukken voor courtside foto's.
    Ik droom wel van een 15mm fisheye. Maar dan zou ik verplicht zijn om mijn foto's systematisch te defishen, heb dat nog nooit gedaan, weet niet hoe moeilijk dit is en of je dit in een actie in PS kan stoppen.

    Alle advies zou welkom zijn, waarvoor dank!
    http://pieterbie.skynetblogs.be

  • #2
    Originally posted by pieterbie
    Ik droom wel van een 15mm fisheye. Maar dan zou ik verplicht zijn om mijn foto's systematisch te defishen, heb dat nog nooit gedaan, weet niet hoe moeilijk dit is en of je dit in een actie in PS kan stoppen.
    Idd een "actie" (filter in panotools, wat los te gebruiken is in PS)......binnen 3 seconden (afhankelijk van de PC) is dit geklaard

    Denk wel dat de 28-135 geschikt zal zijn voor de badminton, qua bereik iig.
    Lichtsterkte is een tweede.

    ps: misschien ga ik mijn 28-135 wel verkopen dus.......

    mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

    Comment


    • #3
      Thanks voor je reply, Zed.
      Ah, 'k zie dat jij ook de 15mm FE van Sigma hebt.
      Super lens dat, Mr. Dizzi heeft die gedemonstreerd voor mij tijdens de SD te Brugge, schitterende foto's van mijn oudste zoon heeft hij gemaakt terwijl we aan tafel zaten in 't resto.
      Ook zijn foto's van de halletoren in Brugge met de 15mm waren beste de moeite waard.
      Weet het niet of het mij zou lukken met die 28-135, brandpuntafstand lijkt mij te lang.
      Maar met de 15mm lijkt mij dat wel iets.
      Laat maar iets weten als je van die 28-135 af wil, jou vertrouw ik dat die lens perfect in orde zal zijn.
      Anders kom ik je wel zoeken ginder in 't noorden
      Moet trouwens vrienden gaan opzoeken in de omgeving van Utrecht één dezer, en nu da'k weet dat ze daar een schitterend café hebben...
      Gedaan zal het zijn van met mijn NL-buddie aan een zwembad in Italië Heineken te drinken. 'k Ga hem eens leren wat echt bier is.
      http://pieterbie.skynetblogs.be

      Comment


      • #4
        Gedaan zal het zijn van met mijn NL-buddie aan een zwembad in Italië Heineken te drinken. 'k Ga hem eens leren wat echt bier is.
        Je bedoelt dat je hem eens gaat leren wat bier is in het algemeen...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Originally posted by CooMa
          Gedaan zal het zijn van met mijn NL-buddie aan een zwembad in Italië Heineken te drinken. 'k Ga hem eens leren wat echt bier is.
          Je bedoelt dat je hem eens gaat leren wat bier is in het algemeen...
          Ja, inderdaad.
          http://pieterbie.skynetblogs.be

          Comment


          • #6
            Thanks voor de verduidelijking, Zed!
            http://pieterbie.skynetblogs.be

            Comment


            • #7
              De cropfactor van de CP5700 is 3.93
              Met jou veelgebruikte focal length van 9 á 10 mm, geeft dit in kleinbeeld 35 á 40mm.
              Rekenen we dit terug om naar 10D met een 1.6 cropfactor zitten we aan 22 á 25mm lenzen.
              Nu heb je een idee van zoombereik je nodig hebt met de 10D (of 300D) ter vergelijking met de CP5700.

              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Hombre schrijft:
                "Rekenen we dit terug om naar 10D met een 1.6 cropfactor zitten we aan 22 á 25mm lenzen. "

                Dan heb je keuze uit (bvb) canon ef

                20/2.8 USM
                24/2.8
                17-40/4 L USM

                Yoda.
                "Away put your weapon, I mean you no harm"

                Comment


                • #9
                  Hey, thanks, Hombre. Schitterend advies.
                  Jij ook, Yoda, nu weet ik waar mij naar te richten.
                  Nu enkel nog ergens aan een 10D geraken
                  Life is full of challenges.
                  http://pieterbie.skynetblogs.be

                  Comment

                  Working...
                  X