Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D mkIII of 5D mkII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

    heb zelf enkele maanden geleden ook serieus getwijfeld tussen 1dIII of 5dII, en bij is het 5dII geworden.

    Nog geen seconde beklaagd, sublieme beeldkwaliteit en ook de AF valt best mee, sporten die ik trek zijn nu ook weer niet ultrasnel (vooral 4x4), maar heeft me nog niet echt in de steek gelaten...

    cropfactor van 1.3 zal voor sommigen in het voordeel spreken van de 1dIII, maar als je dan ziet hoeveel je kan croppen bij de 5d II

    moeilijke keuze die alleen jij kan maken...

    veel succes,

    Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

    Comment


    • #17
      Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

      Waarom dan geen 1Ds MkIII?
      Dan heb je de combinatie van beiden denk ik, een schitterende AF en de kwaliteit van FF.
      Enkele voorbeeldjes vind je hier : http://forum.belgiumdigital.com/f93/...en-375973.html

      Nu, als je het een beetje volgt komt er nu en dan eentje ter beschikking op 2de handssites. Tuurlijk goed opletten van waar het toestel komt en waarvoor het werd gebruikt. Op dit vlak had ik heel veel geluk, een toestel van nog geen 6000 kliks ( laten nachecken bij Canonrepair ). Als je geluk hebt betaal je iets meer tov een nieuwe 5dMKII

      Het grootste nadeel van de 1Ds is het historische Sony schermpje die Canon heeft gekregen en gebruikt in dit toestel. In het veld is het onmogelijk om de scherpte van de beelden te controleren.
      De kwaliteit van de beelden zijn uitstekend en ja zeker in combinatie met heel goede lenzen. Ik kom wel van een 50D en ja vergelijken met die beelden mag je eigenlijk niet doen. Da's een heel andere klasse.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

        af van 5d is inderdaad niet al te best. Ik ken 1d3 niet maar 1d 4 heeft super af.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

          Het is lang geleden dat ik op een artikel heb gereageerd. Maar nu moet er mij toch iets van het hart. Al dat gelul over een zwakke AF van de 5dmark II hangt mij de keel uit. Ik gebruik dat toestel voor studio- en straatfotografie, spelende kleinkinderen en nog nooit, nog nooit heb ik een onscherpe foto gemaakt. Je moet dit toestel kennen en kunnen gebruiken volgens de opname die je wil maken. Ik weet ook dat het minder geschikt is voor heel snel bewegende voorwerpen, maar daarvoor heb ik het ook niet gekocht. Ik koop een toestel en lenzen altijd in functie van mijn soort fotografie. Vandaar ....
          Gulbert

          Comment


          • #20
            Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

            Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
            Het is lang geleden dat ik op een artikel heb gereageerd. Maar nu moet er mij toch iets van het hart. Al dat gelul over een zwakke AF van de 5dmark II hangt mij de keel uit. Ik gebruik dat toestel voor studio- en straatfotografie, spelende kleinkinderen en nog nooit, nog nooit heb ik een onscherpe foto gemaakt. Je moet dit toestel kennen en kunnen gebruiken volgens de opname die je wil maken. Ik weet ook dat het minder geschikt is voor heel snel bewegende voorwerpen, maar daarvoor heb ik het ook niet gekocht. Ik koop een toestel en lenzen altijd in functie van mijn soort fotografie. Vandaar ....
            Gulbert
            Voor actiefotografie, en daar heeft de TS het toch over, geven de meesten de voorkeur aan de 1D Mark III omdat die een betere/snellere Af heeft dan de 5D Mark II. Daar is toch weinig ge*u* aan .. Van de andere kant: als jij nog nooit een onscherpe foto hebt gemaakt met je Canon 5D Mark II dan denk ik dat weinig 1D Mark III bezitters dat jou kunnen nazeggen .. Ik in ieder geval niet ....

            Comment


            • #21
              Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

              Ik heb zowel de 5DmkII en de 7D en ik weet wel het verschil in AF snelheid .De 5DmkII Is zeker beter dan mij n 7D maar in snelheid moet hij boeten afhankelijk van wat ik ga fotograferen doe ik een toestel mee. Met beiden rond mijn nek heb ik nogal veel bekijks.

              Comment


              • #22
                Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Ik heb zowel de 5DmkII en de 7D en ik weet wel het verschil in AF snelheid .De 5DmkII Is zeker beter dan mij n 7D maar in snelheid moet hij boeten afhankelijk van wat ik ga fotograferen doe ik een toestel mee. Met beiden rond mijn nek heb ik nogal veel bekijks.
                Dat bedoel ik nu juist. Met een kettingzaag ga je toch ook geen figuurtjes uitsnijden in triplex.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                  Voor actiefotografie, en daar heeft de TS het toch over, geven de meesten de voorkeur aan de 1D Mark III omdat die een betere/snellere Af heeft dan de 5D Mark II. Daar is toch weinig ge*u* aan .. Van de andere kant: als jij nog nooit een onscherpe foto hebt gemaakt met je Canon 5D Mark II dan denk ik dat weinig 1D Mark III bezitters dat jou kunnen nazeggen .. Ik in ieder geval niet ....
                  Ik neem dan ook mijn tijd om te fotograferen. Bij studio- en straatfotografie heb je tijd zat om scherp te stellen.
                  Gulbert

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                    Dat veel bekijks stoort mij.Maar komt niet zozeer door het toestel,maar door de lens.
                    Ik ben geen bezitter van recente toestellen,dus laat mijn commentaar maar voor wat het is.
                    Maar voor rally,motoraces en alles wat snel beweegt,gebruik ik mijn 1D mkIIn.Niet de meest discrete wat sound betreft,maar daar horen ze het toch niet.Voor de rest twijfel ik altijd tussen mijn 5D en de 1.Het sluitergeluid van een 5D is wel discreter,autofocus langzamer.
                    Dit zijn natuurlijk oudere toestellen,en er zal wat geevolueerd zijn,maar een 1D is gewoon een beest van een body,snelle autofocus,mooie sluitersound etc.Gewoon snel en doet alles wat ik er van verwacht.Gemaakt voor actie.De 5D is eerder reportage,maar beter voor extreem wide-angle,misschien beter beeldkwaliteit,maar liever wat minder kwaliteit en een actiefoto,dan geen actiefoto.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                      Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
                      Het is lang geleden dat ik op een artikel heb gereageerd. Maar nu moet er mij toch iets van het hart. Al dat gelul over een zwakke AF van de 5dmark II hangt mij de keel uit. Ik gebruik dat toestel voor studio- en straatfotografie, spelende kleinkinderen en nog nooit, nog nooit heb ik een onscherpe foto gemaakt. Je moet dit toestel kennen en kunnen gebruiken volgens de opname die je wil maken. Ik weet ook dat het minder geschikt is voor heel snel bewegende voorwerpen, maar daarvoor heb ik het ook niet gekocht. Ik koop een toestel en lenzen altijd in functie van mijn soort fotografie. Vandaar ....
                      Gulbert
                      Ge moet U niet opwinden hé , de TS stuurt duidelijk aan dat hij actie wil fotograferen en dan is een 5D2 minder geschikt dan een 1D3 of je daar nu blij mee bent of niet...
                      Ik ben ook kontent met mijn 5D maar als ik bewegende onderwerpen heb is mijn 1D3 gewoon stukken beter meer niet.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                        Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
                        Ik gebruik dat toestel voor studio- en straatfotografie, spelende kleinkinderen en nog nooit, nog nooit heb ik een onscherpe foto gemaakt.
                        Dat is een statement wat niet veel je zullen nadoen ... ik zeker niet hoor ... ik ben er zelfs al in geslaagd om met mijn 1dIV met 500mm prime een onscherpe foto te maken

                        Voor studio en straat fotografie is de 5dII inderdaad de beste keuze, maar voor autosport in elk geval niet ... en daar heb ik nu net veel ervaring mee. Lange sluitertijden voor een panning kan perfect met de 5dII (ik heb schitterende beelden van sportwagens op 1/60e met de 5dII op Francorchamps gemaakt) ... maar als zo'n GT1 met volle snelheid op je afkomt dan haalt zelfs het center AF point van de 5dII het niet meer, ook niet met een prime lens ... dan komt de 1dIV te voorschijn.

                        Een 5dII en een 1dIV zijn nu eenmaal totaal verschillende camera's ... het zijn beide Canon toestellen, maar hun markt is niet dezelfde ... en je hebt eigenlijk beide nodig afhankelijk van de foto's die je wilt maken.

                        Ik heb dit jaar tijdens de 24h in Spa misschien in totaal een 100-tal beelden met de 5dII gemaakt tegen bijna 2000 beelden met de 1dIV ... begin dit jaar in Geneve heb ik op het autosalon dan weer véél meer beelden met de 5dII gemaakt dan met de 1dIV ... die laatste is voor details omdat ik er de 70-200 2.8 op steek dan, werkt perfect, maar de 5dII met 24-105 blinkt dan weer uit ... totaal verschillende omgeving ... dus andere camera nodig
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                          @TS: Is het de bedoeling om veel indoor paardensport te trekken, of vooral outdoor? Voor outdoor, zou ik onmiddellijk zeggen, 1dmIII, voor indoor, heb je wel het voordeel van hogere iso bij de 5dmII. Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe slecht de zalen verlicht zijn

                          Ik was verrast toen ik dit zag. De 1dmIII is beter dan de 7d qua ruisprestaties? Ok de 1dmIII is maar 1.3 crop, maar is toch heel wat ouder....
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                            @TS: ...

                            Ik was verrast toen ik dit zag. De 1dmIII is beter dan de 7d qua ruisprestaties? Ok de 1dmIII is maar 1.3 crop, maar is toch heel wat ouder....
                            Grotere pixels geven minder ruis.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Grotere pixels geven minder ruis.
                              Ja dat klopt in theorie, maar de technologie staat ook niet stil
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                                Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                                @TS: Is het de bedoeling om veel indoor paardensport te trekken, of vooral outdoor? Voor outdoor, zou ik onmiddellijk zeggen, 1dmIII, voor indoor, heb je wel het voordeel van hogere iso bij de 5dmII. Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe slecht de zalen verlicht zijn

                                Ik was verrast toen ik dit zag. De 1dmIII is beter dan de 7d qua ruisprestaties? Ok de 1dmIII is maar 1.3 crop, maar is toch heel wat ouder....
                                Heel verstandige tip... probeer in een duistere manege maar eens snel te focussen op een bewegend paard met die 5D
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                                Comment

                                Working...
                                X