Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D mkIII of 5D mkII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Heel verstandige tip... probeer in een duistere manege maar eens snel te focussen op een bewegend paard met die 5D
    Wat een hevige reactie
    Ik heb geen ervaring met de AF van een 1d serie camera, maar wel met die van een 5dmII. Ik heb die eens een halfuurtje mogen lenen van iemand anders op een paardrijshow in mijn manege. Ik moet zeggen dat ik best wel tevreden was van de AF icm de 70-200 f2.8L IS. Hij huntte soms een klein beetje, maar meestal was de AF in orde. Dit was in zeer slechte lichtomstandigheden, iso 6400 f2.8 1/125s. Het was wel geen jumping, het was dressuur.
    Je moet kiezen, ofwel 95% van je foto's perfect in focus bij de 1d maar wel wat ruis in sommige omstandigheden indoor, of 75% perfect in focus maar bijna geen ruis en meer mogelijkheden in donkere omstandigheden.

    Het hangt er natuurlijk vanaf wat je gewoon bent. Als je een 1d hebt voelt een 5d mss traag aan, maar voor mij met een 450d was de 5d zeker niet traag.

    Voor de TS, je kan natuurlijk ook altijd wachten op de 5dmIII, maar het is natuurlijk een raadsel wanneer deze uitkomt, dat kan nog een tijdje duren
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #32
      Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

      Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
      Voor outdoor, zou ik onmiddellijk zeggen, 1dmIII, voor indoor, heb je wel het voordeel van hogere iso bij de 5dmII.
      Wat ben je met goede ruisprestaties als de AF er veel meer naast zit? (niet dat de 5DmkII een slechte AF heeft, maar bij low light is het voordeel van een 1DmkIII zeker merkbaar)
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #33
        Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

        1Dmk3 zou je ook wel voor minder kunnen vinden, 1500 is meestal de vraagprijs, ik zou 1350 bieden.
        Succes!

        Comment


        • #34
          Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          Wat ben je met goede ruisprestaties als de AF er veel meer naast zit? (niet dat de 5DmkII een slechte AF heeft, maar bij low light is het voordeel van een 1DmkIII zeker merkbaar)
          Dat je mss een aantal foto's zal missen door de mindere AF, maar dat je er meer zal winnen omdat je door de hogere iso mogelijkheden, bij de 1DmkIII kan je maar tot 3200 (correctie 6400 met expansion, danku Tollerke), bij de 5dmkII tot 6400 (25600 in expansion) heb je dus meer mogelijkheden. De situatie die ik noemde (iso 6400 f2.8 1/125s) had je gewoon niet kunnen maken met de 1dmkIII, 1/60s is echt te weinig, 1/125s kan er nog net mee door bij dressuur. Daarnaast is de 5dmkII een betere camera voor gebruik naast sport.
          Last edited by LaurentS; 22 augustus 2011, 16:42.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #35
            Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Dat je mss een aantal foto's zal missen door de mindere AF, maar dat je er meer zal winnen omdat je door de hogere iso mogelijkheden, bij de 1DmkIII kan je maar tot 3200, bij de 5dmkII tot 6400 (25600 in expansion) heb je dus meer mogelijkheden. De situatie die ik noemde (iso 6400 f2.8 1/125s) had je gewoon niet kunnen maken met de 1dmkIII, 1/60s is echt te weinig, 1/125s kan er nog net mee door bij dressuur. Daarnaast is de 5dmkII een betere camera voor gebruik naast sport.
            Mijne 1DmkIII gaat met expansion tot 6400!
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #36
              Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

              De 1D MKIII zal duidelijk beter focussen bij weinig licht, en bovendien kan je dan elk selecteerbaar AF-punt kiezen en dezelfde AF snelheid en betrouwbaarheid behouden.
              De 5D MKII zal met het centrale AF-punt nog redelijk werken, maar als je een ander punt wil gebruiken dan kan je het meestal wel vergeten als er niet voldoende licht is (zeker bij actiefotografie).


              Maar de 5D MKII geeft op iso 6400 wel veel betere beelden dan een 1D MKIII...

              Ik kan het duidelijk vergelijken, want ik heb ze allebei.

              De 1D MKIV is op hoge iso duidelijk beter dan de MKIII. Ik heb die zelf nog niet gebruikt, maar volgens de tests komt de hoge iso ongeveer overeen met die van de 5D MKII.
              Maar dat is wel een veel duurder toestel.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #37
                Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                Nog even dit: in het tijdschrift Foto - Video krijgt de 5d mark II als enige een 100 voor beeldkwaliteit en staat als derde gerangschikt na de Nikon D3s en de Canon 1D Mark IV. Maar deze laatste kosten dan wel meer dan het dubbele. Zij krijgen een 100 voor hun snelheid. Maar ja 2000€ of 4300€ ......Daarom kun je ze volgens mij onmogelijk met elkaar vergelijken.
                Gulbert

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                  Deze thread zou veel beter af zijn indien mensen met gebuikerservaring wat betreft deze toestellen hun mening zouden geven, dit is oa het geval met rdb.

                  Aan de ts zou ik aanraden zich hierop te baseren
                  We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                  Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                    Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                    Deze thread zou veel beter af zijn indien mensen met gebuikerservaring wat betreft deze toestellen hun mening zouden geven, dit is oa het geval met rdb.

                    Aan de ts zou ik aanraden zich hierop te baseren
                    Volgens mij zijn veel reacties afkomstig van gebruikers met ervaring en wordt meestal geadviseerd- ik denk terecht- te kiezen voor de 1D Mark III. Ben benieuwd hoe deze thread "veel beter kan" en vraag me af of jouw reactie daar een waardevolle bijdrage aan levert .........
                    Last edited by hapa; 23 augustus 2011, 07:18.

                    Comment

                    Working...
                    X