Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

    Het grote voordeel van Canon is dat je in de L range vaak de keuze hebt tussen een F4 en een F2.8 variant. De F4 versies bieden je dan vaak erg goede objektieven voor een veel vriendelijkere prijs als je de F2.8 niet echt nodig hebt.
    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

    http://rouwkema.smugmug.com/

    Comment


    • #17
      Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

      Oorspronkelijk geplaatst door chaatjuh Bekijk bericht
      @CIB
      probleem is dat ik redelijk nieuw ben in de wereld van de fotografie, ben net afgestudeerd als interieurarchitecte en zie de nood aan een (professionele) reflexcamera stijgen.
      Enkele mensen hebben mij nikon aangeraden, omdat nikon naar het schijnt toch nog nét iets kwalitatiever is dan canon. Ik vertrouw een beetje op die raad..
      ik zou een 88-105mm lens erbij kopen.
      De Nikon D5100 is een prima keuze hoor, niks mis mee
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

      Comment


      • #18
        Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

        Full Frame is inderdaad het beste. En daarbij een serieuze groothoek als je interieurs wil fotograferen. Maar beide zijn niet goedkoop. Misschien moet je compromissen maken. Of misschien opteren voor 2de hands materiaal?
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #19
          Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

          Ik kan me voorstellen dat je nu helemaal gek word Chaatjuh,

          het is simpel, de mensen die canon hebben zeggen dat je canon moet kiezen, de mensen die nikon gebruiken zeggen nikon, idem voor pentax, sony,...

          wat mijn altijd is gezegd en wat ik zelf altijd adviseer, ga naar de winkel en neem de camera' s vast (bv canon eos 600d vs de tegenhanger van nikon (ik denk d3100?))
          als je beste vriend zegt dat je een nikon moet kopen omdat die een mooi streepje heeft rond de lenzen maar jij vind die nikon helemaal niet fijn in de hand liggen en niet goed te bedienen, wat doe jij dan?

          Die camera gaat je partner worden voor foto' s te maken dus het moet klikken (slechte woordkeuze bij een camera)

          het komt er op neer dat alle camera' s goed zijn (oke dit is een gewaagde uitspraak maar dat gaat toch voor veel gevallen op)
          je moet gewoon een camera kopen die jij leuk vind, goed te bedienen is etc. want jij bent degene die er mee gaat fotograferen! ;-)

          wat betreft het lenzenassortiment. Ja canon heeft iets uitgebreider zoals al gezegd
          maar dat hoeft je keuze niet zo zeer te beïnvloeden vind ik.
          Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

          Comment


          • #20
            Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

            Oorspronkelijk geplaatst door Ben Cretskens Bekijk bericht
            Ik kan me voorstellen dat je nu helemaal gek word Chaatjuh,

            het is simpel, de mensen die canon hebben zeggen dat je canon moet kiezen, de mensen die nikon gebruiken zeggen nikon, idem voor pentax, sony,...

            wat mijn altijd is gezegd en wat ik zelf altijd adviseer, ga naar de winkel en neem de camera' s vast (bv canon eos 600d vs de tegenhanger van nikon (ik denk d3100?))
            als je beste vriend zegt dat je een nikon moet kopen omdat die een mooi streepje heeft rond de lenzen maar jij vind die nikon helemaal niet fijn in de hand liggen en niet goed te bedienen, wat doe jij dan?

            Die camera gaat je partner worden voor foto' s te maken dus het moet klikken (slechte woordkeuze bij een camera)

            het komt er op neer dat alle camera' s goed zijn (oke dit is een gewaagde uitspraak maar dat gaat toch voor veel gevallen op)
            je moet gewoon een camera kopen die jij leuk vind, goed te bedienen is etc. want jij bent degene die er mee gaat fotograferen! ;-)

            wat betreft het lenzenassortiment. Ja canon heeft iets uitgebreider zoals al gezegd
            maar dat hoeft je keuze niet zo zeer te beïnvloeden vind ik.
            Als iemand echt weet wat voor soort foto's hij/zij wil maken, dan lijkt het mij logisch dat je gaat kijken welk merk daarvoor de geschikte lens/lenzen heeft. Als jouw eerste gevoel zegt dat een Canon iets beter aanvoelt, maar blijkt dan dat ze net diè lens die jij wil, niet in hun assortiment hebben...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #21
              Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

              Ja oké dat is waar. Maar ik zou niet graag werken met een camera die mij niet goed ligt en waarvan ik de instellingen te moeilijk vind om in te stellen (word er wss wel gewoon aan maar dat lost niets op vind ik) maar waarvan ik een lens heb die gewoon perfect is.
              geef mij dan maar een camera die mij echt aanspreekt en een lens die dan misschien minder is voor dat werk, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat nikon niet (ongeveer) dezelfde lenzen heeft als canon en omgekeerd (op een paar uitzonderingen na)

              nu ja, dit is natuurlijk mijn mening, wat Chaatjuh of eender wie doet is zijn/haar zaak, dit is gewoon hoe ik er over denk
              Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

              Comment


              • #22
                Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

                als je reflex begint te kopen kies dan zeker voor goede lenzen dat is al de helft van goede foto's maken ,natuurlijk de man of vrouw die achter de camera staat doet natuurijk ook veel aan en goede foto .
                Het is vrij simpel koop en iets goedkopere body merk speelt geen rol en investeer zeker in goede lenzen en flits ,dan ben je al en heel eind op goede weg .

                Groetjes
                Ardsign
                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                Comment


                • #23
                  Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

                  Weet niet of je al beslist hebt maar:
                  Als je veel aan interieur fotografie gaat doen koop dan vooral een goede groothoek, eventueel zoom. 10mm ga je nodig hebben voor interieurs, zeker op een crop camera.
                  De 18-105 gaat veel tekort schieten, ten eerste vanwege niet genoeg groothoek en ten tweede vanwege de gigantische vervorming bij 18 mm.
                  Kijk ook eens naar een Sigma 10-20. Zeer goede lens met weinig vervorming en een stuk beter geprijsd dan de Nikon of Canon versies.
                  Merk camera ???? Alles wat hierboven al gezegd is klopt. (en dat zegt een Nikon fanaat )
                  Een tilt/shift lens voor interieurs ? Ben ik niet zo zeker van. Is bijna verplicht voor buiten architectuur vanwege de hoogtes van veel gebouwen maar binnen kom je met een goede groothoek en een statief met een waterpas al een heel eind.

                  Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

                    Als je in Limburg woont mag je gerust eens langskomen (in Zonhoven) dan zal ik je wel een pak interieur foto's laten zien die met een 10-20 gemaakt zijn.
                    Stuur maar een PM.

                    Groeten, Bert
                    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                    www.bertofotografie.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

                      Ik heb een canon 10-22mm, en een heel tevreden gebruiker er van! (wel voornamelijk landschappen en events)
                      Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

                      Comment


                      • #26
                        Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

                        Ja, de informatie is weer Top ...
                        Ik woon in Kontich, als dit voor U een haalbare verplaatsing is, waarom kom je dan is niet kijken, je kan met al mijn body's en lenzen fotograferen, en zelf oordelen !

                        MVG, Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #27
                          Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Ja, de informatie is weer Top ....

                          Je zegt het

                          Ik raad ook iedereen die met de auto wil rijden meteen een TOPwagen van 50000+ euro aan, met goedkopere autos valt niet deftig te rijden...

                          Comment


                          • #28
                            Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                            Je zegt het

                            Ik raad ook iedereen die met de auto wil rijden meteen een TOPwagen van 50000+ euro aan, met goedkopere autos valt niet deftig te rijden...

                            Voila, de kenner spreekt !
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #29
                              Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

                              Oorspronkelijk geplaatst door chaatjuh Bekijk bericht
                              Nu hoorde ik net een gerucht dat nikon beperkter is qua lenzen..
                              is dat zo wat is daar van aan?
                              In de eenna laatste WDC staan alle huidige Canon en Nikon lenzen en dat zijn beide ÉÉN pagina, dus het aanbod aan beide zijden is even groot.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #30
                                Re: DILEMMA dringend: canon versus nikon D5100

                                Wel is het zo dat de Canon lenzen meestal wat goedkoper zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X