Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betrouwbaarheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • betrouwbaarheid

    Ik denk dat mijn 'laatste' fototoestel één van de volgende camera's zal worden : Fuji S20 Pro, Canon PowerShot Pro1, Nikon Coolpix 8700 of de Minolta A2. De betrouwbaarheid moet zo groot mogelijk zijn (moet een tijdje meegaan), en natuurlijk de kwaliteit van de beelden. Wat héél belangrijk is, en dat vergeten velen, is een goede EVF! Ik moet een leesbril gebruiken (50 plusser), en steeds maar die bril op en afzetten om naar het display en dan naar het onderwerp te kijken zie ik niet zitten. In een EVF zie je zowel de meeste instellingen als jouw onderwerp, en dat is een reusachtig voordeel.
    Natuurlijk zal ik nog een paar maanden moeten wachten, maar ik hoop vóór augustus de aankoop te doen. Als er mensen zijn die kunnen raad geven aangaande de betrouwbaarheid van genoemde merken, dan luister ik met plezier. Alleen geen discussie over beeldkwaliteit, voor mij zijn al deze toestellen ruim voldoende, ik print nooit groter dan A4 en er is al genoeg over gepalaverd.
    Wreed wijze bende!
    Groetjes.

  • #2
    Hallo patric,

    Ik ben helemaal geen expert hoor, maar de kwaliteit van de toestellen die u opnoemt loopt waarschijnlijk niet ver elkaar. Probeer er een aantal uit en kies er deze uit welke u het beste bevalt. Aan een Nikon, canon, minolta, sony, olympus, enz zult ge niet gefopt zijn.
    De EVF op mijn toestel vind ik prima alleen in duistere omstandigheden wordt het iets moeilijker. Wie weet, misschien zijn de EVF's op de nieuwere modellen alweer beter geworden.

    Groetjes,

    Dany.

    Comment


    • #3
      Ik denk inderdaad ook dat geen enkel van die toestellen onbetrouwbaar is of zou mogen zijn ... die S20pro borduurt in ieder geval voort op de alom geprezen S602z van FujiFilm
      Allemaal zullen ze wel hun 'kleine' tekortkomingen hebben zeker, zoals bij Fuji o.a. de scherpstelling bij weinig licht, maar misschien is hier eindelijk iets aan gedaan bij de S20pro

      Comment


      • #4
        Beste Patric,

        In afwachting van diepgaande vergelijkende tests kunt ge misschien hier al eens een blik werpen (drie 8-megapixel camera's naast elkaar) :

        http://www.digitalreview.ca/cams/CanonPro1.shtml

        Comment


        • #5
          Ik kijk al anderhalf jaar door mijn zoeker met mijn bril op hoor .. en ook de 300D zonder EVF stelt me op dat vlak ook geen enkel probleem.
          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

          Comment


          • #6
            En tegen augustus hebben een aantal van deze kanshebbers misschien alweer een opvolger.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Weinig waarschijnlijk. En zelfs al zou het zo zijn, op een bepaald moment beslist ge dat ge een toestel wilt kopen. We weten allemaal dat de toestellen verbeteren en de prijzen zakken.

              Comment


              • #8
                -Bedankt Dany, wijze link om camera's te vergelijken!
                -Hallo Lightyear, met een léésbril gaat het niet hoor om door een optische viewer te kijken. Natuurlijk wél als je altijd een gewone bril draagt.
                -Neenee Lazy Charles, ik koop zeker een camera vóór augustus! (verlof)

                En om nog eens terug te komen op betrouwbaarheid: IS-lenzen hebben hun betrouwbaarheid reeds bewezen, maar het systeem van Minolta (regelen van sensor) is toch 'delicaat'. Dat opneem-element trilt de ganse tijd, zelfs zodanig vlug dat er enige warmte ontwikkeld wordt! Daarom neig ik heel stilletjes naar de Pro1 van Canon....

                Aan iedereen de groeten en velen dank!
                Patric.

                Comment


                • #9
                  Hallo,

                  De minolta a2 is een a1 maar met 8 megapixels ipv 5. Van de a1 ben ik zelf zeer tevreden, handig, makkelijk instelbaar, snel en toch nog compact toestel dat mooie platen oplevert. De evf is helder, je kan hem in feite gewoon instellen als je wil.

                  groeten
                  rigel

                  Comment


                  • #10
                    Minolta Dimage A2???
                    Ron
                    D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

                    Comment

                    Working...
                    X