De 40D is alvast een uitstekend toestel. Geen idee wat je voor je 300D, kitlens (welke?) en 55-200 zou kunnen krijgen, maar probeer het in ons Aangeboden subforum.
PS. Ik vraag me af hoe dicht je bij je onderwerp kunt komen, want een lichtsterke prime zoals de 85mm f/1.8 wordt ook wel eens aangewend voor sportfotografie.
Ik heb gisteren getest met een 18-55mm lens, en dat ging vrij goed maar ik miste toch een beetje zoom. De honden komen naar me toe gerend vanop een redelijke afstand en wil je toch inzoomen en tijdens het rennen terug uitzoomen
Ik heb gisteren getest met een 18-55mm lens, en dat ging vrij goed maar ik miste toch een beetje zoom. De honden komen naar me toe gerend vanop een redelijke afstand en wil je toch inzoomen en tijdens het rennen terug uitzoomen
Dat begrijp ik. Alleen zijn de 50mm en 85mm zowel lichtsterk (bestaan beide in f/1.8 uitvoering) en betaalbaar. Een lichtsterke telezoom (b.v. mijn 70-200 f/2.8 IS) is al heel wat duurder. Wel "flexibeler" precies omwille van de zoom.
ik denk dat in dit geval een zoomlens sowieso handiger is dan een prime. de rede dat er een ander body is gekocht, is de snelheid van opnemen om dezelfde hond bij de verschillende disciplines in 1 race in beeld te brengen. Je zal dan vermoedelijk ook niet de tijd hebben om te verplaatsen waardoor je met een prime misschien soms te ver af zit en soms te dicht (of je moet continu gaan croppen). lens met zoom lijkt me dus interessanter voor dit onderdeel van fotografie (= persoonlijke mening)
@LesC
Een lichtsterke telezoom is voor idd de beste oplossing, een 'vast' lens is geen optie, de honden zijn ECHT snel en me verplaatsen lukt niet.
1 omdat ze zo snel zijn
en
2 omdat ik ze dan zou afleiden tijdens de oefening
Daarom qua prijs moet ik nog wat sparen
Ik moet zeggen dat ik vandaag het geluk heb gehad dat er veel zonlicht was en daarom m'n sluitertijd niet zo veel werd beinvloed en heb ,naar mijn mening, toch mooie actie foto's heb kunnen nemen
Comment