Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

Dank U voor de tip!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Van die z.g. "superlens" (>10x zoom) zou ik wegblijven. Optisch niet zo sterk en zeker niet snel genoeg. Eentje met IS zal allicht wat beter zijn dan een zonder, maar je blijft met (redelijk snel?) bewegende onderwerpen zitten. Een lichtsterke lens (f/2.8 of beter) is een betere, maar ook duurdere oplossing.
      Ik heb ff gekeken en die zijn idd heel wat duurder, ik zal voorlopig wel met de mijn verder doen, ben nog maar een beginner eh
      Last edited by LesC; 5 augustus 2011, 13:49. Reden: Quote verbeterd

Comment

Tja... ik geloof dat de EF-s 55-250 IS beter is dan de 55-200 (enfin, anders zou ik mijn exemplaar destijds niet vervangen hebben), net zoals de EF 70-200 (en dan spreek ik niet over welke versie, nl. f/2.8 of f/4 of IS vs non-IS) beter is dan de 55-250.

Het probleem is dat je voor een dergelijk onderwerp (rennende honden) op de eerste plaats een "snelle" lens nodig hebt, eerder nog dan een snelle camera.
        Lees er meer topics over "sportfotografie" (waar ook dit onderwerp eigenlijk toe behoort) op na.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Tja... ik geloof dat de EF-s 55-250 IS beter is dan de 55-200 (enfin, anders zou ik mijn exemplaar destijds niet vervangen hebben), net zoals de EF 70-200 (en dan spreek ik niet over welke versie, nl. f/2.8 of f/4 of IS vs non-IS) beter is dan de 55-250.

Het probleem is dat je voor een dergelijk onderwerp (rennende honden) op de eerste plaats een "snelle" lens nodig hebt, eerder nog dan een snelle camera.
          Lees er meer topics over "sportfotografie" (waar ook dit onderwerp eigenlijk toe behoort) op na.
          Thx LesC, ik ga bij sportfotografie eens kijken voor wat tips!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GDog Bekijk bericht
            Ik heb ff gekeken en die zijn idd heel wat duurder, ik zal voorlopig wel met de mijn verder doen, ben nog maar een beginner eh
            Juist een beginner zal baat hebben bij goed materiaal .... Een 70-200 F/2.8 is natuurlijk super maar de F/4 versie- eventueel tweedehands- is voor buitenopnames ook erg goed bruikbaar en alweer een stuk betaalbaarder. Lekker scherp op F/4, snelle AF en een ideaal bereik. Lijkt mij qua prijs/kwaliteit voor dit soort actiefotografie de beste koop!

Comment

Af en toe nog tweedehands te vinden ook. En al is IS wellicht beter dan non-IS: een f/4 non-IS is goed betaalbaar!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Dus mijn fototoestel is te traag en m'n lens niet lichtgevoelig genoeg
                Ik kan ze niet beiden ineens vervangen, m'n vriendin doet me wat als ik ze dat vertel
                Het is immers ineens zoveel geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GDog Bekijk bericht
                  Dus mijn fototoestel is te traag en m'n lens niet lichtgevoelig genoeg
                  Ik kan ze niet beiden ineens vervangen, m'n vriendin doet me wat als ik ze dat vertel
                  Het is immers ineens zoveel geld
                  Welkom bij de club .
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

In zo'n geval denk ik dat het interessanter is om eerst je objectieven te verbeteren, en pas daarna naar een betere body te evolueren. Met betere objectieven, zelfs op een oudere body, ga je betere resultaten kunnen halen.

Comment

zeg gewoon tegen je vriendin dat je jou huidige materiaal voor een heel goede prijs hebt kunnen verkopen en dus naar beter materiaal bent kunnen overschakelen zonder veel te moeten opleggen (het geld dat je van eigen materiaal terugkrijgt bij verkoop kan je dus wel mee in rekening brengen!)

Comment

In zo'n geval denk ik dat het interessanter is om eerst je objectieven te verbeteren, en pas daarna naar een betere body te evolueren. Met betere objectieven, zelfs op een oudere body, ga je betere resultaten kunnen halen.
                        Ja, maar in dit geval is zijn body het probleem, die is te traag... (als ik het goed begrepen heb tenminste)
                        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Ik heb dus een 40D aangeschaft
                          Het burstmode verschil is enorm tov m'n 300D, dus de snelheid heb ik al in orde
                          Het volgdende zal een aangepaste (juiste) lens zijn

Zou ik voor m'n body (300D+kitlens) en 55-200mm F/4.5 lens iets kunnen krijgen waardoor ik een lens naar behoren kan kopen?

Allen bedankt voor de reacties!

Comment

De 40D is alvast een uitstekend toestel. Geen idee wat je voor je 300D, kitlens (welke?) en 55-200 zou kunnen krijgen, maar probeer het in ons Aangeboden subforum.

PS. Ik vraag me af hoe dicht je bij je onderwerp kunt komen, want een lichtsterke prime zoals de 85mm f/1.8 wordt ook wel eens aangewend voor sportfotografie.
                            Last edited by LesC; 6 augustus 2011, 09:56. Reden: PS toegevoegd

Comment

....misschien je vriendin vervangen, of is dat geen optie ?
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Ik heb gisteren m'n nieuwe aanwinst kunnen testen op de hondenschool.
                                Het is een enorme verbetering! Allen bedankt om me helpen om de juiste keuze te maken

Ik heb gisteren de kitlens van m'n 300D (18-55mm) gebruikt en toch heel wat mooie foto's kunnen maken, maar ik miste toch een beetje zoom, volgende keer een proberen met 55-200mm.
                                Wat ik ook wel handig vind is dat het fototoestel automatisch de sluitertijd aanpast als het lichtniveau te laag is (ik had ingesteld op Tv en sluitertijd 1/500). Achteraf nagekeken op de foto's heeft het toestel de sluitertijden aangepast tussen dee 1/50 en 1/250 en ISO waarde op 800

Ik zal nog veel moeten leren om goed met het toestel te kunnen werken, maar het begin is gemaakt

Comment

Working...
                                X