Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 12 - 24 mm 4.5 - 5.6 EX DG ASFERISCH (HSM)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

neen de sigma 14mm f2.8 EX aspherical

Comment

ah ja dama, nog dit ... de sigma 12-24 is gezakt in prijs voor canon ! ze staat momenteel bij onze albert voor ...659 euro (nikon nog steeds 799)

Comment

Originally posted by PhilippeVDP
        ah ja dama, nog dit ... de sigma 12-24 is gezakt in prijs voor canon ! ze staat momenteel bij onze albert voor ...659 euro (nikon nog steeds 799)
        Sorry voor de storing,mag ik vragen wie is onze Albert.
        Is die lens beter dan die 15-30.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Da's een scherpe prijs !
          Toch maar ff jouw bevindingen afwachten
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Storing ? Waar is er een storing
            Albert = Ingo Albert van Topfoto.
            Betwijfel of de 12-24 beter is dan de 15-30. De meningen zijn enorm verdeeld.
            Een feit is dat 12mm vééél wijder is dan 15mm.
            In dit bereik maakt een verschil van 3mm heel wat (19mm tegenover 24mm, in KB-equivalent)

Originally posted by Cois
            Sorry voor de storing,mag ik vragen wie is onze Albert.
            Is die lens beter dan die 15-30.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

@ Dama:
              Wel ja er staan nog twee 15-30 te koop in de koopjeshoek.
              Vroeger gebruikte ik dat wel niet veel,maar ja.....
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

Ik heb er al ene...
                Als je graag wijd fotografeert, is 15mm geen overbodige luxe
                Weet wel dat de 17-40L heel (maar dan ook heel) goed is.
                Jammer dat 17mm nog maar 27mm na cropfactor.
                Originally posted by Cois
                @ Dama:
                Wel ja er staan nog twee 15-30 te koop in de koopjeshoek.
                Vroeger gebruikte ik dat wel niet veel,maar ja.....

www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by Dama
                  Betwijfel of de 12-24 beter is dan de 15-30. De meningen zijn enorm verdeeld.
                  Een feit is dat 12mm vééél wijder is dan 15mm.
                  In dit bereik maakt een verschil van 3mm heel wat (19mm tegenover 24mm, in KB-equivalent)

[
                  Ben de laatste dagen ook bezig met wat info te zoeken over deze lens, en zoals je al zei de een vind hem een super lens, de ander niet. Ligt dit aan de personen, of kan je deze lens vinden in verschillende kwaliteiten?
                  http://www.vannecke.be
                  Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                  Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ook niet vergeten dat de 10D heel picky kan zijn met third party lenzen. Ik denk dat de lens heel goed is, maar zet hem op de verkeerde cam en je krijgt heel andere resultaten.

Daarnaast heeft Sigma ook wel eens problemen met de kwaliteitscontrole, maar ze zullen je lens altijd probleemloos vervangen...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

PhilippeVDP: al nieuws???
                      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

neen maar ik wist dat ze pas begin maart ging binnenkomen ... dus ik ben heel ongeduldig aan 't aftellen naar ik vermoed naar eind van volgende week (rond 5 maart)

Comment

neen maar ik wist dat ze pas begin maart ging binnenkomen ... dus ik ben heel ongeduldig aan 't aftellen naar ik vermoed naar eind van volgende week (rond 5 maart)
                          Ik zal dan maar ongeduldig met je mee wachten

Comment

Is de lenzenslijper misschien ziek??
                            Groetjes,
                            Bartolomoio

Canon stuff, BD0258BE

Comment

neen, maar als ik wachtte tot begin maar kreeg ik een reductie van 200 euro ...daarvoor kan ik wel 2 weken wachten ;-)

Comment

Oké ... eerste test met de sigma 12-24
                                Foto's genomen uit de hand, recht uit de camera !

op 12 mm

shutter 1/750s F4.5,iso 100, evaluative metering , exposure compensation -1/2, parameterset1 (contrast +1)

shutter 1/90s F11,iso 100, evaluative metering , exposure compensation -1/2, parameterset1 (contrast +1)

shutter 1/20s F22,iso 100, evaluative metering , exposure compensation -1/2, parameterset1 (contrast +1)

op 24 mm

shutter 1/350s F5.6,iso 100, evaluative metering , exposure compensation -1/2, parameterset1 (contrast +1)

shutter 1/60s F11,iso 100, evaluative metering , exposure compensation -1/2, parameterset1 (contrast +1)

shutter 1/15s F22,iso 100, evaluative metering , exposure compensation -1/2, parameterset1 (contrast +1)

Comment

Working...
                                X