Philippe,
begrijp ik daaruit dat je binnenkort de 12-24 in handen hebt ? Op een 10D ?
Ben wel benieuwd naar uw bevindingen...
begrijp ik daaruit dat je binnenkort de 12-24 in handen hebt ? Op een 10D ?
Ben wel benieuwd naar uw bevindingen...
Originally posted by PhilippeVDP
dus als je camera nog de oude firmware heeft ...(versie 1 ipv 2) dan zit je safe ?
Ik ben toch benieuwd als ik volgende week mijn lens heb ... Ik ben me wel aan 't afvragen, wie heb ik nu daarnet in keerbergen dan eigenlijk gezien ? was dat otto ?
dus als je camera nog de oude firmware heeft ...(versie 1 ipv 2) dan zit je safe ?
Ik ben toch benieuwd als ik volgende week mijn lens heb ... Ik ben me wel aan 't afvragen, wie heb ik nu daarnet in keerbergen dan eigenlijk gezien ? was dat otto ?
Originally posted by Otto Knap
Bij gebruik van een Sigma lens altijd erop letten dat u batterijen volledig zijn opgeladen. Ome Canon heeft namelijk een grapje in de laatste firmware updates uitgehaald en de spanning verlaagd. Daar de Sigma lenzen een hogere spanning gebruiken treden de meeste problemen op zodra de akku onder een niveau van 50 - 60% van haar capaciteit komt. Bij Sigma wordt volop gewerkt om de Sigma lenzen met een lagere spanning te laten werken. Neem dus een batterijgreep met twee batterijen met daarin de "Canon" vervangers van andere merken welke een hogere capaciteit hebben bijvoorbeeld Sanyo en het probleem is opgelost.
Originally posted by Dama
Heeft er ondertussen al iemand deze lens in bezit of kunnen testen ?
Ik overweeg nog steeds een aankoop (om de 15-30 te vervangen, omwille van de nog grotere breedhoek).
Maar ik geraak er niet uit.
Die 15-30 is zo goed, en over de 12-24 lees ik heel verschillende commentaren, dat ik dus twijfel om eventueel een lens in huis te halen die minder goed zou zijn dan degene die ik nu heb.
Er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen 24 (15x1.6) en 19mm (12x1.6), waardoor het toch blijft kriebelen...
Heeft er ondertussen al iemand deze lens in bezit of kunnen testen ?
Ik overweeg nog steeds een aankoop (om de 15-30 te vervangen, omwille van de nog grotere breedhoek).
Maar ik geraak er niet uit.
Die 15-30 is zo goed, en over de 12-24 lees ik heel verschillende commentaren, dat ik dus twijfel om eventueel een lens in huis te halen die minder goed zou zijn dan degene die ik nu heb.
Er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen 24 (15x1.6) en 19mm (12x1.6), waardoor het toch blijft kriebelen...
Comment