Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 12 - 24 mm 4.5 - 5.6 EX DG ASFERISCH (HSM)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Philippe,
    begrijp ik daaruit dat je binnenkort de 12-24 in handen hebt ? Op een 10D ?

Ben wel benieuwd naar uw bevindingen...
    Originally posted by PhilippeVDP
    dus als je camera nog de oude firmware heeft ...(versie 1 ipv 2) dan zit je safe ?

Ik ben toch benieuwd als ik volgende week mijn lens heb ... Ik ben me wel aan 't afvragen, wie heb ik nu daarnet in keerbergen dan eigenlijk gezien ? was dat otto ?

Originally posted by Otto Knap
    Originally posted by Dama
    Heeft er ondertussen al iemand deze lens in bezit of kunnen testen ?
    Ik overweeg nog steeds een aankoop (om de 15-30 te vervangen, omwille van de nog grotere breedhoek).

Maar ik geraak er niet uit.

Die 15-30 is zo goed, en over de 12-24 lees ik heel verschillende commentaren, dat ik dus twijfel om eventueel een lens in huis te halen die minder goed zou zijn dan degene die ik nu heb.

Er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen 24 (15x1.6) en 19mm (12x1.6), waardoor het toch blijft kriebelen...
    Bij gebruik van een Sigma lens altijd erop letten dat u batterijen volledig zijn opgeladen. Ome Canon heeft namelijk een grapje in de laatste firmware updates uitgehaald en de spanning verlaagd. Daar de Sigma lenzen een hogere spanning gebruiken treden de meeste problemen op zodra de akku onder een niveau van 50 - 60% van haar capaciteit komt. Bij Sigma wordt volop gewerkt om de Sigma lenzen met een lagere spanning te laten werken. Neem dus een batterijgreep met twee batterijen met daarin de "Canon" vervangers van andere merken welke een hogere capaciteit hebben bijvoorbeeld Sanyo en het probleem is opgelost.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Danny,
      heb ook al aan die FE gedacht, maar het defishen vind ik nogal "lastig", en bovenop verlies je een heel stuk van het groothoekeffect. Denk dat het dan ongeveer de 15mm zal benaderen die ik nu op de 15-30 heb.

Originally posted by roadrunner
      Als je ze ergens kan kopen waar je ze eerst kan uittesten of kan omruilen moest je een slecht exemplaar hebben,kan je het misschien wagen.

Persoonlijk zou ik dan een prime kopen,Danny,of een fisheye.Goede kwaliteit,zeer scherp maar natuurlijk moet je altijd defishen.Maar dat is op enkele seconden geflikt!

Geef 900 Euro uit aan zo'n Sigma om dan nadien misschien niet echt tevreden te zijn. Ik zou het niet vertrouwen!

www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

Danny,
        heb ook al aan die FE gedacht, maar het defishen vind ik nogal "lastig", en bovenop verlies je een heel stuk van het groothoekeffect. Denk dat het dan ongeveer de 15mm zal benaderen die ik nu op de 15-30 heb.
        Je hebt gelijk,ik had er verdikke niet aan gedacht dat je al een 15-30 hebt. Begrijp wel dat je breder wil maar als ik al die perikelen lees met Sigmalenzen dan word ik erg voorzichtig.Het kost zo allemaal al genoeg.

Ken je geen winkel...waar je een exemplaar kan uittesten bijv.voor een weekend of zo?Het kan ook reuze meevallen.Ne mens denkt altijd eerst aan 't ergste
        Danny's Photosite

Comment

Bij gebruik van een Sigma lens altijd erop letten dat u batterijen volledig zijn opgeladen. Ome Canon heeft namelijk een grapje in de laatste firmware updates uitgehaald en de spanning verlaagd. Daar de Sigma lenzen een hogere spanning gebruiken treden de meeste problemen op zodra de akku onder een niveau van 50 - 60% van haar capaciteit komt. Bij Sigma wordt volop gewerkt om de Sigma lenzen met een lagere spanning te laten werken. Neem dus een batterijgreep met twee batterijen met daarin de "Canon" vervangers van andere merken welke een hogere capaciteit hebben bijvoorbeeld Sanyo en het probleem is opgelost.
          Sorry nu kan ik niet goed meer volgen met die spanning,die canon lenzen krijgen dan toch ook een lagere spanning.
          Straks moet ik mijn bestellingen nog annuleren,want ik wil sigmalenzen gebruiken.
          Dan moet ik straks toch nog een D100 bestellen.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

Philippe,

yep, ben vandaag langsgeweest bij ********* (ik zal maar geen reclame maken zeker) en heb er eentje besteld ... zou dinsdag of woensdag er moeten zijn ben benieuwd wat het gaat geven ...en of het mijn zuurverdiende centjes waard zal zijn (ik hoop 't echt want ik heb elke cent ervoor moeten 10keer omdraaien)

Comment

Originally posted by Cois

Sorry nu kan ik niet goed meer volgen met die spanning,die canon lenzen krijgen dan toch ook een lagere spanning.
              Straks moet ik mijn bestellingen nog annuleren,want ik wil sigmalenzen gebruiken.
              Dan moet ik straks toch nog een D100 bestellen.
              De Canon lenzen gebruiken een lagere spanning en hebben daar geen last van. De Sigma lenzen hebben een iets hogere spanning nodig en dan hebben we problemen. Dus zorg dat uw batterijen vol geladen zijn.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Toch vind ik dat eigenaardig (van die lagere spanning)...

Het is toch niet dat de batterijen half leeg zijn dat de spanning halveert ? De afgeleverder spanning / vermogen blijft toch gelijk totdat ze plat zijn ?
                Ik spreek hier nu niet over een "pile-lamp" , maar denk dat een digicam toch van de nodige spanningsregelaars voorzien zijn om dat te voorkomen ?

Een draagbare CD-speler op batterijen, speelt toch ook niet op halve snelheid als de batterijen half leeg zijn ?

We (ik, dan ) wijken nu wel af natuurlijk...
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

@PhilippeVDP; Ik verdenk de camera ervan, hij deed het ook niet goed met een nikon 20mm. Vreemd want hij was net afgesteld bij fuji.

@Dama; Ik heb geen verklaring gevonden. Had toen dezelfde problemen met een 15-30 van sigma. Het enige wat mij opvalt is dat de focus ring niet doordraait naar oneindig. Handmatig de lens op oneindig zetten geeft geen scherper beeld. De lenzen die ik geven wel een goede scherpte?

Ik heb de nikkor 12-24 inbestelling. Als die ook geen scherp beeld geeft breng ik de cam met lens naar fuji, dan mogen die het opgaan lossen..

Grtz Willem.
                  Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

Comment

Bedankt voor de toelichting
                    Als de 15-30 het ook niet goed deed, en die doet het wel perfect met mijn 10D, dan kan het mss met de 12-24 ook nog goed meevallen...
                    (Wat een redenering... )
                    Originally posted by NoNex
                    @PhilippeVDP; Ik verdenk de camera ervan, hij deed het ook niet goed met een nikon 20mm. Vreemd want hij was net afgesteld bij fuji.

@Dama; Ik heb geen verklaring gevonden. Had toen dezelfde problemen met een 15-30 van sigma. Het enige wat mij opvalt is dat de focus ring niet doordraait naar oneindig. Handmatig de lens op oneindig zetten geeft geen scherper beeld. De lenzen die ik geven wel een goede scherpte?

Ik heb de nikkor 12-24 inbestelling. Als die ook geen scherp beeld geeft breng ik de cam met lens naar fuji, dan mogen die het opgaan lossen..

Grtz Willem.
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by PhilippeVDP
                      Philippe,

yep, ben vandaag langsgeweest bij ********* (ik zal maar geen reclame maken zeker) en heb er eentje besteld ... zou dinsdag of woensdag er moeten zijn ben benieuwd wat het gaat geven ...en of het mijn zuurverdiende centjes waard zal zijn (ik hoop 't echt want ik heb elke cent ervoor moeten 10keer omdraaien)
                      En??? Heb je hem al?
                      http://www.vannecke.be
                      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

grrrr neen pas eind van deze week ... hij is vorige week niet binnen gekomen :-(

Zodra ik hem heb zal ik gewoon eens een foto nemen en hem online zetten ...
                        Groetjes
                        Philippe

Comment

Ben nog steeds benieuwd...
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

Comment

ik ook ... had er eentje gevraagd bij de kende www.sdcard.be ...maar als je de verhalen moet geloven.... gaat die lens nog toekomen ???????? nu weet ik 't ni meer hoor, moet ik ze nu ergens anders bestellen ... en 't ergste van alles is dat ik nu meer weet wat te kopen als ik ergens anders moet gaan !

ga ik toch bij de sigma 12-24 f4.5 - f5.6 blijven ?
                            of zou ik de 15-30 f3.5 nemen ?
                            of zou ik de 14mm f2.8 (is toch geen fish-eye als ik me goed heb ingelicht) nemen ?
                            of zou ik de canon 17-40F4 L nemen ?
                            of zou ik de sigma 20mm F1.8 (oké ik beperk het wide gebeuren enorm maar de F1.8 staat me dan weer wel aan)

Comment

of zou ik de 15-30 f3.5 nemen ?
                              of zou ik de 14mm f2.8 (is toch geen fish-eye als ik me goed heb ingelicht) nemen ?
                              of zou ik de canon 17-40F4 L nemen ?
                              of zou ik de sigma 20mm F1.8 (oké ik beperk het wide gebeuren enorm maar de F1.8 staat me dan weer wel aan)

die 15-30 schijnt goed te zijn (dama heeft er zo een), juist een beetje last van flare.

die 14mm (de canon bedoel je ?) is een schitterende lens en is idd geen fisheye

de canon 17-40mm L f4 heb ik zelf en is in mijn ogen fantastisch, heb er trouwens op het gehele web nog geen slechte gebruikerservaring over gehoord, behalve dan dat je soms wat last hebt van flare, maar al bij al valt dit dik mee.

van die sigma 20mm f1.8 heb ik nog niet veel goeds gehoord, eerder al veel slechts
                              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Ik ben idd tevreden van de Sigma 15-30. Wel geen HSM/USM maar voor een groothoek vind ik dit geen must.

De reden dat ik toch de 12-24 overweeg is dat ik nog wijder wil. Ik neem geen FE omdat ik dan weer een extra lens heb, die meegedragen moet worden, en telkens moet gewisseld worden.

Tokina zou deze zomer met een 12-24 f4 uitkomen.
                                Tot nu heb ik heel goede ervaringen gehad met de Tokina 28-70 2.6-2.8 / 80-200 2.8 en 24-200 (?)-5.6.

Misschien wacht ik daarvan de testverslagen af...
                                www.damafoto.be
                                Facebook Damafoto

Comment

Working...
                                X