Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de evolutie van de digitale spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Met een 1Ds ga je echt geen goede zaak doen hoor, dat is beduidend minder dan een 5D en in die tijd waren dat echt grootverbruikers , dus veel batterijen nodig, en ook niet echt goed in hoge ISO, daar waar 1600 iso niks is voor de 5D. De combinatie van je 1D Mark II en een 5D is beter van kwaliteit dan er een 1Ds bij te nemen.

    MVG, Jeff C.
    OK, bedankt. Ik hou dat in mijn achterhoofd
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #32
      Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Als je dat niet nodig acht dan kan je een D5100 of D3100 of dergelijke kopen,
      maar ik verkies er één met.
      En moest ik vandaag een toestel kiezen voor een budget van rond de 600 euro,
      ik zou nog liever voor een D90 dan voor een D3100 of D5100 gaan.
      ik heb nu een camera van maar 7.5 megapixels kan het ook hieraan liggen dat mijn foto's vaak onscherp zijn?
      SHOT-UP 'jacky bucks photography'
      www.wix.com/jackybucks/schot-up
      nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

      Comment


      • #33
        Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

        mischien even verder gaan op de evoltutie van de spiegelreflex.. zou het lang duren voordat er voor de D7000 een big brother op de markt komt? en zou dan net zoals bij de D90 de D7000 goedkoper zijn?
        SHOT-UP 'jacky bucks photography'
        www.wix.com/jackybucks/schot-up
        nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

        Comment


        • #34
          Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
          mischien even verder gaan op de evoltutie van de spiegelreflex.. zou het lang duren voordat er voor de D7000 een big brother op de markt komt? en zou dan net zoals bij de D90 de D7000 goedkoper zijn?
          Jij wil dus eigenlijk een D7000, maar een stuk goedkoper...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #35
            Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
            ik heb nu een camera van maar 7.5 megapixels kan het ook hieraan liggen dat mijn foto's vaak onscherp zijn?
            Over welke camera gaat het dan?

            Met mijn Canon 300D heb ik heel wat scherpe foto's gemaakt, en die had maar 6 megapixels, de 20D had ook maar 8 megapixels en daarmee kon ik ook scherpe foto's maken.

            Een camera wordt zeker niet scherper met meer pixeltjes, meestal is het zelfs omgekeerd als je de foto's op 100% gaat bekijken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Jij wil dus eigenlijk een D7000, maar een stuk goedkoper...
              dromen mag
              SHOT-UP 'jacky bucks photography'
              www.wix.com/jackybucks/schot-up
              nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

              Comment


              • #37
                Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                misschien moeten we het ietskes minder in de toestellekes zoeken maar meer in onszelf? een scherpe plaat hoeft niet per definitie een goede plaat te zijn, en die extra megapixelkes en supersensortjes zijn ook geen garantie voor geslaagde plaatjes..fabrikanten hebben er alle baat bij om ieder jaar met iets nieuws op de markt te komen.. ik zag net iets voorbij vliegen over een 1ds, die te oud zou zijn en niet meer goed of zo? ik zat vandaag naar een plaatje te kijken hier op bd, getrokken met een 1ds, en dat zag er IMHO toch goed uit hoor..
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #38
                  Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Over welke camera gaat het dan?

                  Met mijn Canon 300D heb ik heel wat scherpe foto's gemaakt, en die had maar 6 megapixels, de 20D had ook maar 8 megapixels en daarmee kon ik ook scherpe foto's maken.

                  Een camera wordt zeker niet scherper met meer pixeltjes, meestal is het zelfs omgekeerd als je de foto's op 100% gaat bekijken.
                  olympus e-330, okee bedankt, ik denk zelf ook dat het eerder licht aan het scherpstelle opzich.. dat gaat niet geweldig goed...
                  SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                  www.wix.com/jackybucks/schot-up
                  nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                  Comment


                  • #39
                    Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                    Deze zomer zal meer dan waarschijnlijk de opvolger van de d300(s) aangekondigd worden, kans is vrij groot dat dit 24mp (APS) zal zijn. Dat dit een toestel van de nieuw generatie wordt of nog een klassieke DSLR weet ik niet misschien dat men 2 versie's op de markt brengt , zal afhangen hoever men staat bij Nikon.

                    Momenteel is de meest geavanceerde sensor op de markt (APS) de sony 16mp EXMOR, wordt gebruikt door pentax in de k5 (de betere DSLR op dezen ogenblik) de nikon d7000 de nikon d5100, de sony a580, en in de meer geavanceerde toestellen zoals de sony a55 en sony a35.
                    Daar waar deze sensor vorig jaar nog top of the bill was gebruiken zowel sony als nikon deze sensor momenteel in hun instappers, zoals de a5100 (nikon) en de sony a35 en nex C3. Dus zelfs met instappers van vandaag heb je een betere beeldkwaliteit van de betere toestellen (APS) van een paar jaar terug, en op vele punten zelfs beter dan FF's van een 3 a 4jaar terug. Dat is evolutie.

                    De high-end toestellen zoals opvolger d300 bij nikon, de sony a77 en de nex7 gaan meer dan waarschijnlijk de nieuwe 24mp sensor gebruiken, worden in augustus aangekondigd.

                    Dus als je een instapmodel wenst koop je een toestel met de 16mp sensor en dan zit je in deze category zeer goed momenteel, op veel punten veel beter dan met high end's van een paar jaar terug.
                    Wil je een high end toestel dan kun je best nog effe wachten, eind augustus zal zowel nikon, sony en canon hun nieuwe toestellen voorstellen, en de verschillen met de huidige zullen niet klein zijn.
                    Verwacht dat Pentax ook wel met een 24mp opvolger van de k5 komt en met een 16mp instapper, maar dat is allemaal niet zo duidelijk nu pentax overgenomen is door ricoh, kan zijn dat ze een heel andere koers gaan varen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                      Als je dat niet nodig acht dan kan je een D5100 of D3100 of dergelijke kopen,
                      maar ik verkies er één met.
                      En moest ik vandaag een toestel kiezen voor een budget van rond de 600 euro,
                      ik zou nog liever voor een D90 dan voor een D3100 of D5100 gaan.
                      Niet-Nikon's dan?

                      Comment


                      • #41
                        Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                        Niet-Nikon's dan?
                        Iedereen is toch vrij in zijn keuze.
                        Ik ben een Nikonfan en als ik je een budgetcamera moet aanraden: Nikon D90
                        Heb je iets meer te spenderen: Nikon D7000
                        En de rest ken je wel.
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                        Comment


                        • #42
                          Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
                          ik heb nu een camera van maar 7.5 megapixels kan het ook hieraan liggen dat mijn foto's vaak onscherp zijn?
                          Hoogstwaarschijnlijk niet.

                          Comment


                          • #43
                            Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            Iedereen is toch vrij in zijn keuze.
                            Ik ben een Nikonfan en als ik je een budgetcamera moet aanraden: Nikon D90
                            Heb je iets meer te spenderen: Nikon D7000
                            En de rest ken je wel.
                            beeldkwaliteit d5100 is licht verbeterd toz van de d7000 en is veel beter dan van de d90, is dag en nacht verschil wat dynamisch bereik en hoge ISO betreft, toz van huidige maatstaven is de d90 daar toch vrij zwak, was goed 3 jaar terug.
                            Bouwkwaliteit van de d90/d7000 is iets beter maar maakt allemaal weinig uit zolang je niet zinnens bent naar den oorlog te trekken. Je hebt wat meer instelmogelijkheden die in 90% van de gevallen toch niet gebruikt worden door de doorsnee gebruiker.

                            Comment


                            • #44
                              Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              beeldkwaliteit d5100 is licht verbeterd toz van de d7000 en is veel beter dan van de d90, is dag en nacht verschil wat dynamisch bereik en hoge ISO betreft, toz van huidige maatstaven is de d90 daar toch vrij zwak, was goed 3 jaar terug.
                              Bouwkwaliteit van de d90/d7000 is iets beter maar maakt allemaal weinig uit zolang je niet zinnens bent naar den oorlog te trekken. Je hebt wat meer instelmogelijkheden die in 90% van de gevallen toch niet gebruikt worden door de doorsnee gebruiker.
                              dus wat raad jij aan van de drie? D5100, D90, D7000?
                              SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                              www.wix.com/jackybucks/schot-up
                              nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                              Comment


                              • #45
                                Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                                Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
                                dus wat raad jij aan van de drie? D5100, D90, D7000?
                                D7000 heeft meer instel mogelijkheiden. Bus kan je meer leren betere foto's te trekken.
                                D5100 is meer als je simpel mooie foto's wil trekken. Persoonlijk hangt het van iedereen verschillend af. Zo heb ik de D7000 gekozen. Een goede raad is ook eens naar een winkel te gaan waar je ze even in je handen kan nemen en eventueel testen.
                                http://xstreamdigital.be

                                Comment

                                Working...
                                X