Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Groot Probleem met 5DmkII - Raw wordt niet herkend -- DEFECT?

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    't is 't kaartje (geheugen)

    gebeurt typisch bij fake sandisk kaartjes... ze nemen bijvoorbeeld een kaartje van 4gb en verkopen het voor 8gb... en wijzigen iets aan het kaartje zodat als 8gb herlent wordt... maar de laatste helft van het kaartje veroorzaakt fouten in the pics.. heb er hier ook zo ééntje liggen...
    het is een Transcend CF 16GB 400x. Dedeze: http://shop.transcend.nl/product/Ite...mID=TS16GCF400

    heb dat kaartje rechtstreeks bij Transcend online shop gekocht... :-(

    Mr ok, ik probeer al het bovenstaande.... mimimimimimimimiiiiii
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

    Comment


    • #17
      Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

      Ik zou eerder kaartjes van 4 of 8GB gebruiken en vaker een kaartje vervangen dan met één kaartje te werken. Een kaartje vervangen duurt toch zo lang niet. Gebeurt er iets met een van de kaartjes heb je de foto's van de andere toch nog. Maar in dit geval is het te laat. Veel succes met het recupereren.
      Last edited by jojoken; 10 juli 2011, 10:20.

      Comment


      • #18
        Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

        Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
        Ik zou eerder kaartjes van 4 of 8GB gebruiken en vaker een kaartje vervangen dan met één kaartje te werken. Een kaartje vervangen duurt toch zo lang niet. Gebeurt er iets met een van de kaartjes heb je de foto's van de andere toch nog. Maar in dit geval is het te laat. Veel succes met het recupereren.
        Ik heb de luxe van 2 card slots te hebben, 1 SD en 1 CF, maar tot nog toe ben ik te lui, te laks, te gierig geweest om een paar CF kaartjes te kopen... Maar als ik dit zo allemaal zie, dan ware het misschien geen slecht idee om met een back up kaart te werken.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #19
          Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Ik heb de luxe van 2 card slots te hebben, 1 SD en 1 CF, maar tot nog toe ben ik te lui, te laks, te gierig geweest om een paar CF kaartjes te kopen... Maar als ik dit zo allemaal zie, dan ware het misschien geen slecht idee om met een back up kaart te werken.
          mjaaa, erg frustrerend, want als je je foto's herbekijkt, on-camera, op je LCD scherm, lijkt wèl alles in orde, dus je hebt niet echt idee dat er iets mis aan't gaan is...
          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

          Comment


          • #20
            Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

            Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
            mjaaa, erg frustrerend, want als je je foto's herbekijkt, on-camera, op je LCD scherm, lijkt wèl alles in orde, dus je hebt niet echt idee dat er iets mis aan't gaan is...
            Dat is nu net wat ik niet snap... Je zou toch verwachten dat de foto's sowieso zo afgebeeld zouden worden? Al ben ik een leek op dat vlak hoor.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #21
              Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

              Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
              mjaaa, erg frustrerend, want als je je foto's herbekijkt, on-camera, op je LCD scherm, lijkt wèl alles in orde, dus je hebt niet echt idee dat er iets mis aan't gaan is...
              Heb een tijdje terug ook een defect kaartje gehad. (transcend 32gb 133x)
              Ook op het toestel was foto perfect te zien, dus geen vuiltje aan de lucht denk je tot...

              Ik had het geluk dat het 1 foto om de 10 was die niet opende, de andere waren perfect.
              En het was niets belangrijk.
              Ondertussen vriendelijk kaart vervangen door andere kaart via transcend online shop.
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                Kan je de bepaalde beschadigde foto's in het toestel zelf niet bewerken, en dan als jpeg opnieuw opslaan?

                Als dit zou lukken heb je de foto's als jpeg en heb je toch iets he!
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                  mjaaa, erg frustrerend, want als je je foto's herbekijkt, on-camera, op je LCD scherm, lijkt wèl alles in orde, dus je hebt niet echt idee dat er iets mis aan't gaan is...
                  op de camera wordt de JPEG thumbnail van de RAW getoond, niet het raw-bestand zelf.
                  Vandaar dat je ook de thumbs kan zien in je file-browser.

                  Heb dat ook al eens voorgehad, gelukkig niet op een huwelijk!

                  Er bestaan firma's die wel nog beelden van de kaart kunnen halen, maar dat kost een pak geld. De software die hiervoor soms met kaartjes wordt meegeleverd is niet altijd toereikend.

                  G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                    Moest alles van hierboven mislukken kan je altijd je kaartje naar transcend zelf opsturen. Deze bieden de mogelijkheid aan om de data op kapotte kaartjes toch nog terug te halen.
                    Klik hier en scroll naar helemaal onderaan de pagina
                    Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                      Ik denk dat dat aan de computer ligt (of de harde schijf waarop de backup staat). Anders zouden ofwel alle bestanden kapot zijn ofwel zou de jpeg ook niet (of niet meer) zichtbaar zijn.
                      Maar moest het toch niet opgelost zijn op een andere computer en effectief aan het kaartje liggen dan is er nog niet noodzakelijk alles verloren. De RAW files bevatten namelijk een JPEG (zelfs als je enkel in RAW fotografeert) die gebruikt wordt om bvb 100% in te zoomen op je schermpje (omdat RAW telkens opnieuw verwerken te lang duurt.)
                      Een voorbeeldje van hoe je ze eruit kan halen: http://thomer.com/howtos/embedded_jpg.html of eenvoudiger: breezebrowser kan het normaalgezien ook.
                      De kwaliteit is in dat geval natuurlijk niet te vergelijken met RAW, maar als het maar 1 op 2 foto's is en je hebt van de belangrijkste dingen ook nog een goeie raw kan het misschien 1 of 2 aanvaardbare alternatieven bieden.

                      Heb je de foto's al eens rechtstreeks van op het kaartje bekeken (in Adobe Bridge of zo) of een andere USB kabel gebruikt. Ik had vorige week problemen met een harde schijf (de schijf waarmee ik mijn backups naar een andere locatie breng.) Thuis werkte die schijf wel maar bij mijn ouders niet. Uiteindelijk heb ik de USB kabel vervangen en het probleem was opgelost.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                        probeer eens om 1 van de beschadigde bestanden online te zetten, op die manier kunnen we met verschillende mensen op verschillende manieren proberen om de foto te recoveren...
                        Fuji X-E1 - 18-55mm
                        facebook

                        Comment


                        • #27
                          Re: Groot Probleem met 5DmkII - Raw wordt niet herkend -- DEFECT?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                          het is een Transcend CF 16GB 400x. Dedeze: http://shop.transcend.nl/product/Ite...mID=TS16GCF400

                          heb dat kaartje rechtstreeks bij Transcend online shop gekocht... :-(

                          Mr ok, ik probeer al het bovenstaande.... mimimimimimimimiiiiii
                          't was dus een nieuw kaartje?

                          denk dat je voor een huwelijk een nieuw kaartje eerst best helemaal uitprobeert (lees volschieten) zodat je weet wat je er aan hebt...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                            Heb dit ook eens gehad op de laptop.
                            Ik ging de foto's bekijken op de vaste pc en er was niks aan de hand.

                            Foto's na de vaste pc terug op de laptop geplaatst en alles bleek inorde te zijn dan.
                            Heel raar .

                            Comment


                            • #29
                              Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                              mjaaa, erg frustrerend, want als je je foto's herbekijkt, on-camera, op je LCD scherm, lijkt wèl alles in orde, dus je hebt niet echt idee dat er iets mis aan't gaan is...
                              Heb je al de mogelijkheid gezien om de kaart te testen op een andere computer ?

                              Met de huidige informatie als ik het goed gelezen heb blijft men maar gissen.
                              Het probleem kan zich op je computer bevinden ?
                              Het kan het kaartje zijn ?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Groot probleem - RAW foto's zijn Kapot-Foutmeldingen

                                Ik zou met het kaartje eens tot bij een BD-er in de buurt rijden om eens even te checken op zijn pc.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X